Χωρίς ανάσα, αμέσως μετά το Γκραν πρι της Καταλονίας, οι πρωταγωνιστές της F1 έχουν ήδη πιάσει δουλειά στο Μόντε Κάρλο.
Το Μονακό είναι ο πλέον ιδιόμορφος αγώνας του πρωταθλήματος και αποτελεί μεγάλη πρόκληση για οδηγούς και ομάδες. Οι προστατευτικές μπαριέρες που οριοθετούν την πίστα (ο αγώνας γίνεται στους δρόμους του πριγκιπάτου) είναι τόσο κοντά στα μονοθέσια, που η όλη προσπάθεια των οδηγών γίνεται για να μην τις ακουμπήσουν. Στο Μονακό ο οδηγός πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένος, γιατί το παραμικρό λάθος τον στέλνει εκτός αγώνα. Η πίστα του Μονακό είναι η πιο μικρή σε μήκος και η πιο στενή του πρωταθλήματος.
Οι ομάδες, για να αντιμετωπίσουν τις ιδιομορφίες των δρόμων του Μονακό, παράγουν ειδικά εξαρτήματα για τον συγκεκριμένο αγώνα και επιχειρούν αλλαγές, όπως για παράδειγμα η τροποποίηση των εμπρός αναρτήσεων. Τα μονοθέσια στήνονται έτσι, ώστε να έχουν μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Επίσης, πολλές ομάδες παρουσιάζουν σε αυτό τον αγώνα αεροτομές και εξαρτήματα που δεν τα βλέπουμε σε άλλο Γκραν πρι.
Φέτος, μάλιστα, αναμένεται να βρέχει στον αγώνα. Αυτό σημαίνει μεγαλύτερη προσοχή, πιο αργές ταχύτητες και πολλά, μα πάρα πολλά αναπάντεχα. Φυσικά, μεγάλο ρόλο παίζει η σειρά εκκίνησης. Ο νικητής της pole position ή αυτός που θα καταφέρει να στρίψει πρώτος στην εκκίνηση θα είναι, όπως χαρακτηριστικά είπε ο Webber, «ο άρχοντας του αγώνα», και αυτό γιατί οι προσπεράσεις στους στενούς δρόμους του πριγκιπάτου είναι σχεδόν αδύνατες.
Από εκεί και πέρα, στο Γκραν πρι του Μονακό εντυπωσιακή είναι η «παρέλαση» εκτός πίστας. Και τι δεν βλέπουμε εκεί. Από σούπερ μοντέλα μέχρι σούπερ σταρ του Χόλυγουντ να παρακολουθούν τον αγώνα, είτε από τα πανάκριβα κότερα που καταφθάνουν στο πριγκιπάτο για το Γκραν Πρι, είτε από τα μπαλκόνια των πολυτελών ξενοδοχείων που είναι γεμάτα εκείνο το Σαββατοκύριακο.
Η χλιδή σε όλο της το μεγαλείο!
