Το λάθος τής Στικούδη προξενεί τεράστια δυσφήμιση στην εκπομπή.
Το «Φάντασμα τής Νεοελληνικής Κληρωτίδας»
που ακούει στο ονοματεπώνυμο «Αθανασία Νταβαρίνου»,
είπε το Σάββατο να βγει να διασκεδάσει·
γιορτινές και χρονιάρες μέρες που ’ναι,
έχουν και τα φαντάσματα δικαίωμα να το ρίξουν λίγο έξω…
Έτσι, μια και δυο (όπως λένε στα παραμύθια),
η Αθανασία βρέθηκε στο στούντιο τού «Just The 2 Of Us»
και με τη μεταφυσική της ενέργεια συνεισέφερε τα μάλα
ώστε να δούμε μία «κλήρωση-φάντασμα» διά χειρός Κατερίνας Στικούδη.
Η ευειδής λεχώνα πήρε εντολή από τον παραγωγό και παρουσιαστή Νίκο Κοκλώνη
να προβεί στη διαδικασία που προσμένουν με λαχτάρα χιλιάδες τηλεθεατές,
προσδοκώντας να κερδίσουν ένα από τα πλουσιοπάροχα δώρα τής εκπομπής·
όμως, ετούτην τη φορά,
η ιδιότυπη δωροδοκία που χρησιμοποιείται ως κομβικό όπλο προσπορισμού τηλεθέασης,
δεν έμελλε να είχε ευτυχή κατάληξη.
Η Στικούδη εξεκίνησε το σκρολάρισμα στο tablet που τής ενεχείρισαν οι συνεργάτες·
η Τυχαιότητα έπρεπε να ήταν κι εδώ παρούσα,
ώστε να διασφαλίζονταν η Διαφάνεια και το Αδιάβλητον.
Το πασίγνωστο και πανάκριβο «smart phone» εζήταγε κάτοχο
και μετά από λίγα δευτερόλεπτα αναμενόταν να έβρισκε μία οικογένεια
(είναι κρίμα αυτές τις «Άγιες Ημέρες» να κυκλοφορούν αδέσποτα κινητά στους δρόμους,
οπότε η εκπομπή επιτελεί ευαγές έργο).
…
Ξάφνου, κυριολεκτικώς από το Πουθενά, το πράγμα εξεκίνησε να σοβαρεύει·
προφανώς από παραδρομή,
η -κατά τα λοιπά, εξαιρετική στην παρουσίαση των παρασκηνίων τού show– Κατερίνα,
βρισκόταν ήδη στο προφίλ ενός διαδικτυακού χρήστη,
αλλά αντί να πράξει το αυτονόητο και να επανέλθει στο hashtag τής εκπομπής,
πήρε την καταστροφική απόφαση.
Ούσα σαστισμένη, κοντοστάθηκε για λίγο, αμφιταλαντεύθηκε,
και κατόπιν -έχοντας πιθανότατα ως κίνητρο την εξοικονόμηση χρόνου-
απεφάσισε να διεξαγάγει εικονική κλήρωση.
«Έναν αριθμό θέλω, απ’ το 1 μέχρι το 4.», είπε,
και όταν πήρε από την «guest» Ναταλία Γερμανού την απάντηση «Το 3»,
ανεκοίνωσε τον νικητή που ήδη εβλέπαμε όλοι στους δέκτες μας.
Ένας συμπολίτης μας
γινόταν άθελά του η σύγχρονη αρσενική version τής Αθανασίας Νταβαρίνου.

Ακαριαία εξέσπασε σάλος στο «Twitter»·
οι διατυπώσεις «στημένη κλήρωση», «σικέ», «απάτη», «μάς κοροϊδεύουν»,
χρησιμοποιούνταν κατά κόρον στα σχόλια,
καθώς οι τηλεθεατές ήταν δικαίως εξοργισμένοι με την εξόφθαλμη μεθόδευση.
Η ένταση κλιμακώθηκε όταν ο Νίκος Κοκλώνης
-χωρίς να είχε ακόμη πλήρη εικόνα για τα τεκταινόμενα-
προέβη σε μία άκρως επιθετική δήλωση:
«[…Δεν ξαναδίνουμε δώρα (στο «Twitter»), γιατί κάτι είπαν για την κλήρωση…]
[…χωρίς να καταλαβαίνουν ότι αυτό θέλει χρόνο για να βγει στο μόνιτορ…]
[…Άρα, τέρμα τα δωράκια, για να ’μαστε όλοι happy…]
[(παρεμβαίνει κι η Στικούδη) Υπάρχει καθυστέρηση όταν γίνεται «live» μια εκπομπή.
Το καταλαβαίνω ότι κάποια πράγματα μπορεί να μην τα αντιλαμβάνεται ο κόσμος,
αλλά εμείς τούς αγαπάμε όλους μέρα που είναι…]».
Λίγο αργότερα, όμως, τα «δωράκια» επανήλθαν στην «γκαρνταρόμπα» τής εκπομπής,
καθώς η παρουσία τής Δέσποινας Βανδή στη σκηνή και ένα εκτενές διαφημιστικό διάλειμμα
εβοήθησαν ώστε ο έρμος ο Κοκλώνης να ενημερωθεί επακριβώς για ό,τι είχε συμβεί.
Τώρα είχε εμφανώς αλλαγμένη και απολογητική διάθεση,
προσπαθώντας να εκτονώσει την κρίση..:
«Θέλω να σάς πω ότι, στο “Twitter” γι’ αυτό το λάθος που έγινε απ’ την Κατερίνα, ή από ’μάς, ή από όποιον έγινε,
θα δώσουμε σε όλους αυτούς τούς έξι ένα (αναφέρει το κινητό) για να τελειώνουμε.
Γιατί μπορούμε, και επειδή είμαστε οι μόνοι που μπορούμε και το κάνουμε.
Και δεν νομίζω να υπάρχει κι άλλη εκπομπή στην Ελληνική Τηλεόραση
που να ’χει μοιράσει τόσα δώρα.
Μόνο εμείς, για να μην γκρινιάζετε.».
Μιλάμε για εξόχως και πολυεπιπέδως διδακτικό περιστατικό,
που θα αναλύσουμε ευθύς αμέσως…
Κεντρικό πρόσωπο τής ιστορίας είναι η Κατερίνα Στικούδη,
η οποία υπήρξε ταυτοχρόνως δράστις και θύμα.
Και ερωτώ…:
Ποια είναι η κορύφωση τής συνθήκης,
όπου ένας άνθρωπος είναι ταυτοχρόνως Δράστης και Θύμα;
Η απάντηση είναι ανατριχιαστική: «Η Αυτοκτονία».
Η Κατερίνα διέπραξε -τηρουμένων των αναλογιών, βεβαίως- αυτοκτονικό πισωγύρισμα.
Η κοπέλα που κάποτε εθεωρούσαμε ότι ανήκει σε αυτόν τον συρφετό
με τις σαχλές και ατάλαντες γκόμενες τής «Show–Biz»,
η κοπέλα που μάς απεστόμωσε με τη συγκλονιστική παρουσία της στο «Your Face Sounds Familiar»
και ιδίως με την αδιανόητη ερμηνεία της στο «Δυο μέρες μόνο»
όπου η Ελλάδα είχε μείνει καθηλωμένη κι εκστασιασμένη με τη «Δήμητρα Γαλάνη»,
η κοπέλα που είχε ανεβεί κατακόρυφα στην εκτίμησή μας
λόγω και τού αξιοσέβαστου «lifestyle» της,
αυτή η ταλαντούχα κουκλάρα, λοιπόν,
διέπραξε έγκλημα εις βάρος τού εαυτού της και μάλιστα δι’ ασήμαντον αφορμήν.
Τεράστιο μάθημα για όλους μας αυτό που έγινε το Σάββατο.
Μία ασήμαντη παραδρομή που δεν τη λες καν «λάθος»,
μία κατάσταση που θα μπορούσε να διορθωθεί εντός δευτερολέπτου (κυριολεκτικά),
γιγαντώθηκε από μία χείριστη επιλογή και μετετράπη σε τεράστια δυσφήμιση για την εκπομπή.
Το Ψέμα. Αυτό το ΓΑΜΗΜΕΝΟ Ψέμα.
Αυτή η εμπεδωμένη συλλογική αντίληψη ότι το Ψέμα αποτελεί προστασία τού «Εγώ» μας,
ενώ στην πραγματικότητα μάς εκθέτει έτι περαιτέρω.
Ε, όχι, λοιπόν·
το Ψέμα δεν είναι χαριτωμένο ούτε καν στις περιπτώσεις
που ειπώνεται από ένα τρισχαριτωμένο πλάσμα όπως είναι η Κατερίνα Στικούδη·
τουναντίον, συνιστά υπέρτατη απληστία,
όταν άνθρωποι που είναι ευλογημένοι από τη ζωή
καταφεύγουν στο Ψέμα για να καλύψουν το οποιοδήποτε λάθος τους.
