Σε λανθασμένους χειρισμούς των πιλότων οφείλεται η συντριβή του αεροσκάφους Airbus A330 της Air France τον Ιούνιο του 2009 στον Ατλαντικό στα ανοιχτά της Βραζιλίας, σύμφωνα με προκαταρκτικό πόρισμα των Γάλλων εμπειρογνωμόνων. Ειδικότερα, η γαλλική υπηρεσία ερευνών και αναλύσεων για τα αεροπορικά δυστυχήματα (BEA) ανακοίνωσε χθες ότι τα μοιραία λεπτά πριν από την συντριβή του αεροπλάνου, ο πιλότος απουσίαζε από το πιλοτήριο καθώς είχε πάει να ξεκουραστεί, αφήνοντας την πλοήγηση στους δύο συγκυβερνήτες. Αξιοποιώντας τα πολύτιμα στοιχεία από τα δύο μαύρα κουτιά που ανασύρθηκαν πρόσφατα από τα συντρίμμια του αεροσκάφους, οι Γάλλοι εμπειρογνώμονες επισημαίνουν ότι το αεροπλάνο βρισκόταν στον αυτόματο πιλότο, μία συνήθης κατάσταση για τις υπερατλαντικές πτήσεις, για αρκετό χρονικό διάστημα πριν συμβεί το μοιραίο.

Ωστόσο, δύο ώρες και δέκα λεπτά μετά την απογείωση οι αισθητήρες ταχύτητας «Pitot», που δίνουν τις αερομετρικές πληροφορίες, πάγωσαν με συνέπεια να αποσυνδεθεί ο αυτόματος πιλότος. Σχεδόν αμέσως ένας από τους δύο συγκυβερνήτες έδωσε ώθηση ανυψώνοντας το αεροσκάφος και οδηγώντας το στα 37.500 πόδια. Αυτό ήταν το πρώτο λάθος σύμφωνα με τους εμπειρογνώμονες, καθώς στο ύψος αυτό και με τέτοιου είδους ανύψωση, ο κίνδυνος να χαθεί ο έλεγχος είναι πολύ μεγάλος. Παρ’ όλα αυτά, οι αισθητήρες «Pitot» επαναλειτούργησαν, όμως ο συγκυβερνήτης δεν επανέφερε το σκάφος στην κανονική πορεία και στη σωστή ταχύτητα, συνεχίζοντας την ανοδική πορεία. Ο δεύτερος συγκυβερνήτης, στα αριστερά, έχασε πολύτιμο χρόνο ασχολούμενος με τον συναγερμό για να ειδοποιηθεί ο κυβερνήτης ώστε να επανέλθει στο πιλοτήριο.

Έτσι δεν συνειδητοποίησε ότι ο συνάδελφός του χειριζόταν λανθασμένα την κατάσταση. Όταν ο κυβερνήτης επανήλθε στο πιλοτήριο, ήταν ήδη πολύ αργά.

Από την πτώση του Airbus σκοτώθηκαν και οι 228 επιβαίνοντες. Στο πόρισμα της BEA αναφέρεται επίσης ότι το εν λόγω πλήρωμα δεν είχε παρακολουθήσει την ειδική εκπαίδευση ΙΑS που αφορά στην αντιμετώπιση των καταστάσεων όταν γίνεται βλάβη στους αισθητήρες ταχύτητας και χάνονται οι ανεμομετρικές πληροφορίες.

Η τελική έκθεση αναμένεται να δημοσιευτεί το 2012.

Δείτε το video…