Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Την ερχόμενη Δευτέρα, 23 Ιουνίου, συμπληρώνονται τρία χρόνια από τότε που η Audi δεσμεύτηκε να λανσάρει τα τελευταία της αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα το 2025 και να μεταβεί στην πώληση μόνο ηλεκτρικών οχημάτων από το 2026. Τότε, η πολυτελής μάρκα του ομίλου Volkswagen είχε επίσης υποσχεθεί να τερματίσει την παραγωγή οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2033. Η Audi λοιπόν, αναμενόταν να γίνει μια αποκλειστικά ηλεκτρική μάρκα, κάτι που πλέον δεν ισχύει.
Ο διευθύνων σύμβουλος Gernot Döllner δήλωσε ότι η Audi είναι πιθανό να συνεχίσει να παράγει αυτοκίνητα με θερμικό κινητήρα μέχρι περίπου το 2035 και ενδεχομένως και πέραν αυτού. Εξήγησε ότι μια ισχυρή ανάπτυξη προϊόντων μέχρι το 2026 θα δώσει στη μάρκα την ευελιξία να συνεχίσει να πωλεί οχήματα εσωτερικής καύσης για τουλάχιστον «άλλα επτά, οκτώ, ίσως και 10 χρόνια». Δεν απέκλεισε την επέκταση της παραγωγής και μετά τα μέσα της επόμενης δεκαετίας, αν και τόνισε ότι αυτό θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση των πελατών:
“Στη συνέχεια θα δούμε πώς θα εξελιχθούν οι αγορές μας. Έχουμε ήδη αποφασίσει να παρατείνουμε την παραγωγή πέραν των κοινοποιημένων ημερομηνιών λήξης του παρελθόντος”.
Η προηγούμενη ανακοίνωση είχε γίνει υπό τον τότε διευθύνοντα σύμβουλο Markus Duesmann. Ο Gernot Döllner ανέλαβε τον Σεπτέμβριο του 2023. Ενώ η Audi αναγκάστηκε να διακόψει τη λειτουργία του Q8 E-Tron και να κλείσει ένα εργοστάσιο λόγω των χαμηλών πωλήσεων, τα άλλα EV της κερδίζουν έδαφος. Το πρώτο τρίμηνο του έτους, η Audi παρέδωσε 30,1% περισσότερα πλήρως ηλεκτρικά οχήματα σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2024.
Αλλά οι κινητήρες εσωτερικής καύσης δεν πρόκειται να εξαφανιστούν σύντομα. Νέα μοντέλα όπως το A5, το A6 και το Q3 (που παρουσιάστηκε μόλις χθες), είναι πιθανό να παραμείνουν στην αγορά μέχρι και τη δεκαετία του 2030.
