Tyskungen / Μεταφρασμένος Τίτλος: Το Παιδί από τη Γερμανία
Δεν μπορείς να ξεφύγεις από το παρελθόν σου… “The Hidden Child”. Η συγγραφέας φαινόμενο, Καμίλα Λάκμπεργκ όπως την αποκαλούν μαζί με τον Στιγκ Λάρσον και τον Τζο Νέσμπο, συνθέτουν τη «χρυσή τριάδα» των σκανδιναβών συγγραφέων, τα θρίλερ των οποίων έγιναν η αναγνωστική εμμονή της εποχής μας.
Μυστήριο και περιπέτεια που συνδέουν το παρελθόν με το παρόν και κάνουν το μέλλον να φαντάζει απειλητικό. Ήρεμες οικογενειακές καταστάσεις, αστυνομική έρευνα και χαρακτήρες έκπληξη, είναι τα διάσπαρτα κομμάτια ενός τεράστιου παζλ, τα οποία μπαίνουν σε σειρά και στήνουν ένα σύμπαν πρωτόγνωρο και μαγικό. Αυτά είναι τα στοιχεία που έχει χρησιμοποιήσει η ταλαντούχα συγγραφέας και εκμεταλλεύτηκε ο Σκανδιναβός σκηνοθέτης, Περ Χάνεφχορντ, για να δώσει στην ταινία μια ισορροπία, μοναδική κι απόκοσμη.
Η Έρικα Φαλκς είναι μια επιτυχημένη συγγραφέας. Ο Πάτρικ, ο σύζυγός της, είναι πρώην αστυνομικός ο οποίος αποφάσισε να εγκαταλείψει την ενεργό δράση, με άδεια πατρότητας, ώστε να βοηθήσει την αγαπημένη του σύζυγο να αφοσιωθεί στη συγγραφή του καινούργιου της μυθιστορήματος. Οι γονείς της Έρικα έχουν σκοτωθεί, μόλις λίγους μήνες πριν, σε ένα εξαιρετικά βίαιο τροχαίο δυστύχημα. Ένα πρωινό σαν όλα τ’ άλλα, ένας άγνωστος άνδρας επισκέπτεται την Έρικα στο σπίτι της, αποκαλύπτοντάς ότι πρόκειται για τον ετεροθαλή αδελφό της – από την ίδια μητέρα. Εκείνη, οργισμένη, του δείχνει την πόρτα της εξόδου. Όταν λίγο μετά, ο άγνωστος επισκέπτης βρίσκεται νεκρός, η πρωταγωνίστριά μας, υποψιασμένη για την περίεργη συνάντησή της, αποφασίζει να ψάξει εξονυχιστικά τα πράγματα της μητέρας της από τα χρόνια του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου.
Τότε είναι που το σύμπαν της Έρικα κλονίζεται. Πέφτοντας πάνω στα ημερολόγια της μητέρας της, ανακαλύπτει μια ιδιαίτερα σκοτεινή περίοδο της ζωής της με καταγεγραμμένα γεγονότα που αναμένεται να αλλάξουν μια για πάντα την ιδέα που είχε για το παρελθόν της ίδιας και της οικογένειάς της. Μέσα στη γενική αυτή αναστάτωση, ο Πάτρικ βρίσκεται – εντελώς ξαφνικά – μπλεγμένος σε κάποιες περίεργες υποθέσεις φόνων της περιοχής. Κι ενώ όλα δείχνουν να παίρνουν μια τρομακτική και εντελώς απρόβλεπτη πορεία, η λύση στο μυστήριο που απασχολεί το σύμπαν της Έρικα και του Πάτρικ φαίνεται ότι κρύβεται στο παρελθόν – καθώς τα θύματα των φόνων ανήκαν στον φιλικό περιβάλλον της μητέρας της Έρικα.
Όταν ο κλοιός στενεύει γύρω από το σύμπαν της Έρικα και η ίδια αντιλαμβάνεται ότι κινδυνεύει, τόσο αυτή όσο και η οικογένεια της, αποφασίζει ότι η μόνη λύση είναι να ψάξει εκείνη τον «ιστό της αράχνης» που συνδέει το χτες με το σήμερα. Έτσι, παρέα με τον σύζυγό της, θα ερευνήσουν μαζί την υπόθεση και σύντομα θα βυθιστούν σ’ έναν λαβύρινθο, οικογενειακών, καλά κρυμμένων μυστικών και ενοχών. Μυστικά που θα τους μεταφέρουν σχεδόν 50 χρόνια πίσω, σε μία σκληρή περίοδο – ίσως την πιο μαύρη της Ευρώπης του 20ου αιώνα.
Σκηνοθεσία Περ Χάνεφχορντ
Σενάριο (βασισμένο στο μυθιστόρημα της Καμίλα Λάκμπεργκ) Μαρία Κάρλσον
Πόντους Σχόμαν
Ηθοποιοί Γιάκομπ Οφτέμπρο, Εντβίν Έντρε, Κλαούντια Γκάλι, Πάμελα Κόρτες Μπρούνα, Έντβιν Έντρε, Μοντάζ Ρίκαρντ Κράντζ
Φωτογραφία Μάρεκ Ουίζερ
CBGB
O σκηνοθέτης Randall Miller (NOBEL SON, BOTTLE SHOCK ) εδώ και σεναριογράφος, μας παίρνει από το χέρι και μας ταξιδεύει στη Νέα Υόρκη των 70’s μεταφέροντάς μας στην πιο Punk εποχή της πόλης. Με τη βοήθεια της ετέρου σεναριογράφου Jody Savin μάς ανοίγουν την πόρτα του CBGB, του πιο hot Rock Club της εποχής. Με άπλετο κυνισμό και διόλου ωραιοποιημένες καταστάσεις, οι δυο τους αναδεικνύουν τον ισοπεδωτικό χαρακτήρα της εποχής, όπου υπήρχε μια ολοκληρωτική διάθεση για απομυθοποίηση ειδώλων, προσώπων και θεσμών. Η φλόγα υπήρχε. Στο CBGB άρπαξε για τα καλά.
Το 1973, μετά από ένα άσχημο διαζύγιο και κάποιες οικονομικές αναποδιές, ο Hilly Kristal (ALAN RICKMAN) δεν το βάζει κάτω, δανείζεται χρήματα και αγοράζει το Palace Bar, ένα μέρος που βρισκόταν σε μια από τις πιο κακόφημες συνοικίες της Νέας Υόρκης. Ο Hilly είχε όραμα. Ήθελε να φτιάξει ένα χώρο που θα μπορούσε να επισκεφθεί κάποιος, για να ακούσει live μουσική, κυρίως Country, Bluegrass και Blues. Και κάπως έτσι βγήκε το ακρωνύμιο CBGB. Όταν, αποδείχθηκε αδύνατο να κλείσει μεγάλα ονόματα σαν τον Conway Twitty για live, ο Hilly στράφηκε σε ντόπιες μπάντες. Νέα ταλέντα που ήταν ακόμη ασμίλευτα και ακατέργαστα, αλλά βρίσκοντας ένα βήμα από τον Hilly, τους δόθηκε η ευκαιρία να εξελιχτούν. Με ακούσματα σκληρά, ατόφια που είχαν έντονο πολιτικό περιεχόμενο, σηματοδότησαν ένα απότομο πέρασμα από την ντίσκο και το κλασικό ροκ σε κάτι πιο ωμό, μηδενιστικό και ανατρεπτικό. Το Punk μόλις είχε γεννηθεί. Το κοινό ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα του CBGB. Ήταν κάτι σαν αντίδοτο στη σκληρή κοινωνικοοικονομική κρίση των ημερών
Soshite Chichi ni Naru / Μεταφρασμένος Τίτλος: Πατέρας και Γιος
Η νέα ταινία του Xιροκάζου Kορε-Έντα.
Ο Ρυότα, έχει εργαστεί σκληρά όλη του τη ζωή, και πιστεύει ότι δεν υπάρχει κάτι που δε μπορεί να κάνει. Μέχρι που μια μέρα, η γυναίκα του δέχεται ένα απροσδόκητο τηλεφώνημα από το νοσοκομείο. Ο 6χρονος γιος τους Κίτα, δεν είναι ο δικός τους. Το νοσοκομείο τους έδωσε το λάθος μωρό. Ο Ρυότα πρέπει να πάρει μια απόφαση ζωής, αν θα επιλέξει το παιδί που μεγάλωσε ή το φυσικό του παιδί. Όταν έρθει σε επαφή με την οικογένεια που μεγαλώνει το βιολογικό του παιδί, θα αρχίσει να αμφισβητεί και το ρόλο του ως πατέρα…
Δήλωση του Σκηνοθέτη
“Σε ποιό σημείο, ένας πατέρας γίνεται πραγματικά γονιός; Όντας ένας ο ίδιος, είναι ένα από τα αναπάντητα ερωτήματα που έχω. Όταν γεννήθηκε η κόρη μου πριν 5 χρόνια, η σύζυγος μου μεταμορφώθηκε άμεσα σε μητέρα. Θεωρώ ότι δε συμβαίνει σε όλες τις γυναίκες, αλλά παρακολοθούντας τη σύζυγο μου, ένοιωθα χαρούμενος κι αποξενωμένος ταυτόχρονα. Πέντε χρόνια αργότερα, πολύ συχνά ακούω να μου λένε πόσο μου μοιάζει η κόρη μου. Συγκρίνοντας τα χαρακτηριστικά των προσώπων μας, διακρίνω όντως τις ομοιότητες, αλλά είναι η πατρότητα στο DNA ή στο χρόνο που περνάμε μαζί; Είναι το αίμα ή ο χρόνος; Κάπως έτσι ξεκίνησε το Πατέρας & Γιος. Όλα μου τα διλήμματα, οι απορίες, και τα πράγματα που έχω μετανιώσει, είναι η πρώτη φορά που τα δίνω απλόχερα στον πρωταγωνιστή της ταινίας μου. Η ταινία τελείωσε, όσο για τον πρωταγωνιστή κι εμένα, τα ερωτήματα παραμένουν.”
Mr. Peabody & Sherman / Μεταφρασμένος Τίτλος: Ο Κος Πίμποντι & ο Σέρμαν
“Mr. Peabody & Sherman”, ή αλλιώς… «Δεν ξέρεις τι σημαίνει περιπέτεια αν δεν έχεις μεγαλώσει παιδί!»
Ο κ. Πίμποντι, ο πιο επιτυχημένος σκύλος του πλανήτη, παρέα με τον άτακτο νεαρό Σέρμαν, χρησιμοποιούν τη χρονομηχανή τους – το υπέροχο ΧΡΟΝΟΑΥΓΟ – προκειμένου να ζήσουν τις πιο εξωφρενικές περιπέτειες που γνώρισε ποτέ ο άνθρωπος… ή ο σκύλος! Μέχρι που μια μέρα ο Σέρμαν αποφασίζει να πάρει το ΧΡΟΝΟΑΥΓΟ για μια βόλτα ώστε να εντυπωσιάσει τη φίλη του την Πένι. Τότε, ο απερίσκεπτος αλλά αγαπημένος μας σκανδαλιάρης, παρέα με την Πένι, θα προκαλέσουν μια απρόβλεπτη σχισμή στο σύμπαν, φέρνοντας τα πάνω κάτω σε κάποια από τα πιο σημαντικά γεγονότα της παγκόσμιας Ιστορίας!
Πριν λοιπόν προλάβουν να αλλάξουν μια για πάντα τα παγκοσμίως καταγεγραμμένα ιστορικά γεγονότα, ο κος Σέρμαν θα προσπαθήσει να τους σώσει, αντιμετωπίζοντας τελικά τη μεγαλύτερη πρόκληση όλων των εποχών: αυτή του να είσαι πατέρας! Ενωμένη πλέον, η τριάδα των ταξιδευτών του χρόνου, θα αφήσει ανεξίτηλο το σημάδι της στην Ιστορία!
«Ο κος Πίμποντι & ο Σέρμαν» φτιάχνουν μια περιπετειώδη κωμωδία που μας ταξιδεύει στο χρόνο! Επιστημονική φαντασία, αλλόκοτοι χαρακτήρες και πανέξυπνοι διάλογοι μπλέκουν γύρω από μια υπέροχη, απροσδόκητη σχέση, η οποία αναπτύσσεται ανάμεσα σε δυο ξεχωριστούς ήρωες – έναν σκύλο κι ένα αγόρι!
Philomena
Από τον σκηνοθέτη της «Βασίλισσας» (2006) και βασισμένη σε πραγματικά γεγονότα, η «Philomena» είναι ένα καθαρόαιμο δείγμα της δεξιοτεχνίας του Stephen Frears και των πρωταγωνιστών της, Judi Dench (Skyfall 007, The Best Exotic Marigold Hotel) και Steve Coogan (24 Hour Party People, The Trip).
Πρόκειται για μια συγκινητική ιστορία που διανθίζεται από εύστοχα στοιχεία χιούμορ, χάρη στους ευφυείς διαλόγους και την προσεγμένη της σκηνοθεσία, καταθέτοντας μια ανορθόδοξα αισιόδοξη ιστορία με δραματικά στοιχεία.
Η Judi Dench, δικαίως υποψήφια για ΄Οσκαρ, μεταμορφώνεται σε μια αφελή, αλλά αξιαγάπητη μικροαστή, ενώ ο Steve Coogan –σε ρόλο συν-σεναριογράφου και συμπρωταγωνιστή- λειτουργεί εξισορροπητικά, αξιοποιώντας τον κυνισμό και το βρετανικό του φλέγμα.
Η Philomena Lee ήταν έφηβη ακόμα, όταν έμεινε έγκυος στην Ιρλανδία του 1952. Θεωρήθηκε έκπτωτη και κατέληξε έγκλειστη σε μοναστήρι, όπου της στέρησαν το παιδί της, όταν ήταν ακόμα νήπιο για να το στείλουν σε παρένθετη οικογένεια στην Αμερική. Η ταινία παρακολουθεί την περιπέτεια και τις αναπάντεχες στιγμές που της επιφυλάσσει η αναζήτηση του γιου της για πενήντα ολόκληρα χρόνια. Συνοδοιπόρος στο συναρπαστικό της ταξίδι θα είναι ένας εκλεπτυσμένος, κυνικός δημοσιογράφος, ο οποίος τη βοηθά να εντοπίσει τον γιο της.
Non-Stop
Ο πτέραρχος της αμερικανικής αεροπορίας Μπιλ Μαρκς, μαθαίνει ότι έχει λίγες μόνο ώρες στη διάθεση του να βρει ένα δολοφόνο επιβάτη σε μια υπερατλαντική πτήση. Ένα ασταμάτητο κυνήγι ξεκινά στα 40.000 πόδια, με τη ζωή διακοσίων επιβατών σε κίνδυνο.
Ο Μαρκ βρίσκεται στα 40,000 πόδια από το έδαφος, στην υπερατλαντική πτήση από Νέα Υόρκη προς Λονδίνο. Κατά τη διάρκεια, λαμβάνει κρυπτογραφημένα μηνύματα, που απαιτούν να μεταφέρει η αεροπορική εταιρία 150 εκατομμύρια δολάρια σε ένα λογαριασμό. Μέχρι να γίνει η μεταφορά, ένας επιβάτης θα πεθαίνει κάθε 20 λεπτά. Καθώς παλεύει με τους προσωπικούς του δαίμονες, δεν του έχει μείνει άλλος ηρωισμός για την αποστολή που του ανατέθηκε. Ωστόσο, μια κοινή αρχικά πτήση, απειλεί τον κόσμο του Μαρκ, καθώς μετατρέπεται σε κατάσταση εκτάκτου ανάγκης.
Επιμέλεια Νικόλας Αρώνης

