Ίσως ξεφεύγουμε αρκετά από το σήμερα και φτάνουμε σε ένα επίπεδο έρευνας που θα μπορούσε να έχει θετικά αποτελέσματα μετά από αρκετά χρόνια. Όπως παρουσιάζει το Γραφείο Τεχνολογίας του BMW Group στις ΗΠΑ στο Mountain View, μια ενημερωμένη έρευνα σε συνεργασία με το Reality Labs Research της Meta, για πρώτη φορά, θα είχε τη δυνατότητα ακριβούς προβολής σταθερού περιεχομένου εικονικής (VR) και μικτής πραγματικότητας (MR) στους επιβάτες ενός αυτοκινήτου που κινείται γρήγορα, ακόμη και όταν στρίβει, περνά από σαμαράκια και επιταχύνει.
Ενσωματώνοντας το σύστημα εντοπισμού της Meta Quest με τα δεδομένα των αισθητήρων της BMW, οι ερευνητές ενεργοποίησαν μια σειρά από σταθερές εμπειρίες παιχνιδιών, ψυχαγωγίας, παραγωγικότητας και διαλογισμού “κλειδωμένες στο αυτοκίνητο”.
«Είναι πολύ νωρίς για να πούμε ακριβώς πώς ή πότε αυτή η τεχνολογία θα φτάσει στα χέρια των πελατών, αλλά οραματιζόμαστε μια σειρά από πιθανές περιπτώσεις χρήσης των συσκευών XR στα οχήματα – από την υποστήριξη του οδηγού στον εντοπισμό του αυτοκινήτου του σε ένα γεμάτο παρκινγκ μέχρι την προειδοποίηση για κινδύνους στο δρόμο και την εμφάνιση σημαντικών πληροφοριών σχετικά με την κατάσταση του οχήματος. Οι προοπτικές των μελλοντικών γυαλιών AR και των συσκευών VR – τόσο για τους επιβάτες όσο και για τους οδηγούς – είναι ελπιδοφόρες. Η ερευνητική συνεργασία με τη Meta θα μας επιτρέψει να ανακαλύψουμε πώς θα μπορούσαν να είναι οι καθηλωτικές εμπειρίες XR μέσα στο όχημα στο μέλλον και να πρωτοστατήσουμε στην απρόσκοπτη ενσωμάτωση τέτοιων συσκευών στα αυτοκίνητα».
Οι συσκευές VR χρησιμοποιούν κάμερες και αισθητήρες κίνησης για να κατανοούν την ακριβή θέση τους, επομένως όταν ο χρήστης κινεί το κεφάλι του ή κοιτάζει γύρω του, το εικονικό περιεχόμενο παραμένει σταθερό. Ωστόσο, σε οχήματα που κινούνται γρήγορα, οι αισθητήρες μπερδεύονται από αντικρουόμενα σήματα από την κίνηση της συσκευής μέσα στο αυτοκίνητο και την κίνηση του οχήματος στον πραγματικό κόσμο. Με απλά λόγια, οι αισθητήρες κίνησης των συσκευών νομίζουν ότι κινούνται, αλλά οι κάμερές τους θεωρούν ότι είναι ακίνητες όταν κοιτάζουν το εσωτερικό του αυτοκινήτου.
Αυτή η αναντιστοιχία σημαίνει ότι οι σημερινές συσκευές VR δεν μπορούν να προβάλλουν σταθερό εικονικό περιεχόμενο όταν ταξιδεύει κανείς σε ένα όχημα που κινείται γρήγορα, ιδίως αν το όχημα επιταχύνει, στρίβει γρήγορα ή περνά από σαμαράκια στο δρόμο.
Για την επίλυση της εν λόγω πρόκλησης, οι ερευνητές της BMW και της Meta συνεργάστηκαν ώστε να ενσωματώσουν πληροφορίες από τη σειρά αισθητήρων ενός αυτοκινήτου BMW στο σύστημα εντοπισμού ενός Meta Quest Pro. Αυτό έδωσε τη δυνατότητα στο σύστημα εντοπισμού να υπολογίζει ταυτόχρονα τη θέση της συσκευής σε σχέση με το αυτοκίνητο και τη θέση του κινούμενου αυτοκινήτου σε σχέση με τον πραγματικό κόσμο, επιτρέποντας την ακριβή παρουσίαση εικονικών αντικειμένων σε ένα κινούμενο αυτοκίνητο και την επίδειξη συναρπαστικών εμπειριών VR και MR για τους επιβάτες.
Από τα αποτελέσματα του πρωτοτύπου προκύπτει ένα πλήρες εύρος κινήσεων ενός ατόμου μέσα στο αυτοκίνητο (γνωστό ως έξι βαθμοί ελευθερίας) και μια εμπειρία XR που υπολογίζει ταυτόχρονα τη θέση μιας συσκευής σε σχέση με το αυτοκίνητο και τη θέση του κινούμενου οχήματος σε σχέση με τον πραγματικό κόσμο, ενσωματώνοντας τους αισθητήρες του αυτοκινήτου.
Πηγή: BMW Media
