Φθηνότερο σε σχέση με το 2010 είναι το χριστουγεννιάτικο τραπέζι στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων (σούπερ μάρκετ), ενώ οι τιμές παρουσιάζουν διακύμανση, δίνοντας στον καταναλωτή τη δυνατότητα να επιλέξει από ένα μεγάλο εύρος προϊόντων πολύ φθηνές τιμές, όπως προκύπτει από τα συμπεράσματα έρευνας που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).
Το χριστουγεννιάτικο τραπέζι του 2011 είναι κατά μέσο όρο φτηνότερο 3,5-4,5% σε σύγκριση με το 2010, παρά τις αυξήσεις του Φ.Π.Α. στα τρόφιμα που ίσχυσαν από την 1/1/2011 (αύξηση από 11% σε 13%).
Η έρευνα βασίζεται σε τιμοληψίες από καταστήματα σούπερ μάρκετ που πραγματοποίησαν ερευνητές του ΙΕΛΚΑ το διήμερο 19-20 Δεκεμβρίου. Η έρευνα αφορούσε σε 20 τυπικές υποκατηγορίες προϊόντων που αγοράζονται συνήθως για τα Χριστούγεννα: γαλοπούλα (1 κιλό), αρνί (1 κιλό), μελομακάρονα (1 κιλό), κουραμπιέδες (1 κιλό), επώνυμα σοκολατάκια γάλακτος με ξηρούς καρπούς πολυτελείας (250 γρ.), βασιλόπιτα (1 κιλό), σολομός (200 γρ.), επώνυμο κρασί μοσχοφίλερο λευκό (750 ml), βούτυρο (500 γρ.), αυγά (6 τεμάχια), πατάτες (1 κιλό), αλεύρι για όλες τις χρήσεις (1 κιλό), φέτα (1 κιλό), καρύδια (1 κιλό), κάστανα (1 κιλό), ζάχαρη άχνη (1 κιλό), φύλλο κρούστας (500 γρ.), γάλα νωπό πλήρες (1 λίτρο), μαρούλι (1 τεμάχιο), χαρτί περιτυλίγματος (0,70×2,00 μέτρα).
