Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης
Η Audi παρουσίασε την τρίτη γενιά του best seller SUV της, του Q3. Το μοντέλο ανανεώνεται σε όλους τους τομείς και έρχεται πιο hi-tech από ποτέ, με πιο μυώδες παρουσιαστικό και μία πλήρη γκάμα κινητήριων συνόλων.
Ξεκινώντας από το εξωτερικό, το νέο Q3 αποκτά την μάσκα Singleframe η οποία πλαισιώνεται από διαιρούμενα φωτιστικά σώματα. Όχι όμως απλά φωτιστικά σώματα, καθώς μιλάμε για φώτα ημέρας LED (πίξελ μοτίβο που είναι της μόδας) τα οποία προσφέρουν τέσσερις διαφορετικές «υπογραφές» φωτισμού. Από κάτω ακριβώς, υπάρχουν οι Matrix LED προβολείς με τον καθένα από αυτούς να περιέχει 25.600 μικρο-LED.
Στο πίσω μέρος, η Audi έχει επίσης διαχωρίσει τα φώτα με μια κάτω φωτεινή μπάρα LED, σε συνδυασμό με μια άνω διάταξη OLED. Οι ιδιοκτήτες μπορούν να τροποποιήσουν την εμφάνιση των πίσω φώτων επιλέγοντας ένα από τα έξι διαθέσιμα γραφικά, που επιτυγχάνεται με την αλλαγή του τρόπου εμφάνισης των 36 διαφορετικών τμημάτων των πίσω φώτων.
Η Audi έχει δεσμευτεί να απομακρυνθεί από τις ψεύτικες εξατμίσεις και χαιρόμαστε που το νέο Q3 το κάνει πράξη. Ενώ το Q5 έχει μια ορατή διάταξη διπλής εξάτμισης, ακόμη και στο βασικό μοντέλο, το μικρότερο αδελφάκι του υιοθετεί έναν καθαρότερο πίσω προφυλακτήρα, κρύβοντας το άκρο της εξάτμισης από κάτω. Ίσως η Audi κρατάει την πιο επιθετική ρύθμιση για τις εκδόσεις S και RS.
Όσον αφορά το εσωτερικό, ο οδηγός αντικρίζει έναν πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών, μαζί με μια οθόνη αφής 12,8 ιντσών που τρέχει το Android Automotive. Παράλληλα, το Q3 είναι το πρώτο στην κατηγορία του που διαθέτει ακουστικά τζάμια για τα μπροστινά πλαϊνά παράθυρα, προσφέροντας μια πιο ήσυχη οδήγηση.
Μία ακόμα μεγάλη αλλαγή που φέρνει το νέο Audi Q3 είναι πως ο επιλογέας ταχυτήτων έχει μεταφερθεί από την κεντρική κονσόλα, πίσω από το τιμόνι. Ο μικρός μοχλός τοποθετείται στη δεξιά πλευρά, απελευθερώνοντας χώρο μεταξύ των μπροστινών καθισμάτων για δύο μεγάλες ποτηροθήκες, ένα χώρο επαγωγικής φόρτισης και δύο θύρες USB. Για να γίνει αυτό εφικτό, οι μηχανικοί συμπύκνωσαν στο αριστερό μοχλό πολλαπλών χρήσεων, τους υαλοκαθαριστήρες, τις λειτουργίες φωτισμού και τα φλας.
Οι χώροι είναι βελτιωμένοι, με το πορτπαγκάζ να μετριέται στα 488λτ. ενώ εάν σύρετε τα πίσω καθίσματα όσο πιο μπροστά γίνεται, τότε το νούμερο φτάνει τα 575λτ.
Όσον αφορά τους κινητήρες, το βασικό Q3 διατίθεται με έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων που μπορεί να απενεργοποιεί δύο από τους τέσσερις κυλίνδρους του για να μειώνει την κατανάλωση καυσίμου όταν δεν απαιτείται πλήρης ισχύς. Αυτή η ήπια υβριδική μονάδα αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής, που αποστέλλονται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.
Ακολουθεί ένας μεγαλύτερος βενζινοκινητήρας 2,0 λίτρων που αποδίδει 265 ίππους και 400 Nm ροπής, σε συνδυασμό με την τετρακίνηση Quattro. Από την πλευρά του diesel, η Audi προσφέρει τον γνωστό 2.0 TDI με απόδοση 150 ίππων και 360 Nm, σε διάταξη με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Και οι δύο κινητήρες χρησιμοποιούν το ίδιο επτατάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων S Tronic.
Πιθανότατα η πιο ενδιαφέρουσα επιλογή είναι το plug-in υβριδικό (αποκλειστικά ως FWD). Συνδυάζει έναν κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρων με έναν ηλεκτροκινητήρα, με αποτέλεσμα η συνολική ισχύς του συστήματος να ανέρχεται σε 270 ίππους και 400 Nm ροπής. Η μπαταρία έχει καθαρή χωρητικότητα 19,7 kWh, επιτρέποντας ηλεκτρική αυτονομία 120 χιλιομέτρων στον κύκλο WLTP. Όταν εξαντληθεί, η φόρτιση συνεχούς ρεύματος με ισχύ έως 50 kW αναπληρώνει τη μπαταρία από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.
Η Audi θα λανσάρει το νέο Q3 στην Ευρώπη αυτόν τον Σεπτέμβριο, με τις τιμές στην Ελλάδα να ξεκινούν από τα 41.980 ευρώ.
