Η προσπάθεια της McDonald’s στην Ολλανδία να αξιοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη σε μια χριστουγεννιάτικη καμπάνια δεν είχε το αναμενόμενο αποτέλεσμα. Η διαφήμιση που προβλήθηκε στις 6 Δεκεμβρίου στο YouTube προκάλεσε άμεση κατακραυγή και τελικά αποσύρθηκε.
Σφοδρές αντιδράσεις ξέσπασαν στην Ολλανδία για τη νέα χριστουγεννιάτικη διαφήμιση της McDonald’s, η οποία δημιουργήθηκε με χρήση AI από την TBWA\Neboko και την αμερικανική εταιρεία παραγωγής The Sweetshop. Το βίντεο διάρκειας 45 δευτερολέπτων παρουσίαζε μια σειρά από όσα μπορούν να πάνε στραβά στις γιορτές, με το σλόγκαν «η πιο τρομερή εποχή του χρόνου», προτείνοντας ως καλύτερη επιλογή μια επίσκεψη στα McDonald’s.
McDonald’s pulls ‘creepy’ AI Christmas ad after viewer backlash: ‘As real as their hamburgers’ https://t.co/1g0ubAf4iH pic.twitter.com/VTi0rdwkg6
— New York Post (@nypost) December 10, 2025
Μετά τη δημοσίευση, πολλοί σχολίασαν τους «παράξενους» χαρακτήρες, τα κακομονταρισμένα clips και τη συνολική «ανατριχιαστική» αισθητική. Ένας χρήστης στο Twitter έγραψε:
«Αυτή είναι η πιο φρικτή διαφήμιση που έχω δει φέτος». Άλλοι εξέφρασαν ανησυχία για την απώλεια επαγγελματιών του χώρου: «Χωρίς ηθοποιούς, χωρίς κάμερες… καλώς ήρθατε στο μέλλον της παραγωγής. Και είναι χάλια».
McDonald’s has pulled a new ad created entirely with generative AI following major backlash online. https://t.co/829Yx8waRt pic.twitter.com/qOs5dIKnjg
— IGN (@IGN) December 10, 2025
Η McDonald’s, μέσω δήλωσης εκπροσώπου της στο BBC, αναγνώρισε ότι η εμπειρία αποτελεί «σημαντικό μάθημα» στην προσπάθειά της για πιο αποτελεσματική χρήση της AI.
they yelling “AI is garbage” every day..
and then McDonald’s casually releases an AI Christmas ad like it’s nothing
the world moved on without you pic.twitter.com/KJffqtDak1
— el.cine (@EHuanglu) December 9, 2025
Η διευθύνουσα σύμβουλος της The Sweetshop, Μέλανι Μπριτζ, υπερασπίστηκε το αποτέλεσμα, υπογραμμίζοντας ότι η παραγωγή διήρκεσε επτά εβδομάδες, με «χιλιάδες λήψεις και εξαντλητική επεξεργασία», προσθέτοντας πως «δεν ήταν ένα τέχνασμα της τεχνητής νοημοσύνης, ήταν μια ταινία».
McDonald’s is getting cooked after it released an AI-generated commercial in the Netherlands
The US-based firm that created the ad has since released a statement, saying, “AI didn’t create this film — we did.” pic.twitter.com/RIUI29Rpt5
— Morning Brew ☕️ (@MorningBrew) December 9, 2025
Πηγή: New York Post
