Συνεχίζουν οι κάτοικοι της Νέας Καρβάλης τις προσπάθειές τους για να αποτρέψουν την κατασκευή, στην περιοχή της Βάσοβας, της πλατφόρμας αποθήκευσης υγροποιημένου φυσικού αερίου Aegean LNG. Το απόγευμα της Κυριακής πραγματοποιήθηκε στο ΚΑΠΗ της Νέας Καρβάλης σύσκεψη φορέων και κατοίκων του οικισμού, στην διάρκεια της οποίας υπήρξε ενημέρωση σχετικά με τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το θέμα του LNG και τέθηκαν επί τάπητος προτάσεις για ευρύτερες κινητοποιήσεις.
Σε πρώτη φάση αναμένεται να σταλεί ένα ψήφισμα προς την κυβέρνηση με το οποίο θα εκφράζεται η έντονη διαμαρτυρία των κατοίκων και των τοπικών φορέων, ενώ έγινε γνωστό ότι το τοπικό συμβούλιο της Νέας Καρβάλης (το οποίο θα συνεδριάσει μέσα στην εβδομάδα – πιθανόν ακόμα και την Τρίτη) θα αποφασίσει αν και πώς θα διεξαχθεί το συλλαλητήριο που έχει εξαγγείλει, την περασμένη εβδομάδα, ο πρόεδρος του Κέντρου Καππαδοκικών Μελετών Καπλάνης Ιωσηφίδης.
Παράλληλα συζητήθηκαν και άλλοι τρόποι αντίδρασης όπως η καταγγελία στα ευρωπαϊκά όργανα, κάτι που είχε προτείνει στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο ο γραμματέας του Συλλόγου Περιβάλλοντος και Ακτών Νέας Καρβάλης Αντώνης Ιωσηφίδης.
Τα σημαντικότερα ζητήματα που τέθηκαν όσον αφορά την διεξαγωγή του συλλαλητηρίου αφορούν την ημερομηνία και τον τόπο διεξαγωγής του (Νέα Καρβάλη ή Καβάλα), ωστόσο η δημοτική σύμβουλος Αναστασία Ιωσηφίδου κατέθεσε μια πρόταση για την διεξαγωγή μιας «εναλλακτικής» συγκέντρωσης διαμαρτυρίας, στην οποία πέρα από την άρνηση στην κατασκευή του Aegean LNG θα δοθεί η δυνατότητα διαφήμισης της Νέας Καρβάλης (μέσα από την πρόσκληση ακόμα και αθηναϊκών ΜΜΕ, την συμμετοχή πολιτιστικών συλλόγων και την προσφορά παραδοσιακών εδεσμάτων στους διαδηλωτές). Οι παρόντες στην σύσκεψη αυτή σχολίασαν θετικά την ιδέα αυτή, ωστόσο πολλά θα κριθούν από την συνεδρίαση του τοπικού συμβουλίου.
Τι αναφέρει το ΦΕΚ της διυπουργικής επιτροπής για την επένδυση
Βέβαια εδώ τίθεται ένα μεγάλο ερώτημα: Κατά πόσο αποτελεσματικές θα είναι αυτές οι κινητοποιήσεις, και ποιο θα είναι το νόημά τους από την στιγμή που πολλαπλασιάζονται τα δείγματα ότι η απόφαση για την κατασκευή της πλατφόρμας Aegean LNG είναι οριστική και ότι τα συμφέροντα πίσω από αυτήν την απόφαση είναι πολύ μεγάλα;
Η απάντηση σε αυτό το ερώτημα δεν είναι καθόλου εύκολη, καθώς μόλις την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης είχε αναφερθεί στη σημασία της χρήσης υγροποιημένου αερίου (LNG) στα πλοία, τονίζοντας (στην διάρκεια του συνεδρίου «Ποσειδώνια 2014″) ότι «η χρήση του θα συμβάλλει στη μείωση του λειτουργικού κόστους της ακτοπλοΐας, θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ακτοπλοΐας με ευεργετικές επιδράσεις για τον καταναλωτή, ενώ θα συμβάλλει στην εναρμόνιση με την ευρωπαϊκή στρατηγική για μείωση της εκπομπής ρύπων και χρήση φιλικών καυσίμων προς το περιβάλλον.». Οι δηλώσεις αυτές είναι οι τελευταίες σε μια σειρά δημοσιευμάτων που κάνουν λόγο για συνεχιζόμενες επενδύσεις Ελλήνων εφοπλιστών σε πλοία που θα μεταφέρουν υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Ωστόσο το μεγαλύτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το ΦΕΚ 1471, Τεύχος Δεύτερο (6/6/2014), στο οποίο καταγράφεται η απόφαση της Διυπουργικής Επιτροπής Στρατηγικών Επενδύσεων για τις 12 στρατηγικής σημασίας επενδύσεις (μεταξύ των οποίων η πλατφόρμα Aegean LNG και ο αγωγός TAP). Οι λεπτομέρειες του επίμαχου ΦΕΚ είναι αυτές που αναδεικνύουν με τον πλέον σαφή τρόπο ότι η κατασκευή της πλατφόρμας Aegean LNG αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση, η οποία μάλιστα επιδιώκει την άμεση αποπεράτωσή της.
Σύμφωνα με το ΦΕΚ, «προβλέπονται ταχείες και απλοποιημένες διαδικασίες χορήγησης αδειών», ενώ ακόμα γίνεται εκτενής αναφορά στην σημασία των 12 στρατηγικών επενδύσεων «για την ενεργειακή ασφάλεια της χώρας, την ολοκλήρωση της περιφερειακής αγοράς ενέργειας με την ανάπτυξη των διασυνδέσεων με τις γειτονικές χώρες, την γεωπολιτική της αναβάθμιση ως σημαντικού «περιφερειακού παίκτη» για την ενεργειακή ασφάλεια της ΕΕ, την προσέλκυση παραγωγικών (άμεσων) επενδύσεων στον τομέα ενέργειας αλλά και σε άλλους κλάδους της οικονομίας (λόγω της διασφάλισης της επάρκειας ενέργειας σε ανταγωνιστικές τιμές), και την δημιουργία θέσεων απασχόλησης τόσο κατά τη φάση κατασκευής τους όσο και λειτουργίας τους».
ΠΗΓΗ: kavalapress.gr
