Παρά την οικονομική κρίση οι ελληνικές εταιρείες παραμένουν σχετικά δραστήριες στις αγορές πλοίων και στα resales ενώ φαίνεται να επιστρέφουν και στις κατασκευές. Μάλιστα, οι Έλληνες έχουν στα χέρια τους σήμερα το 1/5 του παγκόσμιου στόλου σε όλους τους τύπους των τάνκερ, όπως προκύπτει από ειδικό αφιέρωμα της εφημερίδας Lloyds List για την παρουσία της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας στην αγορά του υγρού φορτίου.

Μεγάλες επενδύσεις λοιπόν ύψους ενός δις δολαρίων για την κατασκευή νέων πλοίων και 611,7 εκατ. δολάρια για την αγορά second hand πλοίων συνεχίζουν να κάνουν ακόμη  οι Έλληνες εφοπλιστές στο πρώτο τρίμηνο του 2012, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία της Golden Destiny.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Έντονο είναι επομένως το ελληνικό ενδιαφέρον αφού οι παραγγελίες των Ελλήνων αποτελούν το 7,4% του συνόλου των νέων ναυπηγικών συμβολαίων που υπογράφηκαν σε παγκόσμιο επίπεδο στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου ξεπερνώντας κατά πολύ  τις παραγγελίες των Κινέζων που αποτέλεσαν το 5,3% για το ίδιο διάστημα.

Συγκεκριμένα από τις ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες παραγγέλθηκαν 21 πλοία εκ των οποίων 13 ήταν πλοία μεταφοράς ξηρού φορτίου αξίας 393 εκατ. δολαρίων, 6 τάνκερ αξίας 264 εκατ. δολαρίων και δύο LNG αξίας 400 εκατ. δολαρίων, συνολικής χωρητικότητας 1.543.140 τόνων και αξίας 1,057 δισ. δολαρίων ενώ οι μεγαλύτερες επενδύσεις έγιναν στα τάνκερ μεταφοράς υγροποιημένου αερίου τα LNG και ακολούθησαν τα παραδοσιακά τάνκερ.

Την αντίστοιχη περίοδο του 2011 οι Έλληνες είχαν παραγγείλει 30 πλοία αξίας πάνω από 1 δισ. δολάρια ενώ διεθνώς, στο πρώτο τρίμηνο του 2012 υπογράφηκαν ναυπηγικά συμβόλαια για την κατασκευή 283 πλοίων, αξίας 15,6 δισ. δολαρίων ενώ στο ίδιο διάστημα του 2011 είχαν κλείσει συμβόλαια για 364 πλοία συνολικής αξίας 28,6 δισ. δολ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Στη second hand αγορά στο πρώτο τρίμηνο οι Έλληνες εφοπλιστές αγόρασαν 32 πλοία αξίας 611,680 εκατ. δολ. ενώ πέρυσι στο ίδιο διάστημα είχαν αγοραστεί 37 πλοία αξίας 829,7 εκατ. δολαρίων.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης