Μεταξύ των κορυφαίων ευρωπαϊκών προορισμών των «global shoppers», ήτοι όσων ταξιδεύουν στο εξωτερικό με στόχο την πραγματοποίηση αγορών καταναλωτικών ειδών, συγκαταλέγεται η Αθήνα, σύμφωνα με τον κατάλογο «Globe Shopper City Index – Europe», ένα νέο ερευνητικό πρόγραμμα που εκπονεί ο βρετανικός φορέας «Economist Intelligence Unit» (EIU).
Ειδικότερα, η Αθήνα ξεχώρισε στην κατηγορία «προσιτές τιμές», κυρίως χάρη στις τιμές των ξενοδοχείων δύο αστέρων που προσφέρονται στην πόλη, για τις οποίες κατέλαβε την πρώτη θέση, ισοβαθμώντας με άλλες δύο πόλεις. Ωστόσο, η Αθήνα σημείωσε χαμηλή βαθμολογία στην κατηγορία «καταστήματα», καθώς ο κίνδυνος οι καταναλωτές να έρθουν αντιμέτωποι με προϊόντα-«μαϊμού» αξιολογήθηκε ως υψηλός.
Η βαθμολογία δόθηκε με βάση μια κλίμακα 0-100, όπου 100 = άριστο περιβάλλον αγορών.
Συνολική βαθμολογία
– Λονδίνο 67,3
– Μαδρίτη και Βαρκελώνη 67,1
– Παρίσι 65,5
– Ρώμη 62,9
– Βερολίνο 62,3
– Λισαβόνα 61,6
– Άμστερνταμ 61,3
– Πράγα 59,7
– Βουδαπέστη 59,6
– Μιλάνο 59,3
– Βιέννη 59,1
– Κων/πολη 58,4
– Δουβλίνο 57,6
– Βρυξέλλες 56,8
– Αθήνα 56,2
– Μόναχο 55,5
– Κοπεγχάγη 54,1
– Μόσχα 53,9
– Στοκχόλμη και Αμβούργο 53,4
– Λυών 53,3
– Μπρατισλάβα 52,3
– Σόφια και Βουκουρέστι 52,2
– Εδιμβούργο 51,5
– Κίεβο 51,4
– Βαρσοβία 50,9
– Αγ. Πετρούπολη 49,1
– Ελσίνκι 48,2
– Βελιγράδι 43,6
– Όσλο 43,1
– Γενεύη 41

