Πίσω τους αφήνουν την οικονομική κρίση οι Ευρωπαίοι καταναλωτές σε αντίθεση με την Ελλάδα που εμφανίζεται πιο διστακτική από ποτέ. Αυτό ομολογούν οι τελευταίες μετρήσεις του παγκόσμιου δείκτη της Nielsen για την Καταναλωτική Εμπιστοσύνη. Το πρώτο εξάμηνο του 2010 η παγκόσμια Καταναλωτική Εμπιστοσύνη «σκαρφάλωσε» στις 92 μονάδες, σημειώνοντας άνοδο 6 μονάδων σε σχέση με το προηγούμενο εξάμηνο. Έτσι ο δείκτης έφτασε επίπεδο των 94 μονάδων, στις οποίες είχε φτάσει το δεύτερο εξάμηνο του 2007, δηλαδή λίγο πριν ξεσπάσει η χρηματοπιστωτική κρίση.
Οι Έλληνες όμως εμφανίζονται ιδιαίτερα απαισιόδοξοι, σημειώνοντας πτώση 15 μονάδων, καθώς το 85% θεωρεί πως η χώρα βρίσκεται σε ύφεση, ενώ το συντριπτικό 80% αυτών θεωρεί και η επόμενη χρονιά θα είναι το ίδιο δύσκολη. Η Οικονομία αποτελεί τη μεγαλύτερη ανησυχία των Ελλήνων με μεγαλύτερο ποσοστό σε όλη την Ευρώπη, 39% να δηλώνει πως με τα χρήματα που περισσεύουν ξεπληρώνει δάνεια, πιστωτικές κάρτες και χρέη, όταν το μέσο Ευρωπαϊκό ποσοστό είναι μόλις 28%. Η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων φαίνεται να «κόβει» τα περιττά έξοδα από τη διασκέδαση εκτός σπιτιού και ξοδεύει λιγότερα σε νέα ρούχα. Επιπλέον, ένα σημαντικό ποσοστό εξακολουθεί να επιλέγει φθηνότερες καταναλωτικές μάρκες για να αντεπεξέλθει στην κρίση, επηρεάζοντας πλέον σε βάθος τον κλάδο των εταιριών και των λιανέμπορων.
Πτώση στις Ευρωπαϊκές αγορές σημείωσαν η Ιταλία και η Γερμανία, ενώ το 79% των Ευρωπαίων δεν παύει να θεωρεί πως η χώρα του βρίσκεται σε οικονομική ύφεση. Όσον αφορά στην υπόλοιπη Ευρώπη, οι 19 από τις 28 χώρες σημείωσαν άνοδο στο Δείκτη Καταναλωτικής Εμπιστοσύνης, ενώ παγκοσμίως, εντυπωσιακή είναι η αύξηση που σημειώνεται -με πρωτοπόρους στη διάθεση για ψώνια- την Ασία και την Αμερική.
