Στο αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών η zougla.gr είχε την ευκαιρία να περάσει λίγες ώρες με το νέο καταπράσινο Ford Focus RS.
Ο κινητήρας 2.5 λίτρων είναι κατά βάση ο ίδιος με το ST αλλά 35% ισχυρότερος μετά από μετατροπές στο intercooler, τα σφυρήλατα αλουμινένια πιστόνια, τους κυλίνδρους, τους εκκεντροφόρους και άλλα, φτάνοντας τελικά του 305 ίππους.
Η πιο «ωμή» εκδοχή του Focus διαθέτει «φουσκωμένα» φτερά, τροχούς 19’’ και πίσω αεροτομή εμπνευσμένη από την ιστορία της εταιρίας στο WRC και πολλούς αεραγωγούς, αν και οι πλαϊνοί είναι διακοσμητικοί.
Η «Ομάδα RS» επιμελήθηκε τoν ήχο που φτάνει στα αφτιά των επιβατών, επιτρέποντας σε ορισμένες συχνότητες μέσω ενός ειδικά σχεδιασμένου σωλήνα να φτάνουν στο εσωτερικό της καμπίνας. Επιπλέον, οι μηχανικοί της Ford έκαναν τις απαραίτητες ρυθμίσεις ώστε να καθυστερεί η ανάφλεξη όταν αφήνει ο οδηγός το πεντάλ του γκαζιού και ακούγεται ένα σκάσιμο αλά… WRC.
Γιατί όμως δεν είναι τετρακίνητο; Ο Jost Capito, ο οποίος ηγήθηκε της εξέλιξης του
Η μεγαλύτερη καινοτομία του μοντέλου είναι το πατενταρισμένο σύστημα ανάρτησης που αντικαθιστά τα γόνατα MacPherson. Το «RevoKnuckle» καταφέρνει να μειώσει τη γωνία μεταξύ του αμορτισέρ και της βάσης του τροχού μεγαλώνοντας την ευστάθεια και την επιφάνεια του ελαστικού που ακουμπά στο δρόμο.
Παράλληλα με τη μηχανική εξέλιξη, η Continental σε συνεργασία με την «Ομάδα RS» κατασκεύασε ένα νέο ελαστικό ειδικά για το Focus RS, διαστάσεων 235/35 R19.
Από τα περίπου 8.000 κομμάτια που θα παραχθούν μέσα στο 2009, τα 100 προορίζονται για την Ελληνική αγορά αλλά είναι ήδη πουλημένα στην τιμή των €35.095. Ο αριθμός είναι περιορισμένος γιατί το «RS» απαιτεί πολύ χρόνο χειρονακτικής εργασίας και μπορούν να παράγονται μόνο 8 κομμάτια την ημέρα. Δεν είναι όμως αριθμημένα (όπως έγινε με το RS του 2007) γιατί δεν θα υπάρχει περιορισμός στον τελικό αριθμό που θα κατασκευαστεί.
