Η CNIL, η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων της Γαλλίας, επέβαλε βαριά πρόστιμα, ύψους 150 εκατ. ευρώ και 60 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα, στην Google και στο Facebook για τις πρακτικές τους αναφορικά με τα cookies, τους ψηφιακούς ανιχνευτές που χρησιμοποιούνται, ιδίως, για στοχευμένη διαφήμιση.

Το ύψος του προστίμου στην Google αποτελεί ρεκόρ σε όλες τις κατηγορίες κυρώσεων που έχουν επιβληθεί από την Επιτροπή Πληροφορικής και Ελευθεριών (CΝΙL), υπερβαίνοντας προηγούμενο πρόστιμο 100 εκατ. ευρώ στην ίδια εταιρεία τον Δεκέμβριο του 2020 για το θέμα των cookies.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

«Η CNIL διαπίστωσε ότι οι δικτυακοί τόποι facebook.com, google.fr και youtube.com δεν επιτρέπουν» την άρνηση των cookies «το ίδιο απλά», όπως γίνεται για την αποδοχή τους, υποστήριξαν στελέχη Επιτροπής. 

Οι δύο πλατφόρμες έχουν στη διάθεσή τους τρεις μήνες για να συμμορφωθούν, καθώς στην αντίθετη περίπτωση «οι εταιρείες θα πρέπει έκαστη να καταβάλει χρηματική ποινή 100.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης».

Σε αντίδρασή της που γνωστοποιήθηκε στο AFP, η Google ανακοίνωσε αλλαγή των πρακτικών της, μετά την απόφαση της CNIL. «Σεβόμενοι τις προσδοκίες των χρηστών του Διαδικτύου (…) δεσμευόμαστε να υλοποιήσουμε νέες αλλαγές, όπως και να συνεργαστούμε ενεργά με την CNIL ανταποκρινόμενοι στην απόφασή της, στο πλαίσιο της Oδηγίας (σ.σ. Eυρωπαϊκής) ePrivacy», διαβεβαιώνει η αμερικανική εταιρεία.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Meta, η μητρική του Facebook, ανακοίνωσε παράλληλα ότι «αξιολογεί την απόφαση» της CNIL και ότι θα συνεχίσει να συνεργάζεται με τις ρυθμιστικές Aρχές για τα θέματα αυτά. «Θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε και να βελτιώνουμε τα εργαλεία ελέγχου των χρηστών του Διαδικτύου όσον αφορά στα cookies».

 

Διαβάστε επίσης

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

H Google στο στόχαστρο της γερμανικής Αρχής Προστασίας Ανταγωνισμού

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης