Την έντονη αντίδραση των ενώσεων καταναλωτών της Βρετανίας έχει προκαλέσει η πρακτική των σούπερ μάρκετ και διαφόρων πολυκαταστημάτων, να τοποθετούν δίπλα στα ταμεία προϊόντα -συνήθως εξαιρετικά ανθυγιεινά- που απευθύνονται στα παιδιά, στοχεύοντας στην πίεση που ασκούν στους γονείς τους να τους τα αγοράσουν, ενώ περιμένουν στην ουρά.

Ήδη η βρετανική κυβέρνηση, έχοντας λάβει σοβαρά υπόψιν τις συγκεκριμένες ενστάσεις, προσανατολίζεται στην απαγόρευση πώλησης κάθε τέτοιου τύπου προϊόντος, (σνακς, σοκολάτες, καραμέλες κ.λπ) τα οποία, κατά κύριο λόγο, «απευθύνονται» στα παιδιά και είναι προφανώς, είτε χαμηλής θρεπτικής αξίας είτε ακόμη και επιβλαβή.

Εκείνο που ωστόσο προκαλεί εντύπωση είναι πως μια τέτοια απόφαση δείχνουν να τη συμμερίζονται και οι εταιρείες λιανικής πώλησης καθώς, η συγκεκριμένη πρακτική που αποσκοπεί στην άσκηση πίεσης των παιδιών στους γονείς, δεν αποτελεί δική τους επιλογή αλλά των ίδιων των εταιρειών που έχουν καταφέρει να κάνουν κυριολεκτικά ό,τι θέλουν μέσα στα σούπερ μάρκετ.

Οι ιδιοκτήτες καταστημάτων λιανικής, θεωρούν πως βγαίνουν εξαιρετικά ζημιωμένοι από αυτή την ιστορία, έχοντας παρατηρήσει πως περισσότεροι από το 90% των πελατών τους φεύγουν από τα καταστήματα εξαιρετικά εκνευρισμένοι λόγω σχετικών… επεισοδίων που έχουν με τα παιδιά τους, ενώ δεν είναι καθόλου λίγοι και εκείνοι που αποφασίζουν να μην ξαναψωνίσουν από τα συγκεκριμένα, και ειδικά όταν έχουν μαζί τα παιδιά τους.

Αν κάτι όμως δείχνει να βαραίνει περισσότερο προς τη συγκεκριμένη απαγόρευση, είναι πως όλα αυτά τα είδη θεωρούνται σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνα για την παιδική παχυσαρκία, η οποία αποτελεί τη σύγχρονη μάστιγα των «προηγμένων» κρατών.

Επιμέλεια: Παύλος Κιρκασίδης

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης