Η αγορά του ξηρού φορτίου παραμένει καθηλωμένη σε εξαιρετικά χαμηλά επίπεδα, με αποτέλεσμα οι ναυτιλιακές εταιρείες να έχουν αρχίσει να «δένουν» τα πλοία τους διότι δεν συμφέρει η διατήρησή τους σε λειτουργία.

Σύμφωνα με την Lloyds List, οι πλοιοκτήτες «δένουν» πλοία τύπου supramax -η χωρητικότητά τους είναι περί τους 56.000 τόνους- στις περιοχές του Ατλαντικού και του Ειρηνικού ωκεανού. Όπως έγινε γνωστό μέσω του Baltic Exchange, πλοία από τη Δυτική Αφρική προς την Ευρώπη μέσω των ανατολικών ακτών της Νότιας Αμερικής, κατέληξαν να εξασφαλίζουν κατά μέσο όρο ναύλους της τάξεως των 4.578 δολαρίων την ημέρα.

Μεσίτες ανέφεραν ότι ήταν σε γνώση τους τουλάχιστον τέσσερις περιπτώσεις πλοίων που οι εταιρείες τους επέλεξαν να μην τα ναυλώσουν σε αυτές τις τιμές και στη συνέχεια τα «έδεσαν». Οι μεσίτες εκτιμούν πάντως ότι αυτή η στάση των πλοιοκτητών δεν αποτελεί και ένδειξη ότι ο κύκλος της αγοράς φθάνει στο κατώτερο σημείο του.

marinews.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης