«Φωτιά» έβαλαν στην τσέπη των καταναλωτών εδώ και μια εβδομάδα και οι τιμές των καυσίμων, και ειδικότερα η τιμή της αμόλυβδης βενζίνης, η οποία πωλείται πλέον από 14 έως 20 λεπτά το λίτρο ακριβότερα.
Η αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ), στην οποία προχώρησε πρόσφατα η κυβέρνηση, επέφερε άνοδο της τιμής των καυσίμων τουλάχιστον κατά 14,3 λεπτά το λίτρο. Ωστόσο στη Θεσσαλονίκη, την Αθήνα, τις εθνικές οδούς και τα νησιά δεν λείπουν τα φαινόμενα κερδοσκοπίας, καθώς η αμόλυβδη πωλείται σε ορισμένα πρατήρια υγρών καυσίμων 1,35 ευρώ, 1,40, ακόμη και έως 1,50 ευρώ το λίτρο.
Έτσι, για ένα αυτοκίνητο με ντεπόζιτο χωρητικότητας 45 λίτρων καυσίμου απαιτείται πλέον ο καταναλωτής να ξοδέψει για να το φουλάρει ακόμη και 9 ευρώ περισσότερο. «Δε φτάνουν πλέον τα χρήματά μας, για να φουλάρουμε το αυτοκίνητο με βενζίνη, Έδωσα 30 ευρώ, για να γεμίσω το μισό ρεζερβουάρ, όταν πριν από μια εβδομάδα δαπανούσα 20 με 22 ευρώ για την ίδια ποσότητα», είπε ο Γιώργος Μπότσης, οδηγός από την Αθήνα.
Οι καταναλωτικές οργανώσεις κάνουν λόγο για «χορό» κερδοσκοπίας στον κλάδο των καυσίμων και ζητούν την άμεση επιβολή πλαφόν στις λιανικές τιμές, κάτι που εξετάζει και το Υπουργείο Οικονομίας. «Όσο είναι καιρός και πριν γίνει ανεξέλεγκτη η κατάσταση, η κυβέρνηση θα πρέπει να επιβάλει πλαφόν στα καύσιμα», τόνισε η Ευαγγελία Κεκελέκη, γενική γραμματέας του ΚΕΠΚΑ.
