Το ολοκαίνουργιο Fiat 500C έκανε την πρώτη του γνωριμία με το κοινό το χειμώνα στην Έκθεση της Γενεύης. Με σύνθημα «συναίσθημα και ελευθερία», αποδίδει φόρο τιμής στο μοντέλο του 1957.
Η προσθήκη της υφασμάτινης οροφής δεν αλλάζει καθόλου τα κορυφαία χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, όπως είναι τα τέσσερα άνετα καθίσματα και η χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, αλλά αντίθετα προσθέτει νέα ευχάριστα χαρακτηριστικά. Όπως η ευκολότερη πρόσβαση στο χώρο αποσκευών ακόμη κι όταν η οροφή είναι πλήρως ανοιχτή, χάρη σε ένα έξυπνο σύστημα παραλληλόγραμμων αρθρώσεων. Άλλο ένα πολύ δυνατό σημείο είναι η υψηλού επιπέδου «κλιματική» και ακουστική άνεση. Η προσεκτική αεροδυναμική μελέτη έχει ως αποτέλεσμα να περιοριστούν στο ελάχιστο δυνατό οι στροβιλισμοί του αέρα με την οροφή ανοιχτή.
Διαθέτει επίσης το περίφημο Start&Stop που ελέγχει το προσωρινό σβήσιμο του κινητήρα όταν το αυτοκίνητο σταματάει στα φανάρια και την επανεκκίνησή του όταν το αυτοκίνητο αρχίσει πάλι να κινείται.
Το Fiat 500C διατηρεί τις ίδιες διαστάσεις με το μοντέλο βάσης (355 cm μήκος, 165 cm πλάτος και 149 cm ύψος) και μοιράζεται μαζί του και τους τρεις κινητήρες του: τον turbodiesel 1.3 MultiJet των 75 ίππων, που συνδυάζεται με ένα χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και τους δυο βενζινοκινητήρες, 1,2 λίτρων με 69 ίππους και 1,4 λίτρων με 100 ίππους, που είναι διαθέσιμοι με χειροκίνητο ή αυτόματο (Dualogic) κιβώτιο ταχυτήτων.
Μαλακή και εύκολη!
Ιδιαίτερη προσοψή έχει δοθεί στην άνεση των πίσω επιβατών, όπως αποδεικνύει μια ταχύτητα της τάξης των 7 m/s της για τον αέρα που περνάει από τα κεφάλια τους. Επιπρόσθετα, όταν η οροφή είναι ανοιχτή, το σπόιλερ είναι έτσι τοποθετημένο ώστε να είναι πάντα ορατό το τρίτο φως των φρένων. Το ύφασμα δύο στρωμάτων από το οποίο είναι κατασκευασμένη η μαλακή οροφή εξασφαλίζει την καλύτερη δυνατή μόνωση.
Η ηλεκτρικά ελεγχόμενη οροφή ανοίγει και κλείνει είτε με δύο διακόπτες κοντά στην πλαφονιέρα στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, είτε από το τηλεχειριστήριο του κεντρικού κλειδώματος του αυτοκινήτου. Επιπλέον η οροφή μπορεί να μετακινηθεί κατά την οριζόντια διαδρομή του ανοίγματός της σε οποιαδήποτε ταχύτητα, ενώ η κάθετη μετακίνησή της μπορεί να γίνει εν κινήσει σε οποιαδήποτε ταχύτητα μέχρι τα 60 χλμ./ώρα.
Η μαλακή οροφή είναι επίσης και εξαιρετικά εύκολη στη χρήση: για να την ανοίξεις, απλά πιέζεις το διακόπτη για τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο και ενεργοποιείς το μηχανισμό που εκτελεί αυτόματα τη λειτουργία (μια μέση θέση ανοίγματος μπορεί φυσικά να επιλεχθεί, πιέζοντας το διακόπτη άλλη μια φορά). Πιέζοντας το διακόπτη ξανά για τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο η οροφή ανοίγει αυτόματα πλήρως. Όταν χρησιμοποιηθεί το τηλεχειριστήριο, η οροφή μπορεί να ανοίξει μόνο μέχρι το σπόιλερ. Η ίδια διαδικασία θα την κλείσει.
Για λόγους ασφαλείας, η οροφή σταματάει περίπου 25 cm από το πλήρες κλείσιμο και πρέπει απλώς να πατήσετε πάλι το διακόπτη για να ολοκληρωθεί το κλείσιμο. Όταν το πορτ μπαγκάζ είναι ανοιχτό, η οροφή μπορεί μόνο να κλείσει (η λειτουργία ανοίγματος απενεργοποιείται). Παρ’ όλα αυτά, όμως, αν η οροφή είναι πλήρως ανοιχτή και υπάρχει ανάγκη να ανοίξει το πορτ μπαγκάζ, μόλις αυτό ανοίξει τότε η οροφή αυτόματα μετακινείται σε ένα ενδιάμεσο στάδιο ανοίγματος, ώστε να μην εμποδίζει τη διαδικασία φόρτωσης.
Τέλος, υπάρχει ένας έξτρα ανεμοθραύστης ο οποίος μπορεί άνετα και εύκολα να τοποθετηθεί ανάμεσα στα πίσω προσκέφαλα. Φυσικά έχει δοκιμαστεί σε αεροδυναμική σήραγγα, έχει σχεδιαστεί ειδικά για το Fiat 500C, και είναι κατασκευασμένος από ένα ειδικό πορώδες υλικό. Έτσι μειώνει σημαντικά τους στροβιλισμούς του αέρα για όλους τους επιβάτες σε όλες τις ταχύτητες. Και πρέπει να τονίσουμε ότι δεν υπάρχει καμιά ανάγκη να αφαιρεθεί ο ανεμοθραύστης, είτε κινείστε με την οροφή ανοιχτή είτε κλειστή.
Ασφάλεια και δύναμη!
Οι κινητήρες που κινούν το Fiat 500 έχουν δημιουργηθεί από τη Fiat Powertrain Technologies (FPT). Ο δοκιμασμένος Fire των 1,242 κ.εκ. αποδίδει 51 kW (69 ίππους) στις 5.500 στροφές, με ροπή 102 Nm (10,4 kgm) στις 3.000 στροφές, και προσφέρει μέγιστη ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Το Fiat 500C με τον 8βάλβιδο 1.2 με χειροκίνητο κιβώτιο χρειάζεται στο συνδυασμένο κύκλο μόλις 5,1 λίτρα καυσίμου για τα 100 χιλιόμετρα και πετυχαίνει εκπομπές CO2 119 g/km (τιμές που πέφτουν στα 4,8 l/100 km και 113 g/km με το σύστημα Start&Stop).
Ο 16βάλβιδος κινητήρας 1.4 αποδίδει 73.5 kW (100 ίππους) στις 6.000 στροφές και ροπή 131 Nm (13,4 kgm) στις 4,250 στροφές. Η μέγιστη ταχύτητα είναι 182 χλμ/ώρα, ενώ στο συνδυασμένο κύκλο έχει κατανάλωση μόλις 6,1 λίτρα/100 χλμ. (με μηχανικό κιβώτιο), που πέφτει στο 5,8 λίτρα/100 χλμ. με το σύστημα Start&Stop. Τέλος, το νέο μοντέλο μπορεί να εφοδιαστεί και με τον πετρελαιοκινητήρα MultiJet 1.3 λίτρων. Με τη βοήθεια τούρμπο αποδίδει 75 ίππους (55 kW) στις 4.000 στροφές και 14,8 kgm ροπής (145 Nm) στις 1.500 στροφές. Η τελική ταχύτητα είναι 165 χλμ./ώρα. Η κατανάλωση στον τυποποιημένο κύκλο είναι 4,2 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 110 g/km.
Στο Fiat 500C οι επτά αερόσακοι προσφέρονται στάνταρ (δύο εμπρός, δύο στα παράθυρα, δυο πλευρικοί και ένας γονάτων του οδηγού). Το Fiat 500C επίσης χρησιμοποιεί όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές που εξασφαλίζουν στον οδηγό του τέλειο έλεγχο του αυτοκινήτου (ενεργητική ασφάλεια): από ABS με EBD έως το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ευστάθειας ESP κι από το σύστημα αντισπιναρίσματος ASR έως την εφαρμογή Hill Holder και την υποβοήθηση φρεναρίσματος ανάγκης HBA. Επιπλέον, το αμάξωμα έχει σχεδιαστεί με βάση τα πιο σύγχρονα κριτήρια αντοχής στις συγκρούσεις (είναι το πρώτο μίνι αυτοκίνητο εφοδιασμένο με δομή του μπροστινού μέρους ειδικά σχεδιασμένη για τη βελτίωση της «συμβατότητας» με άλλα οχήματα σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης, με μία άκαμπτη καμπίνα για την προστασία των επιβατών και ζώνες υψηλής απορρόφησης της ενέργειας της σύγκρουσης εξωτερικά).
Τέλος, το Fiat 500C έχει όλα τα πλεονεκτήματα άνεσης και δυναμικής συμπεριφοράς που επιτρέπουν στο χρήστη να ταξιδέψει με ασφάλεια, άνεση και ησυχία. Το σύστημα ανάρτησης βασίζεται σε ένα σχεδιασμό της Magneti Marelli και στηρίζεται στη χρήση γονάτων McPherson εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Στον πίσω άξονα μάλιστα υιοθετείται και η αντιστρεπτική ράβδος του 500 Abarth, για βελτίωση της οδικής συμπεριφοράς και της άνεσης.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
|
Διαστάσεις |
|||
|
Μήκος: 3,546 mm – Πλάτος: 1,627 mm – Ύψος: 1,488 mm – Μεταξόνιο: 2,300 mm |
|||
|
|
|||
|
Κινητήρας |
1.2 8v FIRE |
1.4 16v FIRE |
1.3 16v MultiJet |
|
Κύλινδροι και διάταξη |
4, σε σειρά, εγκάρσια εμπρός |
||
|
Χωρητικότητα (κ.εκ) |
1242 |
1368 |
1248 |
|
Ισχύς ίπποι/σ.α.λ. |
69/5500 |
100/6000 |
75/4000 |
|
Ροπή kgm/σ.α.λ. |
10,4/3000 |
13,4/4250 |
14,8/1500 |
|
|
|||
|
Ανάρτηση |
|||
|
Εμπρός |
Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο |
||
|
Πίσω |
Ημιάκαμπτος άξονας και αντιστρεπτική ράβδος |
||
|
|
|||
|
Φρένα – D (δίσκοι) – T (ταμπούρα) |
|||
|
Εμπρός (mm) |
D 240 αεριζόμενοι |
D 257 x 22 αεριζόμενοι |
D 240 |
|
Πίσω (mm) |
T 180 |
D 240 x 11 |
T 180 |
