Η οικονομική κρίση έχει προσβάλει για τα καλά την Ελλάδα και συγκεκριμένα έχει κλονίσει σημαντικούς κλάδους, όπως αυτόν της οικοδομής, του αυτοκινήτου και των σκαφών. Ειδικά στην τρίτη περίπτωση, οι πωλήσεις έχουν πέσει κατακόρυφα και εκατοντάδες ιδιοκτήτες, κυρίως μεγάλων σκαφών, αναζητούν αγοραστή. Όχι για να… ξεφορτωθούν το αγαπημένο τους εργαλείο, με το οποίο περνούν ξένοιαστες στιγμές το καλοκαίρι (και όχι μόνο), αλλά για να προχωρήσουν στην αγορά ενός μικρότερου σκάφους, που θα είναι και πιο οικονομικό στη χρήση του. Στο κομμάτι των φουσκωτών, τα 8μετρα, 9μετρα και 10μετρα σκάφη έχουν παροπλιστεί, αφού τα περισσότερα από αυτά, που φέρουν συνήθως δύο μηχανές και με την τιμή της βενζίνης να βρίσκεται στα ύψη, είναι δύσκολο να κινηθούν.

Παρακολουθήστε το video με το Selva 490 και τον κινητήρα Yamaha F70

Η λύση, λοιπόν, βρίσκεται σε μικρότερα σκάφη που είναι πιο προσιτά, έχουν χαμηλό κόστος συντήρησης και καταναλώσεις (με ένα μοτέρ) της τάξεως κοντά στο ένα λίτρο ανά μίλι. Ένα από αυτά είναι και το Selva 490 που εισάγει η εταιρεία «Μοτοδυναμική» και το οποίο είχαμε την ευκαιρία να δοκιμάσουμε με ένα μοτέρ της Yamaha F70 A, που θεωρούμε ότι ταιριάζει… γάντι στο συγκεκριμένο σκάφος.

Κατ’ αρχάς, ένα πολύ σημαντικό στοιχείο που παίζει ρόλο στις μέρες μας, αρκεί να διαθέτεις χώρο, είναι το “βάλε – βγάλε” του σκάφους στη θάλασσα. Το Selva με βάρος στα 850 κιλά (με τον κινητήρα) μπορεί εύκολα να μετακινηθεί (άρα γλυτώνεις και τα έξοδα από τον χώρο στάθμευσης) και μπορεί να «ταξιδέψει» ακόμα και σε τρέιλερ που τραβάει ένα μικρό αυτοκίνητο. Στο φυσικό του περιβάλλον, τα πράγματα θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι ιδανικά για αυτόν που ξέρει τι ψάχνει. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής είχαμε τη δυνατότητα να ταξιδέψουμε με πέντε άτομα, και παρά το βάρος, ακόμα και ο 70άρης κινητήρας της Yamaha έδειξε να ανταποκρίνεται θετικά. Αυτό που μας εξέπληξε ήταν η κατανάλωση που κυμάνθηκε στα 0.7 – 0.8 λίτρα το μίλι, και πολύ απλά κάνοντας τις πράξεις μπορείτε να βγάλετε το κόστος ταξιδιού. Το Selva 490 έδειξε καλή πλεύση (με 2-3 μποφόρ), ενώ ο κινητήρας της Yamaha εντυπωσίασε, διότι έδειξε ότι ανταποκρίνεται τόσο σε χαμηλές όσο και σε υψηλές στροφές.

Οι μετακινήσεις με τρέιλερ είναι εύκολες ακόμα και για αυτούς που δεν γνωρίζουν πολλά – πολλά

Σημαντικό στοιχείο είναι και οι χώροι, αφού τα πέντε άτομα (ιδανικά τα τέσσερα) μπορούν άνετα να ταξιδέψουν. Σε γενικές γραμμές, το Selva 490 αποτελεί μία καλή λύση για τις μέρες που διανύουμε τόσο από πλευράς αγοράς όσο και κόστους. Η τιμή του κυμαίνεται κοντά στα 20.000 ευρώ (10.900 το σκάφος και 9.350 ο κινητήρας) και διαμορφώνεται ανάλογα με τον εξοπλισμό. Θα μπορούσαμε να πούμε ότι θεωρείται ως ένα από τα ιδανικά σκάφη για να ξεκινήσει κανείς την επαφή του με τη θάλασσα,  αλλά και ένα σκάφος που αποτελεί λύση στις καλοκαιρινές μετακινήσεις διά θαλάσσης. Η εισαγωγική εταιρεία δίνει τη δυνατότητα δοκιμής (τηλ: 210 6293500), οπότε ο καθένας μπορεί να διαπιστώσει εάν το συγκεκριμένο καλύπτει τις ανάγκες του ή όχι.

Κόστος αγοράς:
Σκάφος Selva 490: 10.900 €
Κινητήρας Yamaha F70A: 9.350 €

Κόστος χρήσης:
Ετήσιο service κινητήρα: 300 € (ανάλογα με τις ώρες)
Ασφάλεια ανά έτος: 150 €
Πάρκινγκ ανά έτος: 500 €

Επιμέλεια: Βασίλης Γ. Σαρημπαλίδης

Δείτε εικόνες από το Selva 490 με κινητήρα Yamaha F70A