Το ευρωπαϊκό φορολογικό καθεστώς του φόρου χωρητικότητας (tonnage tax) θα πρέπει να παραμείνει σε ισχύ υποστηρίζει το Διεθνές Ναυτικό Επιμελητήριο (ICS).

Σε μία παρέμβασή του στη συζήτηση που έχει οργανώσει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σχετική με το μέλλον των κατευθυντήριων γραμμών για τις κρατικές ενισχύσεις στη ναυτιλία, ο εκπρόσωπος του ICS τόνισε ότι το συγκεκριμένο καθεστώς είναι ένα επιτυχημένο μοντέλο που έχει υιοθετηθεί και από πολλές άλλες χώρες σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων της Ινδίας, της Κορέας, της Ιαπωνίας και των Ηνωμένων Πολιτειών.

Τα καθεστώτα φορολογίας βάσει της χωρητικότητας είναι επίσης παρόμοια με τα καθεστώτα που βασίζονται σε τέλη χωρητικότητας (tonnage fees) και συνοδεύονται από χαμηλά ποσοστά στο φόρο εισοδήματος των νομικών προσώπων, ανέφερε ο κ. Simon Bennett, διευθυντής διεθνών σχέσεων του ICS στο διάλογο της ΕΕ.

Τέτοια καθεστώτα εφαρμόζουν εδώ και πολλά χρόνια τα “ανοικτά” νηολόγια χωρών όπως οι Μπαχάμες, η Λιβερία, το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη στα οποία ανήκει το μισό σχεδόν του παγκοσμίου στόλου και βρίσκονται σε άμεσο ανταγωνισμό με τα νηολόγια της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Αποκατάσταση ισορροπίας

Επισημαίνεται ότι στη δεκαετία του 1980, το ποσοστό της χωρητικότητας που είναι στα νηολόγια χωρών της Ε.Ε. είχε μειωθεί σημαντικά. Η ισορροπία αποκαταστήθηκε μετά την υιοθέτηση πριν 10 χρόνια περίπου των μέτρων κρατικής ενίσχυσης, στα οποία περιλαμβάνεται και το καθεστώς του φόρου χωρητικότητας.

Σε περίπτωση αλλαγών η πλειονότητα των ναυτιλιακών χωρών δεν θα έχουν άλλη επιλογή από το να μετεγκατασταθούν σε χώρες που παρέχουν συγκρίσιμο με το ισχύον φορολογικό πλαίσιο τονίζει το ICS.

Επισημαίνεται ότι οι Κατευθυντήριες Γραμμές περί Κρατικών Ενισχύσεων στις Θαλάσσιες Μεταφορές αποτελούν το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της ναυτιλίας στην ΕΕ. Αποτελούν προϋπόθεση “εκ των ων ουκ άνευ” του φορολογικού καθεστώτος της ναυτιλίας στην ΕΕ.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική