Του Θανάση Λαμπρόπουλου
Και φυσικά είναι σχεδόν αδύνατον να επιλύσει το πρόβλημα της μη καταβολής δεδουλευμένων σε μερικές εκατοντάδες έλληνες ναυτικούς, όλων των ειδικοτήτων η κυβέρνηση και ειδικά ο νέος αναπληρωτής ΥΕΝ Θοδωρής Δρίτσας, ο οποίος μάλλον όπως δείχνουν τα πράγματα, τουλάχιστον μέχρι και σήμερα, δεν έχει δείξει το τι μπορεί να κάνει εκεί κάτω στο κτήριο της Δραπετσώνας, όπου σημειωτέον έχουν εμφανίσει ένα «κάρο απόστρατοι», για να τον βοηθήσουν, έτσι τουλάχιστον λένε οι ίδιοι.
ΑΛΛΑ δεν μπορεί να τον επιπλήττει και μάλιστα με ερωτήσεις του στην Βουλή των Ελλήνων ο μέχρι πριν ένα περίπου μήνα ΥΕΝ Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος είναι αυτός που σύμφωνα με τους συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, και ΟΧΙ μόνο, έβαλε την ΤΑΦΟΠΛΑΚΑ επάνω στον έλληνα και σκληρά εργαζόμενο ΝΑΥΤΙΚΟ.
Επίσης κατά την διάρκεια της υπουργικής του θητείας ο νυν βουλευτής κύριος Βαρβιτσιώτης περιόρισε και μάλιστα σε επικίνδυνο βαθμό για την ασφάλεια των ακτοπλοϊκών πλοίων αλλά και των επιβαινόντων σε αυτά με την απόφαση του να περιορίσει τον αριθμό των ελλήνων ναυτικών που αποτελούσαν τα πληρώματα των «ποσταλιών» της Ακτοπλοΐας.
Και αυτή την πράξη του πρώην ΥΕΝ να μειώσει τις Οργανικές Συνθέσεις των ακτοπλοϊκών πλοίων αρχικά στην Αδριατική και στην συνέχεια και εντός χωρικών υδάτων, αλλά να μοιράζει απλόχερα τις εγκριτικές πράξεις σε πλοία φίλων προσκείμενων προς αυτόν ακτοπλοϊκών εταιριών, έχει καταγγέλλει και μάλιστα κατ επανάληψη και η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, η οποία μάλιστα έκανε λόγο και για την επικινδυνότητα των ασφαλών πλεύσεων των ακτοπλοϊκών πλοίων.
Και παρ όλα αυτά όμως ο τότε ΥΕΝ και νυν βουλευτής της Ν.Δ τηρούσε «σιγή ιχθύος», ενώ παράλληλα δεν κινήθηκε καθόλου μα καθόλου, όταν οι κύριοι εφοπλιστές με τα 3500 περίπου εμπορικά πλοία άρχισαν να εφαρμόζουν τις ιδιωτικές συμβάσεις εργασίας με τους εναπομείναντες λιγοστούς έλληνες ναυτικούς.
ΑΠΛΩΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΣΕ, ενώ τα ίδια έπραττε όταν και κάποιες εκ των ακτοπλοϊκών εταιριών άρχισαν να απολύουν ναυτικούς, αλλά και να μην καταβάλλουν τα δεδουλευμένα «μηνιάτικα», με αποτέλεσμα σήμερα να καλείται ο νέος ΥΕΝ θ. Δρίτσας να πάρει στα χέρια του την «καυτή πατάτα» που όμως δημιούργησε ο προκάτοχος του Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.
Και βεβαίως οι «μπαταξήδες» ακτοπλόοι, που όμως σήμερα δεν είναι συγκεκριμένοι πλοιοκτήτες αλλά απρόσωπες πολυμετοχικές εταιρίες, δηλώνουν ξεκάθαρα στις κατ ιδίαν συναντήσεις του τόσο με τον κ.Δριτσα όσο και με υπηρεσιακούς παράγοντες του θαλασσινού υπουργείου το γνωστό σε όλους τους χιλιοταλαιπωρημένους οικονομικά έλληνες το τι να «ΛΑΒΕΙΣ ΕΚ ΤΟΥ ΜΗ ΕΧΟΝΤΟΣ», ενώ την ίδια στιγμή κόβουν δρομολόγια των πλοίων τους, μειώνουν ταχύτητες, και γενικότερα με εξαίρεση μια η δυο εξ αυτών να έχουν [περιορίσει ακόμα και τις ΠΑΡΕΧΩΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ εντός των πλοίων τους.
Και βεβαίως ο αναπληρωτής νέος ΥΕΝ δεν μπορεί να τους αναγκάσει να καταβάλλουν τα χρωστούμενα, αλλά ούτε και να τους υποχρεώσει να επαναφέρουν τις Οργανικές Συνθέσεις όπως ήταν πριν εποχής ΒΑΡΒΙΤΣΙΩΤΗ, παρά μόνο αν τις ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙ δια νόμου.
Και βεβαίως δεν μπορεί ο κύριος Δριτσας να αναγκάσει τους έλληνες εφοπλιστές της ποντοπόρου ναυτιλίας να επαναφέρουν τα εμπορικά τους πλοία στην ΓΑΛΑΝΟΛΕΥΚΗ αφού είναι γνωστό σε όλους που ασχολούνται με την ναυτιλία ότι τα πλοία δεν είναι χερσαίες επιχειρήσεις αλλά κινητές και ως εκ τούτου πάνε όπου θέλουν, και εγγράφονται σε όποιο ΝΗΟΛΟΓΙΟ επιθυμούν οι πλοιοκτήτες τους.
Και εκεί φυσικά πατάνε οι ενδιαφερόμενοι και χρόνια μα πολλά τώρα χρόνια ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΔΙΚΑ ΤΟΥΣ με ότι αυτό συνεπάγεται, δηλ. χαμηλή η σχεδόν ανύπαρκτη φορολογία και άλλα που πιθανόν δεν ξέρουμε.
Αλλά για όλα αυτά που σαφέστατα δημιουργήθηκαν με διαφόρους ΧΑΡΙΣΤΙΚΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ Και ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ, δεν μπορεί τώρα να καλείται να ΑΠΟΛΟΓΗΘΕΙ ο νέος ΥΕΝ Θοδωρής Δριτσας, και μάλιστα απαντώντας στην ερώτηση που υπέβαλλε στην βουλή ο βουλευτής της Ν.Δ Βαρβιτσιώτης, ο οποίος μάλιστα ρωτά τον αναπληρωτή υπουργό τι θα γίνει με τα ΑΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ακτοπλοϊκά πλοία «ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ,ΑΚΟΥΑ ΣΠΙΡΙΤ,ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ, και ΒΙΝΤΖΕΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ» που εξυπηρετούσαν τα νησιά του ΒΑ Αιγαίου, τις Α. Κυκλάδες αλλά και τα Δωδεκάνησα.
Ρωτά λοιπόν ο νυν βουλευτής της Ν.Δ αλλά και προκάτοχος πριν 30 περίπου ημέρες του Θοδωρή Δριτσα, τι προτίθεται να κάνει για την αποκατάσταση των δρομολογίων, και με ΠΟΙΟΝ ΤΡΟΠΟ ΘΑ ΡΥΘΜΙΣΕΙ ΤΗΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΥΜΕΝΩΝ στους ΑΠΛΗΡΩΤΟΥΣ ΕΛΛΗΝΕΣ ΝΑΥΤΙΚΟΥΣ.
Και αυτά ρωτά και απαιτεί ΑΠΑΝΤΗΣΗ ο πρώην ΥΕΝ ο οποίος αν μη τι άλλο ΣΥΝΕΒΑΛΕ σε αυτή την ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΗ ναυτιλιακή ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.
Ε ΔΕΝ ΠΑΜΕ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΑ,ΜΑ ΚΑΘΟΛΟΥ ΚΑΛΑ.