Την 4ωρη στάση εργασίας από τις 08.00π.μ- 12.00μ.μ, που έχει προγραμματίσει για τη 1η Μαΐου, ανακοίνωσε σήμερα η Πανελλήνια Ναυτική Ένωση, σε μια προσπάθεια υπενθύμισης προεκλογικά των αιτημάτων που αρχικά είχε οδηγήσει στη 48ωρη απεργία που πραγματοποιήθηκε τη Μ. Τρίτη και Μ.Τετάρτη.
Ωστόσο κατά τη σημερινή συνεδρίαση τρία από τα σωματεία που αποτελούν μέλη της ΠΝΟ, αποχώρησαν εν εξάλλω, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο να προβούν σε 24ωρη απεργία σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων στο λιμάνι του Πειραιά. Γεγονός που θα επιφέρει και πάλι την αναστάτωση στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις.
Σε τηλεφωνική επικοινωνία που είχε το zouglaport.gr με το Γ.Γ της ΠΝΟ, κ. Γιάννη Χαλά, επισημάνθηκε από τη πλευρά της ένωσης ότι τα ζητήματα παραμένουν και «διεκδικούν» τη λύση τους. Σε ερώτημα κατά πόσο η 48ωρη της Μ. Εβδομάδας, επέφερε το όποιο αποτέλεσμα, παρά τη ταλαιπωρία στη κίνηση των επιβατών, μάλλον ο αριθμός μηδέν ταιριάζει απόλυτα αφού σύμφωνα με τον κ. Χαλά δεν υπήρξε η βούληση, η διάθεση αλλά και η ικανότητα από πλευράς πολιτικής ηγεσίας, να επέλθει η λύση. Για το σκοπό αυτό βρίσκεται στα «σπάργανα» ο σχεδιασμός μιας δυναμικής κινητοποίησης και πάλι μετά τις εκλογές, που ίσως τότε να υπάρχει η διάθεση αλλά και η ικανότητα για σοβαρή αντιμετώπιση των ζητημάτων που θέτουν οι ναυτικοί.
Ακολουθεί η ανακοίνωση της ΠΝΟ:
“Η Διοίκηση της ΠΝΟ στην σημερινή της συνεδρίαση απεφάσισε την πραγματοποίηση 4ωρης στάσης εργασίας την 1η Μαΐου 2012 από ώρα 08.00 μέχρι 12.00 στο λιμάνι του Πειραιά σε όλες τις κατηγορίες πλοίων.
Η Ομοσπονδία αποτίει έτσι ελάχιστο φόρο τιμής στους ήρωες των εργατικών αγώνων που με επίπονες προσπάθειες, θυσίες και αγώνες πάλεψαν για την καθιέρωση, κατοχύρωση και διεύρυνση θεμελιωδών δικαιωμάτων τα οποία σήμερα αποδομούνται, συνθλίβονται και ισοπεδώνονται λόγω της ασκούμενης κυβερνητικής πολιτικής με τις ευλογίες και τις εντολές της Τρόικας.
Συγχρόνως, αναδεικνύει, προβάλει και διεκδικεί λύσεις στα οξυμένα προβλήματα των ναυτεργατών, θέτοντας σαν πρώτο και κυρίαρχο ζήτημα την άρση του επαίσχυντου και αντιδημοκρατικού μέτρου της επιστράτευσης, ενός μέτρου που παραπέμπει σε άλλες εποχές και νοοτροπίες που έχουν καταδικαστεί στην συνείδηση των πολιτών όλων των χωρών του πολιτισμένου και δημοκρατικού κόσμου.
Στην πρώτη σειρά των προτεραιοτήτων της ΠΝΟ, εκτός των άλλων, είναι η διασφάλιση των θέσεων εργασίας και η άμεση απορρόφηση των προσφερομένων για εργασία ναυτεργατών, η προστασία των κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων καθώς και η άμεση υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας.
Ειδικότερα, όσον αφορά το μείζον ζήτημα με τον Οίκο Ναύτου, η ΠΝΟ αντιτάχθηκε, πραγματοποιώντας και απεργιακή κινητοποίηση, στην προσπάθεια υποβάθμισης της παρεχόμενης ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης και των υπηρεσιών του προς τους εν ενεργεία και συνταξιούχους ναυτεργάτες και τις οικογένειές τους, επισημαίνοντας παράλληλα ότι η διατήρηση της αυτοτέλειάς του και η αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του αποτελούν πάγιες θέσεις της.
Η Ομοσπονδία ενώνει τη φωνή διαμαρτυρίας της μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους της χώρας, για την σφοδρή επίθεση που δέχονται κυρίαρχα δικαιώματά και για την κατακόρυφη και συνεχή υποβάθμιση του βιοτικού επιπέδου, διεκδικώντας ταυτόχρονα ουσιαστικές λύσεις σε κορυφαία προβλήματα των Ελλήνων ναυτεργατών, όπως είναι :
Άμεση αντιμετώπιση της μάστιγας της ανεργίας. -Άμεση Υπογραφή Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, μη καταστρατήγησή τους και υπεράσπισή τους, αντιπαλεύοντας τις προσπάθειες που καταβάλλονται από την Κυβέρνηση, τους εφοπλιστές και την τρόικα για την κατάργησή τους -Επαναφορά των εργασιακών και κοινωνικοασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών, στο προ του Ν. 3845/2010 καθεστώς (αφορά το πρώτο Μνημόνιο) -Ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτεργατών, μη κατάργηση του ΓΕΝΕ και υπαγωγή του στον ΟΑΕΔ. -Μη περικοπή συντάξεων, κυρίων και επικουρικών και λοιπών παροχών. -Αναβάθμιση ναυτικής εκπαίδευσης – μετεκπαίδευσης, με την κάλυψη των ελλείψεων του ΚΕΣΕΝ και βελτίωση λειτουργίας των ΑΕΝ και σε κάθε περίπτωση μη κατάργηση του συστήματος της δημόσιας ναυτικής εκπαίδευσης, μη καταστρατήγηση της κείμενης νομοθεσίας σε ότι αφορά τις συνθέσεις των πλοίων καθώς και αυστηρή τήρηση των συμφωνιών που υπογράφει η ΠΝΟ με εφοπλιστές και εκπροσώπους πλοίων και αφορούν την στελέχωσή τους.”