Την ώρα που άλλοι άνθρωποι παλεύουν ισοβίως
για να ανταπεξέλθουν ψυχικώς και σωματικώς στα λάθη που η Φύση έγραψε πάνω τους,
είναι Ύβρις να ψευδόμαστε προκειμένου να επιτύχουμε την Κίβδηλη Τελειότητα.
Η Κατερίνα Στικούδη -κυριολεκτικώς από το Πουθενά- εξετέθη.
Η Κατερίνα Στικούδη -κυριολεκτικώς από το Πουθενά- έπεσε στα μάτια μας.
Η Κατερίνα Στικούδη βιώνει τώρα την αντίστροφη «Υπερ-Αξία τού Ψέματος».
Γιατί να γίνει όλο αυτό; Ποιος ο λόγος;
Μπήκες από παραδρομή στο προφίλ ενός χρήστη; ΒΓΕΣ.
ΒΓΕΕΕΣ. Τόσο απλά.
…
Και βεβαίως, ακριβώς επειδή το Ψέμα αποτελεί μία ιδιότυπη «Λερναία Ύδρα»,
δεν περιορίζεται σε μία εμφάνισή του,
αλλά επιζητά να κυριαρχήσει στο περιβάλλον όπου έλαβε χώρα η επίκλησή του.
Όπερ μεθερμηνευόμενον, το ένα ψέμα φέρνει τ’ άλλο,
και το εκρηκτικό μείγμα ολοκληρώνεται με τη Δικαιολογία.
Η Κατερίνα Στικούδη επεχείρησε να δικαιολογήσει τα Αδικαιολόγητα
και να περισώσει τα Απερίσωστα.
Στην πρεμούρα της να σβήσει την καταστροφική πυρκαγιά που η ίδια άναψε,
εχρησιμοποίησε αυτό το τετριμμένο -και συνήθως αίολο- επιχείρημα
που έχει μετατραπεί σε «γιατροσόφι»
διά πάσαν τηλεοπτικήν νόσον και διά πάσαν τηλεοπτικήν μαλακίαν:
«Υπάρχει καθυστέρηση όταν γίνεται “live” μια εκπομπή.
Το καταλαβαίνω ότι κάποια πράγματα μπορεί να μην τα αντιλαμβάνεται ο κόσμος…».
Να και η εμπεδωμένη πεποίθηση
που κυριαρχεί στη «Show–Biz» για τούς ανθρώπους που βρίσκονται εκτός της:
«Ο κόσμος είναι ΜΑΛΑΚΑΣ.».
Αυτή η πλουμιστή και αυτο-αναφορική κουστωδία που λέγεται «Show–Biz»,
αυτά τα άτομα που διατείνονται σε κάθε ευκαιρία ότι αγαπάνε τον κόσμο,
κάθε φορά που κάνουν λάθος, ακόμη κι ένα ασήμαντο λάθος,
αντί να απολογηθούν,
αντί να πούν’ ένα έντιμο, ταπεινό και συνάμα γενναιόδωρο «Mea Culpa»,
σού λένε μέσ’ στα μούτρα σου με εκκωφαντικό ήχο ότι «ΕΙΣΑΙ ΜΑΛΑΚΑΣ».
Η εξοργιστική και συνάμα σουρεαλιστική αντίφαση τού πράγματος είναι,
ότι όλοι ετούτοι οι κατ’ ευφημισμόν «επώνυμοι»
σε αποκαλούν «μαλάκα» όταν τούς καταλαβαίνεις
και σε αποκαλούν «σαΐνι» όταν δεν τούς καταλαβαίνεις.
«Λαϊκισμός» λέγεται.
…
Βεβαίως, αυτή η χιονοστιβάδα των αντιδράσεων,
συμπαρέσυρε αντανακλαστικώς και τον Νίκο Κοκλώνη.
Προσωπικώς,
παρ’ ότι θεωρώ πως έχει κάνει πολλές εσφαλμένες επιλογές στο φετινό «J2US»,
πιστεύω ακράδαντα ότι στο συγκεκριμένο περιστατικό ουδεμία ανάμειξη είχε·
ένας άνθρωπος που -όντας ΚΑΙ παραγωγός, ΚΑΙ παρουσιαστής-
πασχίζει να διαχειριστεί και να οδηγήσει στην επιτυχία ένα υπερ-μαραθώνιο 6ωρο show
που ως project έχει ιλιγγιώδη οικονομικό προϋπολογισμό,
δεν θα καθίσει να στήσει την κλήρωση για ένα κινητό
(πρέπει να είσαι ο Σκρουτζ μακ Ντακ για να γίνεις τόσο τσίπης).
Η μόνη περίπτωση να ενεπλάκη η παραγωγή στην «εικονική κλήρωση»
είναι να δόθηκε -από κάποιο στέλεχος- έτοιμος ο νικητής στην Κατερίνα Στικούδη,
ώστε στη ζούλα «Να πάρει κι ο κολλητός μου ένα δωράκι. Τόσα δίνουμε…».
Όμως, αυτό το ενδεχόμενο συγκεντρώνει ελάχιστες πιθανότητες,
καθώς αν υπήρχε οργανωμένο σχέδιο
δεν θα έβγαζε στον «αέρα» ο σκηνοθέτης το επίμαχο πλάνο που εξέθεσε την εκπομπή.
Ως εκ τούτου,
και παρά το -πολλάκις αποδεδειγμένο- γεγονός
ότι η Νεοελληνική Τηλεόραση βρίθει από «εικονικές πραγματικότητες»,
εδώ καταλήγω ότι όλα έγιναν εξ αιτίας μίας παραδρομής
και όχι από δρομολογημένη μεθόδευση τής παραγωγής.
Επιμύθιο:
Η Κατερίνα Στικούδη διέπραξε την «Τροφοδότηση τής Καχυποψίας»
και τώρα το πράγμα ΔΕΝ ΜΑΖΕΥΕΤΑΙ.
Τώρα,
κάθε λεπτομέρεια μπαίνει δικαίως στο μικροσκόπιο
και συνάμα στον μεγεθυντικό φακό των τηλεθεατών,
που εβίωσαν την προσπάθεια εξαπάτησής τους
και τώρα έρχονται να επιβάλουν στο Ψέμα την τιμωρία που λέγεται «Δυσπιστία».
Οι «προτάσεις μομφής» έρχονται η μία μετά την άλλη
υπό μορφή εύλογων ερωτημάτων και έντονων ερωτηματικών:
Πώς γίνεται να αναδεικνύεται νικητής τής κλήρωσης
ένας διαδικτυακός χρήστης που πριν από το tweet τού Σαββάτου
έκανε -εντός τού έτους- μόλις ένα ακόμη (συγκεκριμένα, τον Φεβρουάριο)
και η αμέσως προηγούμενη ανάρτησή του έγινε το 2017..;
Πώς γίνεται να είχε γράψει το tweet στις 9 το βράδυ
και το σκρολάρισμα τής Στικούδη να το επέτυχε στη 1 τη νύχτα
ενώ είχαν ήδη μεσολαβήσει 20.000 tweets σε αυτό το χρονικό διάστημα..;
Πώς γίνεται να λέει ο Νίκος Κοκλώνης -προκειμένου να καταλαγιάσει ο θόρυβος-
ότι «…θα δώσουμε (κινητό) σε όλους αυτούς τούς έξι»
(πως προέκυψαν αυτοί οι έξι αφού η Στικούδη έκανε λόγο για τέσσερεις
και στην πραγματικότητα υποψήφιος ήταν μόνο ένας);
Ναι, η περιλάλητη «Τύχη τού Πρωτάρη» (θα μπορούσε να) είναι η εξήγηση.
Ναι, η Διαδικτυακή Συγχρονικότητα (θα μπορούσε να) είναι η εξήγηση.
Ναι, ο Κοκλώνης ήταν τελών εν συγχύσει (θα μπορούσε να) είναι η εξήγηση.
Όμως, όταν μετέρχεσαι το Ψέμα και δίνεις έδαφος στην Καχυποψία,
ετοιμάσου να αντιμετωπίσεις το τέρας που εσύ εδημιούργησες και ονομάζεται «Παρεξήγηση».
…
Η Ανωμαλία τής Ελληνικής Τηλεόρασης:
Κάθε φορά που τα τηλεοπτικά πρόσωπα προσπαθούν να εκτονώσουν την καχυποψία τού κόσμου,
εν τέλει καταφέρνουν να τη γιγαντώνουν.
Και εις ανώτερα…
Ο Υπο-Κοσμικός
(Twitter: @Ypokosmikos
