Πουλάμε φθηνά – αγοράζουμε ακριβά. Ενώ ο Έλληνας  καταναλωτής, σε σχέση με τους υπόλοιπους Ευρωπαίους, αμείβεται με πολύ χαμηλό μισθό, καλείται να πληρώσει ακριβά τα βασικά αγαθά. Ακούγεται κοινότοπο, αλλά αν συγκρίνει κανείς τη σχέση μισθού και εξόδων στην Ελλάδα και την Ευρώπη θα αντιληφθεί ότι η πραγματικότητα είναι πολύ χειρότερη από εκείνη που παρακολουθεί καθημερινά από τα ΜΜΕ.

Το «παρατηρητήριο του καταναλωτή» στη zougla.gr ήδη, εδώ και πολλούς μήνες, καταγράφει προβλήματα, κάνει τιμοληψίες και δίνει βήμα στον καταναλωτή για να καταγγείλει ή να παραπονεθεί. Η εβδομάδα που άρχισε είναι αφιερωμένη στους καταναλωτές. Μπορείτε πλέον να μιλάτε ελεύθερα για όσα αντιμετωπίζετε καθημερινά στην αγορά, να καταγγείλετε εκείνους που σας εμπαίζουν και να εκφράσετε την άποψή σας για το πώς θα μπορούσαν να αλλάξουν οι συνθήκες.

Από σήμερα και μέχρι το Σάββατο, 20 Ιουνίου, στο λιμάνι του Πειραιά, στον προβλήτα του Αργοσαρωνικού, η zougla.gr θα διαθέτει ερωτηματολόγια, σε συνεργασία με την Ένωση Καταναλωτών Ελλάδος, που μπορούν να συμπληρώνουν όλοι οι καταναλωτές.

Ήδη, αν και πρώτη ημέρα, η συμμετοχή του κόσμου στην πρωτοβουλία της zougla.gr και της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος ήταν μεγάλη. Ακούστε τι δήλωσε στην κάμερα ο πρόεδρος της Ένωσης Καταναλωτών Ελλάδος, κ. Μιχάλης Τσιφάκης, σχετικά με το σκοπό αυτής της κίνησης.

Στη διάθεσή σας παραμένει και η ηλεκτρονική διεύθυνση του παρατηρητηρίου: katanalotisz@gmail.com .

Οι εκπτώσεις δεν ισχύουν για τους… φοιτητές στο ΚΤΕΛ Κοζάνης

Πέρα από τα προβλήματα παιδείας που έχουν να αντιμετωπίσουν οι Έλληνες φοιτητές, έρχονται να προστεθούν και δείγματα αισχροκέρδειας από διάφορα ΚΤΕΛ όσον αφορά στα φοιτητικά εισιτήρια.

Ένας από αυτούς τους φοιτητές μας κατήγγειλε το ΚΤΕΛ Κοζάνης.

«Αγαπητή zougla.gr ,διαβάζοντας τις διάφορες καταγγελίες των αναγνωστών περί αισχροκέρδειας θα ήθελα κ εγώ να παραθέσω τη δική μου. Κατάγομαι από την Πτολεμαΐδα και είμαι φοιτητής στην πόλη της Θεσσαλονίκης .Όπως είναι λογικό  χρησιμοποιώ αρκετά συχνά τη γραμμή Πτολεμαΐδα-Θεσσαλονίκη και αντίστροφα, του ΚΤΕΛ Νομού Κοζάνης. Η τιμή του απλού εισιτηρίου είναι 10,50 ενώ εγώ σαν κάτοχος του φοιτητικού πάσο έχω το -προνόμιο- να πληρώνω λιγότερο, δηλαδή 9,40. Δηλαδή η έκπτωση που γίνεται στους φοιτητές είναι 90 ολόκληρα λεπτά του ευρώ.

Το παράξενο είναι το ότι πάνω στο φοιτητικό εισιτήριο αναγράφεται η τιμή του (9,40) και ο χαρακτηρισμός «Έκπτωση 25 %» και αναφέρεται στην έκπτωση 25% επί της τιμής του κανονικού εισιτηρίου. Τα λίγα μαθηματικά που γνωρίζω μου επιτρέπουν να υπολογίσω ότι  η έκπτωση 25% στα 10,50 θα διαμόρφωνε την τιμή του φοιτητικού στα 7,85 και όχι στα 9,40 όπως αναγκαζόμαστε να πληρώνουμε. 

Έχω απευθυνθεί επανειλημμένα στους υπευθύνους του ΚΤΕΛ Νομού Κοζάνης χωρίς να λάβω καμία απάντηση. Το παράδοξο είναι ότι συγκρίνοντας με συμφοιτητές μου από άλλους νομούς τις τιμές των εισιτηρίων μας, βλέπω ότι η έκπτωση 25% εφαρμόζεται κανονικότατα στις τιμές των δικών τους εισιτηρίων.

Μπορεί το ποσό να μην είναι εξαιρετικά μεγάλο, όμως για έναν φοιτητή  όπως εμένα αλλά και για τους εκατοντάδες συμπολίτες μου που σπουδάζουν στη Θεσσαλονίκη δεν είναι αμελητέο.

Σας ευχαριστώ»

Ως οφείλαμε, επικοινωνήσαμε με τα ΚΤΕΛ Κοζάνης από όπου μας ενημέρωσαν για το συγκεκριμένο θέμα. Όπως τόνισε ο υπάλληλος με τον οποίο μιλήσαμε, η κανονική τιμή του εισιτηρίου ήταν αρχικά περίπου 12€, αλλά η εταιρεία για να προσελκύσει κόσμο έριξε την τιμή στα 10,50€.

Απόφαση της εταιρείας ήταν επίσης η έκπτωση να μην καλύπτει τους φοιτητές. Δηλαδή η εταιρεία παίρνει μια απόφαση έκπτωσης στα εισιτήρια για όλους τους Έλληνες πολίτες αλλά όχι για τους φοιτητές που έχουν ίσως μεγαλύτερη ανάγκη από τους υπόλοιπους.

Αυτή είναι η οικονομική πολιτική ορισμένων εταιρειών που ευαισθητοποιούνται για το… καλό των πολιτών στους οποίους, όπως φαίνεται, δεν συμπεριλαμβάνονται και οι φοιτητές.  


Καταγγελία στη zougla.gr για την αισχροκέρδεια

Στο πλαίσιο της εβδομάδας του καταναλωτή η zougla.gr αναδεικνύει το τεράστιο πρόβλημα της αισχροκέρδειας που παρατηρείται καθημερινά σε όλους τους κλάδους της αγοράς.

Αναγνώστης μας έστειλε το mail που θα διαβάσετε και αναφέρεται στις τιμές του έτοιμου σκυροδέματος στην Κρήτη.

Διαβάστε τις τιμές που κατέγραψε ο ίδιος για να βγάλετε τα συμπεράσματά σας, σε σχέση με τις τιμές αγοράς των ακινήτων.

 

Τιμές ανα κυβικό

ΧΑΝΙΑ 65 ΕΥΡΩ
ΡΕΘΥΜΝΟ 65 ΕΥΡΩ
ΗΡΑΚΛΕΙΟ 85 ΕΥΡΩ
ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ 95 ΕΥΡΩ
ΣΗΤΕΙΑ 95 ΕΥΡΩ

«Όταν στην ΑΘΗΝΑ πωλείται στα 65 ευρώ το κυβικό, στην ΗΠΕΙΡΟ 50-60 ευρώ και στη ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 50- 60 ευρώ.

Μια μεζονέτα 140 μέτρων χρειάζεται περίπου 300 κυβικά μπετόν. Υπολογίστε, λοιπόν, την κλεψιά που γίνεται στην Ανατολική Κρήτη!

Και φυσικά, η ποιότητα ίδια!!! Ευχαριστώ.»

Νεκτάριος Ανδρεαδάκης


«Εδώ τα φθηνά παπούτσια»

«Αγαπητή zougla,

μια ακόμα απόδειξη ότι δεν υπάρχει κανένας σεβασμός στον Έλληνα καταναλωτή…

Παπούτσια της εταιρείας Clarks έχουν τιμή πώλησης στο εξωτερικό 49,99 λίρες Αγγλίας δηλαδή περίπου 58 €,

στο εξουσιοδοτημένο κατάστημα της Λάρισας πωλούνται προς 110€ !!!

Κρίμα που δεν μπορώ να τα παραγγείλω διαδικτυακά! (Δεν επιτρέπεται η πώληση εκτός Αγγλίας)

Ευχαριστώ πολύ.


Καταγγελία για τα δρομολόγια για Αίγινα

«Καλησπέρα,

Ταξιδεύω συχνά για την Αίγινα με την εταιρία H.S.W. Aπόσταση 18 ναυτικά μίλια: τιμή εισιτηρίου 9,50 euro.

Χθες ταξίδεψα για Πόρο με την ίδια εταιρία. Απόσταση 32 ναυτικά μίλια: τιμή εισιτηρίου 10,50 euro.

Δεν είναι λίγο οξύμωρο τα διπλά σχεδόν ναυτικά μίλια να έχουν 1,00 euro διαφορά;

Για να πας και να έρθεις στην Αίγινα (οικογένεια που αποτελείται από 2 γονείς, 1 παιδί άνω των 10 χρόνων, 1 παιδί κάτω των 10 χρόνων και ένα αυτοκίνητο) χρειάζεσαι περίπου 120 euro.  Η δε συγκοινωνία, καθημερινές σταματάει στις 18:00 από Πειραιά & στις 18:30 από Αίγινα.

Μήπως κάποια στιγμή θα πρέπει να δούμε τι γίνεται με αυτές τις τιμές στα εν λόγω δρομολόγια, διότι από ότι γνωρίζω είναι πολύ ακριβά αντιστοιχία μίλι –  euro σε σύγκριση με άλλα δρομολόγια για τα νησιά.

Τα παραπάνω είναι μόνο ένα πρόβλημα ίσως και το σοβαρότερο, υπάρχουν πολλά τρελά  στην γραμμή της Αίγινας  – στο σύνολο των εταιριών-»


Η ακρίβεια στα νησιά

«Καλημέρα,

Ελάτε στη Μήλο να δείτε τι θα πει αισχροκέρδεια σε όλο το μεγαλείο!!!

Η ακρίβεια είναι το κάτι άλλο… Χειμώνα, Καλοκαίρι.

Μας δίνουν όλοι τη σαβούρα και μας την πουλάνε πανάκριβα.

Από πού να αρχίσω; Από το εμφυαλωμένο νερό; Από τα λαχανικά;

Πραγματικά πολύ χαίρομαι για την αποχή που είχαμε στις εκλογές… όλοι τους πρέπει να πάνε στα σπίτια τους, γιατί θυμούνται τον λαό μόνο όταν θέλουν την ψήφο του …

Η απογοήτευση του κόσμου είναι δεδομένη, κανείς δεν έχει δώσει πραγματικές λύσεις μέχρι τώρα….

Και δυστυχώς ΔΕΝ βλέπω κανέναν τους σε όποιο κόμμα και να ανήκουν να έχουν διάθεση να κοιτάξουν το λαό. Από τότε που ήμουνα παιδάκι άκουγα για καλύτερες μέρες που θα έρθουν…γέρασα και ακόμα να τις δω…Το μόνο που τους νοιάζει είναι να πάρουν την εξουσία να κλέψουν όσο πιο πολύ μπορούν και μετά να έρθουν οι άλλοι και να κάνουν τα ίδια και ο λαός να υπομένει…

Ευχαριστώ που με ακούσατε.

Συγχαρητήρια για την εφημερίδα σας. 

Μια αγανακτισμένη νοικοκυρά

Μαθιουδάκη Άννα


Προτάσεις για παράλληλη συγκριτική έρευνα

Καλημέρα,

Είμαι καθημερινός επισκέπτης της ιστοσελίδας σας και θα ήθελα να κάνω μία πρόταση σχετικά με την έρευνα θέματος.

Να διεξάγετε μια παράλληλη συγκριτική έρευνα για αγορές μέσω διαδικτύου.

Προσωπικά χρησιμοποιώ το διαδίκτυο για αγορές καταναλωτικών προιόντων τους τελευταίους 7 μήνες και έκτοτε δεν έχω ξαναγοράσει από την Ελλάδα (δυστυχώς) ούτε κοινές μπαταρίες.

Συγκεκριμένα θα σας πρότεινα να κάνετε τιμοληψίες από την ιστοσελίδα Ebay.com (καθόσον η ισοτιμία Δολαρίου με το Ευρώ είναι εξαιρετικά συμφέρουσα αυτή την εποχή) και  την ιστοσελίδα Ebay.co.uk  καθώς οι αγορές είναι από τη Μεγάλη Βρετανία και δεν ελλοχεύουν κινδύνους τυχόν εκτελωνισμού των προϊόντων λόγω Ε.Ε.

Σας προτείνω τις παραπάνω ιστοσελίδες γιατί:

1.       Η διαδικασία εύρεσης και παραγγελίας των προϊόντων είναι εξαιρετικά απλή

2.       Οι συναλλαγές είναι απόλυτα ασφαλείς και

3.       Οι διαφορές στις τιμές σε όμοια προϊόντα, σε σχέση με την Ελλάδα, προσεγγίζουν το 50% (ειδικά σε επώνυμα προϊόντα)συμπεριλαμβανομένων των εξόδων αποστολής .

Σε περίπτωση που αποφασίσετε να διεξάγεται την προτεινόμενη έρευνα θα χαρώ να σας ενημερώσω με οποιαδήποτε τυχόν επιπρόσθετη πληροφορία κρίνετε ότι σας είναι απαραίτητη.

Μετά τιμής

Μιχαήλ Σούλιος


Πρόταση για την “εβδομάδα του καταναλωτή”

Καλησπέρα σε όλη τη συντακτική ομάδα του zougla.gr,

καταρχήν θα ήθελα να με συγχωρέσετε για τη χρήση λατινικών χαρακτήρων. Βρίσκομαι στο εξωτερικό και δε διαθέτω ελληνικό πληκτρολόγιο. Διάβασα πριν από λίγο το άρθρο σχετικά με την ακρίβεια και την εβδομάδα του καταναλωτή. Αν σας ενδιαφέρει η γνώμη μου, με βρίσκεται απόλυτα σύμφωνο με όσα αναφέρετε στο συγκεκριμένο άρθρο, επιβεβαιώνοντας τους χαμηλούς μισθούς στην Ελλάδα. Σε σχέση με ευρωπαϊκές χώρες και την ακρίβεια των αγαθών, αλλά είμαι επιφυλακτικός με τα αποτελέσματα, τα οποία έχετε από τα ερωτηματολόγιά σας. Και σας εξηγώ πολύ απλά τι εννοώ: διάβασα ότι θα υπάρχουν ερωτηματολόγια τον Πειραιά και συγκεκριμένα στο λιμάνι. Με μετρήσεις μόνο εκεί δεν αντικατοπτρίζεται ο ελληνικός πολιτισμός. Είναι πολύ συγκεκριμένη η μερίδα των ανθρώπων που θα ερωτηθούν. Θα ήθελα να προτείνω τη χορήγηση ερωτηματολογίων και σε άλλες μεγαλουπόλεις της χώρας, για να υπάρχει πολύ καλύτερη αποτύπωση του ελληνικού τρόπου ζωής. Θα πρότεινα λοιπόν να κάνετε το ίδιο σε πόλεις όπως Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Ηράκλειο, Γιάννενα, Λάρισα, Βόλο, Ξάνθη, Καβάλα, Κέρκυρα, Χίος.

Με εκτίμηση,

Αναγνώστης σας