Οδοιπορικό στα τρία πρόσωπα που ξεχωρίσαμε από τη φετινή τηλεοπτική παρωδία.

 

Ανεξήγητα αποτελέσματα ψηφοφοριών.

Μοντάζ που έφτανε να προσομοιάζει στην Αλλοίωση.

Συμμετέχοντες που ήδη γνωρίζονταν μεταξύ τους.

Ένα όψιμο ζευγάρι που γυρίζει «τσόντα» σε πανελλήνια μετάδοση.

Στελέχη τής παραγωγής διαρρέουν αδημοσίευτα στιγμιότυπα από την «τσόντα». 

 

Το φετινό «Big Brother» απετέλεσε τη συνέχεια τής αρρώστιας και τής σαπίλας 

που είχε κυριαρχήσει στην περυσινή παρωδία·

εάν δε, συνυπολογίσουμε και τούς ανεπαρκέστατους παρουσιαστές,

η πλήρης απαξίωση τού παγκοσμίου βεληνεκούς project,

ο καταποντισμός στις τηλεθεάσεις

και το σχεδόν ανύπαρκτο ενδιαφέρον τού κόσμου για το ριάλιτι τού «Σκάϊ»,

ήταν φυσικές συνεπαγωγές και αναπόφευκτα επακόλουθα.

 

Εν τέλει, κυριολεκτικώς στην εκπνοή, περισώθηκαν τα προσχήματα,

έστω και αν ουδείς εδύνατο να καταλάβει

πώς δίπλα στο (εκκολαπτόμενο) ερωτικό ζευγάρι «Νίκος-Ευδοκία»

βρέθηκαν από το Πουθενά στον τελικό

-και κατ’ επέκτασιν, στη διεκδίκηση τού επάθλου-

ο αφελής επιβητορίσκος-μαριονετίσκος

και το «καρντασιανοειδές» που χειριζόταν επί μήνες την κινητήρια κλωστή του. 

 

Να έπαιξε άραγε ρόλο στην έκβαση το δημοσίευμα τής 13ης Δεκεμβρίου;

Να έγινε άραγε ανασταλτικός παράγοντας για την ολοκλήρωση τής (όποιας) μεθόδευσης,

το πόνημα με τίτλο

«Έφτασε η “Ώρα τής Αλήθειας” για τις (στημένες;) ψηφοφορίες τού “Σκάϊ”»;

(https://www.zougla.gr/media/article/eftase-i-ora-tis-ali8ias-gia-tis-stimenes-psifofories-tou-skai)

 

Όπως και να ’χει,

το σημαντικό είναι ότι απεδόθη δικαιοσύνη

και ικανοποιήθηκε το «Κοινό Περί (Τηλεοπτικού) Δικαίου Αίσθημα»·

μάλιστα, είναι εντυπωσιακό το γεγονός,

ότι το τελικό αποτέλεσμα σημειολογεί στο γλωσσικό φαινόμενο τής Παρήχησης:

Νικητής ο Νίκος.

 

Τα δύο παιδιά που -κόντρα στο κυρίαρχο «Πορνό» τής εποχής-

ανεβίωσαν με το ειδύλλιό τους τον όρο «Πλατωνικός Έρωτας»,

τα δύο παιδιά που -οποία σύμπτωσις- έχουν παραπλήσια επώνυμα (Τακλής-Τσαγκλή),

κατέκτησαν τις δύο πρώτες θέσεις.

 

Εν συγκρίσει με το περυσινό θλιβερό «Big Brother»

όπου οι καλοί χαρακτήρες ήταν παντελώς άχρωμοι

και ως εκ τούτου αδυνατούσαν να παραγάγουν ενδιαφέρον και συσπείρωση,

τώρα υπήρχαν τρία μεγάλα φαβορί

που πληρούσαν -για κοινούς, αλλά και για εκ διαμέτρου διαφορετικούς λόγους-

τα κριτήρια που θα μάς οδηγούσαν στην ετυμηγορία «Ναι, δικαίως ενίκησε!».

Ο Νίκος Τακλής, η Ευδοκία Τσαγκλή, η Μαίρη Βαρσάμη.

 

Οι τηλεθεατές εβίωσαν «τριχασμό πολυτελείας»,

καθώς -στην πλειοψηφία τους- ομονοούσαν ότι και οι τρεις αξίζαν’ το έπαθλο.

Κοινό τους στοιχείο ο «Καλός Χαρακτήρας».

 

Ποια ήταν, λοιπόν, τα πλεονεκτήματά τους, και ποια τα μειονεκτήματά τους;

Ακολουθεί ανάλυση για τις περσόνες τους,

ως αποχαιρετισμός σε ένα «Big Brother»

που πιθανότατα δεν θα ξαναδούμε μέσα από τη συχνότητα τού «Σκάϊ»

και σίγουρα δεν θέλουμε να ξαναδούμε μέσα από τη συχνότητα τού «Σκάϊ». 

 

Νίκος Τακλής

Εξεκίνησε με συγκριτικό μειονέκτημα την παρουσία του στο ριάλιτι,

καθώς οι τηλεθεατές

-οι οποίοι έχουν την τάση να σημειολογούν σε ήδη γνωστά πρόσωπα

και να αναζητούν τη συνέχειά τους σε άτομα που εμφανίζονται για πρώτη φορά στο «γυαλί»-

εθεώρησαν ότι ο Νίκος ήταν ο επόμενος «Παντελονάτος».

 

Όμως, πολύ σύντομα διεπίστωσαν,

ότι εδώ δεν είχαμε να κάνουμε με έναν πομπώδη και αυτο-αναφορικό τύπο

που επιδιδόταν σε φανφαρόνικους κουτσαβακισμούς και σε μόνιμη επίδειξη δύναμης·

τουναντίον,

ο 30χρονος Νίκος ήταν-είναι ταπεινός, σεμνός, ευγενικός, δίκαιος άνθρωπος,

που απροσκόπτως επρέσβευσε στο παιχνίδι το «Ευ Αγωνίζεσθαι».

 

Σύντομα έγινε εξαιρετικά δημοφιλής·

μία κοινωνία που είναι τοξινωμένη και τοξική,

είχε ανάγκη να βλέπει αυτόν τον νεαρό άντρα

που απέφευγε συστηματικά τις ίντριγκες, τούς τσακωμούς, τούς τσαμπουκάδες.

Ο Αληθινός Μάγκας δεν κάνει «μαγκιές».

 

Μετά τον πρώτο μήνα παραμονής στο «σπίτι», προέκυψε στη ζωή τού Νίκου η Ευδοκία.

Ήταν εμφανώς ερωτευμένος μαζί της,

αλλά -με βάση τα σκληροπυρηνικά σεξουαλικά δεδομένα τής εποχής μας- άτολμος·

επί εβδομάδες, παρά τις διαρκείς αγκαλιές και τα τρυφερά αγγίγματα,

το περιβόητο φιλί που η χαρισματική συνομήλική του προσδοκούσε, δεν ευδοκ(ιμ)ούσε.  

Έτσι, εγέρθη το ερώτημα,

κατά πόσο το Φιλί θα πρέπει να παραμένει υποχρεωτικώς

στην Ιδιωτική Σφαίρα τής Ερωτικής Έκφρασης.

 

Προσωπικώς σέβομαι απόλυτα τούς χαρακτήρες και τις επιλογές των ανθρώπων

όταν μιλάμε για θέματα που εμπίπτουν στην Αυτο-Διάθεση.

Όμως, στην προκειμένη περίπτωση εμέμφθην επανειλημμένα τον Νίκο,

διότι η «(Αυτο)Λογοκρισία τού Δημόσιου Φιλιού»

υπηρετεί επί τής ουσίας τον Μεσαιωνισμό, τον Πουριτανισμό, τον Συντηρητισμό,

και εν κατακλείδι 

-όσο κι αν φαντάζει αντιφατικό

(καθώς εδώ είχαμε αμυντική στάση και όχι πράξη επιθετικότητας)-

την Πατριαρχία.

 

Επίσης,

 ο Νίκος χαρακτηρίσθηκε από τηλεθεατές -αλλά και από συμμετέχοντες-

ως ράθυμος, οκνηρός, αμέτοχος·

η αλήθεια είναι ότι ο ήπιος χαρακτήρας του,

καθώς και η πασίδηλη αδυναμία του

να παρακάμψει τη δεδομένη 24ωρη καταγραφή και να εκφράζεται με άνεση,

είχαν ως αποτέλεσμα μία προβληματική τηλεοπτικότητα.

Όταν, δε,

ο Νίκος -παρ’ ότι σπουδασμένος και με ικανοποιητικό λεξιλόγιο-

εκαλούταν να τοποθετηθεί σε κάποιο ζήτημα ή να απαντήσει σε κάποιαν ερώτηση,

η εκφορά τού λόγου του παρέπεμπε ευθέως σε Έλληνα ποδοσφαιριστή

(με ό,τι συνεπάγεται η συγκεκριμένη παραπομπή).

 

Αυτός είναι ο Νίκος τού «Big Brother».

Ένα παιδί τής Επαρχίας και τής Οικογένειας,

με πρωτόλεια καλοσύνη, με αγαθή ψυχή,

με καλή προαίρεση, με καλές προθέσεις, με θετική αύρα.

Ένα παιδί με πολλά προτερήματα

και με λίγα ελαττώματα που τον καθιστούν ακόμη πιο ανθρώπινο.

Ένα παιδί που θέλεις να τον έχεις φίλο σου!

 

Ευδοκία Τσαγκλή

Ήδη χαμογελώ, ήδη γελάω…

ΤΙ ΚΟΡΙΤΣΙ ΕΙΝ’ ΑΥΤΟ; ΤΙ ΠΑΙΔΙ ΕΙΝ’ ΑΥΤΟ;

 

Από την πρώτη στιγμή τής εισόδου της στο «σπίτι»,

έγινε αντιληπτό ότι επρόκειτο για άτομο που εκπροσωπεί την Εναλλακτικότητα.

 

Μία φευγάτη τύπισσα με απολύτως προσωπικό στυλ,

μία ακομπλεξάριστη κοπέλα που είτε εμφανιζόταν σαν λέτσος

με χεβιμεταλάδικες ριχτές μπλούζες και ανοικονόμητα φούτερς,

είτε με ατσούμπαλες φούστες που κινούνταν στις παρυφές τού «E.M.O.» και τού «Gothic»,

είτε με αυτά τα αδιανόητα tribal και χαώδη κολάν

που λες και είχαν δραπετεύσει  από τις παραλίες τής Γκόα και από ομαδική μαστούρα με όπιο,

όλα είχαν την υπογραφή τής προσωπικότητάς της.

 

Η Ευδοκία δεν είχε μπει στο «Big Brother» για να κάνει φιγούρα·

μία ματιά στον λογαριασμό που διαθέτει στο «Instagram»,

ήταν αρκετή για να συμπεραίναμε ότι η όμορφη 30χρονη

είναι αστή, κοσμοπολίτισσα, εξαιρετικά καλόγουστη και μοδάτη. 

 

Διοργανώτρια parties στην Ελλάδα και στο εξωτερικό,

με πλούσιες εμπειρίες και προσλαμβάνουσες,

με επισκέψεις σε «high spots» τής Παγκόσμιας Διασκέδασης όπως το περιβόητο «Berghain»

(το -κατά βάσιν, gayclub τού Βερολίνου,

με την πιο σκληρή «πόρτα» και με το πιο αλλοπρόσαλλο «face control» παγκοσμίως),

ούσα ψαγμένη και έχοντας εντρυφήσει στη Γιόγκα και σε ανατολικές φιλοσοφίες,

δεν μετήλθε την Επιδεικτικότητα

-όπως, έως έναν βαθμό, θα δικαιούταν λόγω τής πολύπτυχης υψηλής αισθητικής της-

και δεν μετέτρεψε την αδιαμφισβήτητη βαθιά παιδεία, μόρφωση και καλλιέργειά της

σε αλαζονικά όπλα που θα τής επέτρεπαν να κουνάει το δάχτυλο στους πάντες.

 

Υπήρξαν πολλοί τηλεθεατές που -μόλις την είδαν- είπαν

ότι η όμορφη Ευδοκία μοιάζει με την Αντζελίνα Τζολί.

Διαφωνώ·

η μόνη ικανοποιητική ομοιότητά της με ήδη αναγνωρίσιμο πρόσωπο,

είναι με το πάλαι ποτέ «super model» Ιωάννα Σουλιώτη.

 

Σε αυτό το σημείο, λοιπόν,

θα αποκαλύψω τις δικές μου προσεγγίσεις για τη γυναίκα Ευδοκία…

 

Ήταν το ξεκίνημα τού φετινού «Big Brother»

-και ενώ ακόμη δεν είχαμε εμπεδώσει τα πρόσωπα και τούς χαρακτήρες-

όταν αναρωτήθηκα ποια από τις συμμετέχουσες ενέπιπτε στο προσωπικό μου γούστο.

Η απάντηση, λοιπόν, που έδωσα στον εαυτό μου για την Ευδοκία, ήταν η εξής:

«Παράγει περισσότερο “Ινδουϊσμό” από όσο(ν) μπορώ να καταναλώσω…».

 

Στη συνέχεια, ελειτούργησε μέσα μου κι ο Σουρεαλισμός,

που στηρίχτηκε σε ένα εξωτερικό χαρακτηριστικό της·

με δεδομένο ότι η Ευδοκία διαθέτει γυμνασμένους-ανοιχτούς ώμους

και με επίσης δεδομένο ότι ενίοτε -λόγω τής σκυφτής περπατησιάς της-

δίνει την αίσθηση ότι καμπουριάζει,

όταν την έβλεπα μού ερχόταν στο μυαλό ο «Μούτσος» τού Λάκη Λαζόπουλου

από τη μνημειώδη σάτιρα «Δέκα Μικροί Μήτσοι».

 

Και μετά, πριν προκύψει η συναισθηματική εγγύτητα με τον Νίκο,

ενέσκηψε στην (τηλεοπτική) ζωή μας ο «Glammy»· 

αυτό το εκκεντρικό «λούτρινο» με τα στρας,

έγινε το άψυχο καταφύγιο τής Ευδοκίας που τής απενοχοποιούσε το παραμιλητό

και τής έδινε το δικαίωμα να σπάει την απομόνωση

που τής είχε επιβάλει η απεχθής κλίκα τής Εγωμανίας και τής Τσόντας.

 

Έτσι,

ο «Glammy» απέκτησε ψυχή, έγινε «Concept Επικοινωνίας»,

έγινε «Ήρωας», έγινε «Ήρωας των Κινουμένων Σχεδίων τής Ευδοκίας»,

έγινε «Σήμα-Κατατεθέν», έγινε «Εμπορικό Σήμα».

Όμως, ήταν μόνον η προαναγγελία…

 

Η Ευδοκία απεδείχθη το πιο δημιουργικό, ευρηματικό, ευφάνταστο άτομο

στην Ιστορία τού Ελληνικού «Big Brother»·

αυτή η κοπέλα εξεχείλιζε ιδέες και εσκάρωνε happenings εκ τού μη όντος.

Μία αυθεντική εκπρόσωπος τού Σαλβαντόρ Νταλί!

 

Ακόμη γελάω με τούς εκπληκτικούς προσδιορισμούς που εξεστόμισε για συμμετέχοντες·

ο θλιβερός νάρκισσος και κομπορρήμων επιβήτορας Στιβ

περιγράφθηκε ως «Ξανθιά Νυφίτσα η Παραπεταμένη»

(γελάω και τώρα που το γράφω),

ενώ και ο εξ Αμοργού ιδιοκτήτης νυχτερινών μαγαζιών, Μιχάλης,

περιγράφθηκε ως «Περπατημένο Νησιωτικό Ρακούν»

(γελάω και τώρα που το γράφω).

 

Βεβαίως,

η κορυφαία σουρεαλιστική στιγμή αυτής τής εξαιρετικής περσόνας,

η υπέρτατη στιγμή καθαγιασμένης ειρωνείας,

εκεί που το γέλιο αναβιβάστηκε σε «κλάμα» και όλη η Ελλάδα έχυσε (δάκρυα χαράς),

ήταν όταν η θεάρα Ευδοκία επλησίασε το «καρντασιανοειδές»

και με απόλυτη σοβαρότητα τού είπε τη φράση

«Το ξέρω ότι δεν μού μιλάς κι ότι μπορεί να μη μού απαντήσεις,

αλλά πρέπει να ξέρεις κάτι..:

Εγώ είμαι ο μπλε “Power Ranger”.»!

Και δεν ήταν η μοναδική φορά που η θεάρα Ευδοκία εδίκασε το «καρντασιανοειδές»·
ποιος ξεχνάει τη φράση που είπε στο «δωμάτιο επικοινωνίας»:
«Μακάρι να έδινε τόση έμφαση -όση δίνει στους γλουτούς-
να ’δινε αυτήν την έμφαση και στην ψυχή της.»

Η Ευδοκία έψαχνε για καιρό τρόπους,

προκειμένου να αντεπεξερχόταν στην άδικη και απάνθρωπη γκετοποίηση

που υφίστατο από το αδίστακτο «καρντασιανοειδές» και τη θλιβερή κουστωδία του.

Ποταπά όντα τής επάταγαν την καρωτίδα

προσδοκώντας ότι θα επέφεραν την ασφυξία της,

αλλά αυτό το ξεχωριστό κορίτσι βρήκε την εσωτερική δύναμη να αντέξει

και να οδηγήσει τη στυγνή «κλίκα» στον απόλυτο εξευτελισμό·

από εκεί που κάναν’ τα πάντα για να την έδιωχναν από το «σπίτι»,

ξάφνου ανεκάλυπταν -τάχα μου, τάχα μου- τα χαρίσματά της

και προέβαιναν στη γνώριμη μέθοδο που λέγεται «Γλοιωδία»

επειδή αντιλαμβάνονταν ότι ήταν δημοφιλής

και αφάνταστα πιο δυνατή από την ανθρωποφαγική μάζα τους

(το παρατεταμένο «Ούτε καααααν…» που είχε ξεστομίσει η Ευδοκία

ως αυθόρμητη αντίδραση σε μία από τις αναρίθμητες ανυπόστατες κατηγορίες

που τής είχε απευθύνει το «καρντασιανοειδές»,

ήταν ένα ακόμη σλόγκαν που μάς εχάρισε κατά τη διάρκεια τού ριάλιτι).

 

Όταν δε, η Ευδοκία βρήκε ως στήριγμά της τον Νίκο,

τότε κατέφερε να αφεθεί και μάς εξεδίπλωσε κι άλλα στοιχεία της

που είχαν ως αφετηρία την Παιδικότητα.

Το γέλιο της, αυτό το μακρόσυρτο «Χιχιχι», παραπέμπει ευθέως σε καρτούν,

το επίσης μακρόσυρτο λαρυγγικό επιφώνημα «Γρρρ»,

είναι κάτι ανάμεσα σε γουργουρητό γάτας και βρυχηθμό.

 

Αυτό σημαίνει «Χαρακτήρας»:

ακόμη και οι πιο απλές κινήσεις ή αντιδράσεις σου, 

να έχουν τη δυναμική εμπορικού προϊόντος.

«Αυθεντικότητα» λέγεται. «Μεταδικότητα» λέγεται.

 

Κι από ελαττώματα;

Κι από αυτά έχουμε…

Η Ευδοκία είναι ισχυρογνώμων και θέλει να περνάει το δικό της·

εκεί είναι που ενίοτε τρώει σκάλωμα και δύναται να σού σμπαραλιάσει τα νεύρα.

Επίσης, έστω κι αν έχει καλές προθέσεις,

υπάρχουν περιπτώσεις που επιχειρεί να συνδυάσει τα ασυνδύαστα,

προσπαθώντας να υποστηρίξει μία κατάσταση που χτίζει γύρω από τον εαυτό της. 

Ναι μεν είναι πολύ δοτική,

αλλά κάπου-κάπου παραβλέπει ότι δεν είναι όλες οι στιγμές και οι διαθέσεις ίδιες,

καθώς αδυνατεί να δεχθεί με συγκατάβαση

ότι ένα σχέδιο που κατέστρωσε δεν τυγχάνει τής επιθυμητής αποδοχής.

Ως εκ τούτων, η -κατά βάσιν- σύμμαχός τής Ευδοκίας, η Παιδικότητα,

γίνεται (και) μπούμερανγκ.

 

Όσο για τη σχέση της με τον Νίκο,

παρ’ ότι είναι εμφανές ότι εκπροσωπούν διαφορετικούς κόσμους και βιορυθμούς,

εύχομαι να μακροημερεύσει το ειδύλλιό τους 

και να υπερισχύσει το γεγονός ότι έχουν κοινό πυρήνα ψυχής.

 

Αυτή είναι η Ευδοκία τού «Big Brother».

Ένα παιδί τής Πόλης και τής (Παγκόσμιας) Οικογένειας,

με συνειδητοποιημένη καλοσύνη, με επεξεργασμένη ψυχή,

με καλή προαίρεση, με καλές προθέσεις, με θετική αύρα.

Ένα παιδί με πολλά προτερήματα

και με λίγα αλλά έντονα ελαττώματα που την καθιστούν θνητή θεάρα.

Ένα παιδί που θέλεις να την έχεις για… party σου!

 

Μαίρη Βαρσάμη

Κάθε φορά που αυτή η ευφυέστατη γυναίκα

παρέδιδε μαθήματα αξιοπρέπειας, επιχειρηματολογίας, σφαιρικότητας

και έβαζε στη θέση τους όλα τα παραφουσκωμένα «εγουδάκια»,

μού ερχόταν στη μνήμη το ενθουσιώδες επιφώνημα που ξεστομίζει ο Ντίνος Ηλιόπουλος

στην ξεκαρδιστική κωμωδία «Οι Κληρονόμοι»

όταν -όντας ιδιοκτήτης τού οίκου μόδας-

βλέπει την κουκλάρα αγαπημένη του Μάρθα Καραγιάννη να κάνει πασαρέλα..:

«Άλα, Μαίρηηη…»!

 

Η «Άλα, Μαίρηηη…» ήταν ο πρώτος άνθρωπος από το φετινό «Big Brother»

που μού εκέντρισε το ενδιαφέρον και κατέλαβε περίοπτη θέση στο scouting μου·

αιτία, εκείνη η φράση που είχε πει στο εισαγωγικό βίντεό της:

«Μού αρέσει πολύ ο Καμί.

Έχω διαβάσει όλα του τα βιβλία· γενικά μ’ αρέσουν τα φιλοσοφικά δοκίμια.»!

 

«Μμμ, τής αρέσει ο Καμί…», είχα μονολογήσει και οι κεραίες μου ορθώνονταν ήδη.

Θα είχα στραμμένη την προσοχή μου στη συγκεκριμένη γυναίκα,

ώστε να διεπίστωνα αν επρόκειτο για ειλικρινές άτομο ή για «παπατζού πολυτελείας»

(ήταν και το γεγονός ότι εδήλωνε «σύμβουλος Επικοινωνίας»,

που με οδηγούσε να ήμουν έτι περαιτέρω επιφυλακτικός,

καθώς στην τεταρτοκοσμική Νεοελληνική Μπανανία

ο κάθε άσχετος και ημιμαθής δηλώνει «σύμβουλος»).

 

Στην αρχή τού παιχνιδιού,

η ρητορική τής Μαίρης με παρέπεμπε ευθέως σε «γραφείο Τύπου» τηλεοπτικού σταθμού·

σύμφωνοι, όταν είσαι «σύμβουλος Επικοινωνίας» οφείλεις να γνωρίζεις να τηρείς ισορροπίες,

όμως ανέκαθεν μού προκαλεί αποστροφή ό,τι αναδίδει «τεχνοκρατίλα»,

ενώ συνάμα έχω διαπιστώσει

ότι οι περισσότεροι ισορροπιστές πάσχουν από απύθμενη ανισορροπία.

 

Η Ύψιστη Μορφή Δημοσίων Σχέσεων είναι η Αλήθεια,

οι «Δημόσιες Σχέσεις» στο ημεδαπό χαμαιτυπείο έχουν καταντήσει συνώνυμες

με το Ψέμα, τη Γλοιωδία, τη Δουλικότητα, τη Λαμογιά, τη Διαπλοκή.

Μήπως η Μαίρη ήταν εκπρόσωπος τού απεχθούς Συστήματος;

 

Όσο επερναγαν οι μέρες διεπίστωνα

πως ναι μεν αυτή η γυναίκα μετερχόταν την Εξισορρόπηση,

αλλά ήταν τόσο συγκλονιστικά έντιμη και χειρουργικά ακριβής,

που μετέτρεπε τον Λόγο σε «Νυστέρι»

(ετούτο το ιδιότυπο λεκτικό «νυστέρι» συχνά γινόταν «βαριοπούλα» και «κομπρεσέρ», 

θρυμματίζοντας τούς «κουφιοκεφαλάκηδες» και συνθλίβοντας τούς αίολους ισχυρισμούς τους),

 

Η «Άλα, Μαίρηηη…» είχε μπει πλέον στις καρδιές μας.

Η λεπτή ειρωνεία που εχρησιμοποιούσε ως σύμμαχο ενάντια στη Γελοιότητα και στη Βλακεία,

ο φλεγματικός τρόπος που αντιμετώπιζε τα Ασήμαντα,

το χιούμορ της, ο απολαυστικός αυτοσαρκασμός της,

η αυτογνωσία της, η ατράνταχτη επιχειρηματολογία της,

η διορατικότητά της, η διεισδυτικότητά της,

η αξιοθαύμαστη γενναιότητά της να παίζει με «ανοιχτά χαρτιά»,

η εχεμύθειά της, η δεοντολογία της, η εμπιστοσύνη που εμπνέει ως άνθρωπος,

ήταν οι πιστοποιήσεις ότι εδώ είχαμε να κάνουμε με μία έξοχη προσωπικότητα.

 

Τα προτερήματα καθιστούσαν συμπαθητικά τα ελαττώματα και τα μειονεκτήματα·

η Μαίρη ήταν μαλωμένη με την «Αρένα»,

στα αγωνίσματα ήταν -όπως κι η ίδια αυτοπροσδιοριζόταν- «παλτό»,

ενώ κατέστη επανειλημμένα εμφανές

πως σε συναισθηματικό επίπεδο είναι ανασφαλής και ευάλωτη

(θυμάμαι με τρυφερότητα τις στιγμές που εθύμωνε ή ταραζόταν,

να περπατάει με μία ελαφριά κλίση τού κεφαλιού και τού σώματος της,

παραπέμποντας στον Πύργο τής Πίζας).

 

Επίσης, μού είχε προκαλέσει προβληματισμό το γεγονός,

ότι οι στενές φιλίες που ανέπτυξε μέσα στο «σπίτι» τού «Big Brother»

ήταν με άτομα που είχαν έφεση στη Ραδιουργία και στο Κουτσομπολιό,

όμως πιστεύω ότι αυτό ήταν αποτέλεσμα συγκυριών

και -κυρίως- λόγω τής έμφυτης αστικής ευγένειας που διαθέτει, 

καθώς η Αστική Ευγένεια λειτουργεί ανασταλτικά στην απόρριψη ανθρώπων

(όπως και να ’χει,

ακόμη και στο Κουτσομπολιό η Μαίρη ξέρει να παράγει υψηλή αισθητική).

 

Αυτή είναι η Μαίρη τού «Big Brother».

Μία γυναίκα τής Πόλης και τής Οικογένειας,

με συνειδητοποιημένη την Ανθρώπινη Φύση, με επεξεργασμένη ψυχή,

με καλή προαίρεση και με οξύτατα αναπτυγμένο το Αίσθημα τής Δικαιοσύνης.

Μία γυναίκα με πολλά προτερήματα

και με λίγα ελαττώματα που τα μετατρέπει σε προτερήματα.  

Μία γυναίκα που θέλεις να την έχεις φίλη σου

κι ας μην πιστεύεις στη φιλία ανάμεσα στον Άντρα και στη Γυναίκα!

 

Επιμύθιο:

Νίκος, Ευδοκία, Μαίρη.

Τρεις άξιοι νικητές, μόνο ένα το βάθρο.

Εν κατακλείδι,

είναι δύσκολο το ερώτημα «Ποιος από τούς τρεις ήταν ο αξιότερος άξιος;»,

διότι κρίνεται κυριολεκτικώς στις λεπτομέρειες και στα ατομικά κριτήριά μας.

 

Προσωπικώς κατέληξα στην απάντηση,

συνυπολογίζοντας ότι μιλάμε για τηλεοπτική εκπομπή

και θέτοντας στον εαυτό μου το ακόλουθο βοηθητικό ερώτημα:

Στο φετινό «Big Brother» συμμετείχαν συνολικώς 22 παίκτες.

Τι θα επέλεγα, τι θα ήθελα, τι θα είχε περισσότερο ενδιαφέρον να έβλεπα;

22 «Νίκους»;

22 «Ευδοκίες»;

22 «Μαίρες»;

 

Απήντησα αμέσως «Όχι 22 Νίκους.».

Απήντησα μετά από σκέψη «Όχι 22 “Ευδοκίες”.».

Απήντησα χωρίς σκέψη «ΝΑΙ, 22 “Μαίρες”.»!

22 «Μαίρες», και όχι μόνο για 22 μέρες, αλλά για 365 μέρες.

 

Η δική μου νικήτρια τού «Big Brother» είναι η Μαίρη! Άλα, Μαίρηηη…

 

Ο Υπο-Κοσμικός

(Twitter: @Ypokosmikos

https://twitter.com/Ypokosmikos)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης