Τρεις προτάσεις- κλειδιά για την ευρύτερη περιοχή του Πειραιά καταθέτει το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Πειραιά (ΕΒΕΠ) στο πλαίσιο του σχεδιασμού και της κατάρτιση του  Αναπτυξιακού Προγραμματισμού περιόδου 2014-2020  για την Περιφέρεια Αττικής.

Ειδικότερα, το ΕΒΕΠ επισημαίνει:

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

1. Η δημιουργία διαμετακομιστικών υποδομών και συστημάτων στο λιμάνι του Πειραιά θα βελτιώσει κατά πολύ τη δυναμικότητα του λιμένα ως μηχανισμού διεξαγωγής εμπορευματικής δραστηριότητας τόσο από και προς το εσωτερικό όσο και από και προς το εξωτερικό.

2. Ένας ακόμη ευαίσθητος τομέας της παραγωγικής δράσης όπως είναι η ναυπηγοεπισκευή, πρέπει να τύχει ιδιαίτερης μέριμνας στον επιχειρούμενο αναπτυξιακό σχεδιασμό, δεδομένης της σοβαρής κρίσης που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια και της δυναμικής που μπορεί να προσδώσει στην ελληνική εμπορική ναυτιλία.

3. Επίσης είναι σκόπιμο να υπάρξει ολοκληρωμένη παρέμβαση για τη βελτίωση του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος στην πόλη του Πειραιά, τόσο για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Πειραιά, όσο και για τη εικόνα που αντικρίζει ο επισκέπτης της πόλης κατά την έξοδο του από το λιμάνι.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ολόκληρη η ανακοίνωση του ΕΒΕΠ έχει ως εξής:

Βασική στρατηγική επιλογή πρέπει να είναι η ενίσχυση του επιχειρηματικού ιστού της Περιφέρειας Αττικής, ιδίως για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της οικονομικής κρίσης και τη δημιουργία βιώσιμης προοπτικής ανάκαμψης της πραγματικής οικονομίας, έτσι ώστε να καταστεί εφικτή η επανεκκίνηση της εθνικής οικονομίας, δεδομένου ότι στη συγκεκριμένη περιοχή λειτουργούν οι περισσότερες επιχειρήσεις της χώρας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της 1ης Εγκυκλίου Σχεδιασμού για την προγραμματική περίοδο 2014-2020, η Αττική αποτελεί μια από τις πιο ανεπτυγμένες περιφέρειες της Ελλάδος, και έχει δείκτη ΑΕΠ πολύ μεγαλύτερο από το 75% του μέσου όρου της ΕΕ. Αυτό σίγουρα καθιστά δυσχερή την όποια προσπάθεια διεκδίκησης αυξημένων πόρων για διαρθρωτικές δράσεις στην Αττική. Όμως παράλληλα η Αττική εμφανίζει δραματικό ποσοστό αύξησης της ανεργίας καθώς από 14,1% το 2010 έφτασε το 21.7% το 2011, ήτοι μια αύξηση μεγέθους περίπου 54%. Τα ποσοστά δε αυτά είναι ακόμη πιο υψηλά στην περίπτωση των νέων ανθρώπων. Αυτό καταδεικνύει την άμεση ανάγκη παρέμβασης για την ανάσχεση αυτής της κατάστασης. Είναι λοιπόν σκόπιμο να αναδειχθούν οι επιπτώσεις

Η στοχοθεσία που τίθεται από τη στρατηγική της ΕΕ «Ευρώπη 2020» είναι ιδιαίτερα εκτεταμένη. Ειδικά για την επιχειρηματικότητα, η λέξη-κλειδί είναι η ανταγωνιστικότητα, η οποία θα επιτευχθεί με την ενίσχυση της επιχειρηματικής δραστηριότητας από τη χρήση νέων τεχνολογιών, από την επένδυση στο ανθρώπινο κεφάλαιο με την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και των ικανοτήτων που απαιτούνται από τη σύγχρονη αγορά εργασίας, με τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος ελκυστικού για επενδύσεις και με την παροχή χρηματοδοτικών εργαλείων, ευέλικτων και προσαρμοσμένων στα δεδομένα της οικονομικής πραγματικότητας που έχει διαμορφωθεί, από την οικονομική κρίση στην περιφέρεια Αττικής.

Ζητούμενο είναι στον προγραμματισμό της περιόδου 2014-2020 να καταστεί σαφές ότι έχουν αλλάζει κατά πολύ τα δεδομένα για την ελληνική επιχειρηματικότητα και ότι πρέπει να διευρυνθούν σημαντικά τόσο το πεδίο των επιλέξιμων προς χρηματοδότηση δραστηριοτήτων όσο και οι κατηγορίες των επιλέξιμων προς χρηματοδότηση επιχειρήσεων. Το γεγονός π.χ. ότι η

εμπορική δραστηριότητα για μεγάλο διάστημα δεν ήταν επιλέξιμη προς χρηματοδότηση ή ότι επιχειρήσεις που εμφάνισαν λόγω κρίσης μια σημαντική κάμψη στο τζίρο τους, έμεναν έτσι εκτός των ορίων που έθετε το ΕΣΠΑ για τη δυνατότητα λήψης κρατικών ενισχύσεων, αποτελούν, κατά την εκτίμηση μας, αδικαιολόγητους περιορισμούς για μια περίοδο, όπως η επόμενη προγραμματική

περίοδος κατά την οποία η ελληνική οικονομία πρέπει να εξαντλήσει, σε όλο το φάσμα της, τις δυνατότητες χρηματοδότησης που μπορεί να έχει από τα διαρθρωτικά ταμεία της ΕΕ και την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. Συνεπώς είναι κρίσιμο να τεθεί κατά τη προγραμματική διαπραγμάτευση το θέμα της χαλάρωσης των όρων επιλεξιμότητας δράσεων και επιχειρήσεων.

Σε μια τέτοια προσπάθεια πρέπει να κεφαλαιοποιηθεί στο έπακρο το λιμάνι του Πειραιά, ως πύλη εισόδου και εξόδου από τη χώρα, καθώς αποτελεί βασικό σημείο επαφής με το εξωτερικό, και συνεπώς διαδραματίζει καίριο ρόλο στην προσπάθεια ανάπτυξης της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων, εισαγωγικών και εξαγωγικών.

Η δημιουργία διαμετακομιστικών υποδομών και συστημάτων στο λιμάνι του Πειραιά θα βελτιώσει κατά πολύ τη δυναμικότητα του λιμένα ως μηχανισμού διεξαγωγής εμπορευματικής δραστηριότητας τόσο από και προς το εσωτερικό όσο και από και προς το εξωτερικό.

Ένας ακόμη ευαίσθητος τομέας της παραγωγικής δράσης όπως είναι η ναυπηγοεπισκευή, πρέπει να τύχει ιδιαίτερης μέριμνας στον επιχειρούμενο αναπτυξιακό σχεδιασμό, δεδομένης της σοβαρής κρίσης που αντιμετωπίζει τα τελευταία χρόνια και της δυναμικής που μπορεί να προσδώσει στην ελληνική εμπορική ναυτιλία.

Επίσης είναι σκόπιμο να υπάρξει ολοκληρωμένη παρέμβαση για τη βελτίωση του αστικού και φυσικού περιβάλλοντος στην πόλη του Πειραιά, τόσο για την αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των κατοίκων του Πειραιά, όσο και για τη εικόνα που αντικρίζει ο επισκέπτης της πόλης κατά την έξοδο του από το λιμάνι. 

Δεδομένου ότι σύμφωνα με την πρόσκληση της Περιφέρειας Αττικής, κατά την παρούσα φάση ζητούμενο είναι ο καθορισμός στρατηγικών προτεραιοτήτων και όχι η εξειδίκευση συγκεκριμένων ενεργειών, το Επιμελητήριο επιφυλάσσεται να συμμετέχει και κατά τα επόμενα στάδια της διαδικασίας αναπτυξιακού σχεδιασμού για την περίοδο 2014-2020, με πιο αναλυτικές παρουσιάσεις των προτεινομένων δράσεων.

Pireas2day.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης