Τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουν αλλάζουν οι Έλληνες ως αποτέλεσμα του πληθωρισμού και της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος. Σύμφωνα με σχετική έρευνα της Focus Barι, συνολικά 9 στους 10 Έλληνες έχουν μειώσει την κατανάλωση σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και σε διασκέδαση, στα είδη ένδυσης και στα ταξίδια μεταξύ άλλων.

Ειδικότερα, 80% των ερωτηθέντων της έρευνας, η οποία πραγματοποιήθηκε στα τέλη Σεπτεμβρίου, δήλωσε ότι έχει μειώσει την κατανάλωση στο ηλεκτρικό ρεύμα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το 77% δήλωσε ότι μείωσε την κατανάλωσή του στο σούπερ μάρκετ, το 71% σε τρόφιμα και ποτά και το 67% στα καύσιμα του αυτοκινήτου.

Σημειώνεται πως το 58% δήλωσε ότι μείωσε το πετρέλαιο θέρμανσης και το 13% ότι το διέκοψε εντελώς.

Πέραν των ειδών πρώτης ανάγκης, το 64% μείωσε την κατανάλωση σε προϊόντα ένδυσης και υπόδησης με το 15% να δηλώνει πως την σταμάτησε εντελώς.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Περικοπές και στη διασκέδαση αναφέρει κατά την Focus Bari το 61% των ερωτηθέντων, ενώ το 19% δηλώνει πως σταμάτησε να βγαίνει λόγω ακρίβειας.

Σε ό,τι αφορά τα ταξίδια και τις διακοπές, επίσης μείωση ανέφερε το 43% των ερωτηθέντων και το ένα τέταρτο (26%) σημείωσε πως δεν επένδυσε καθόλου.

Μεταξύ άλλων, μεγάλη ήταν η μερίδα των Ελλήνων (της τάξης του 40%) που δήλωσε πως μείωσε την κατανάλωση σε καλλυντικά και μακιγιάζ, με το 16% να αναφέρει ότι το σταμάτησε εντελώς.

Σε «δεύτερη μοίρα» φαίνεται να μπαίνουν και οι υπηρεσίες ομορφιάς, με το 24% να σημειώνει ότι μείωσε τις δαπάνες και ένα επιπλέον 24% να δηλώνει ότι σταμάτησε εντελώς να ξοδεύει χρήματα εκεί.

Τέλος, μείωση στις δαπάνες για γυμναστήρια και άλλου είδους άσκηση αναφέρει το 13% των ερωτηθέντων και πλήρη διακοπή αυτών των δραστηριοτήτων έκανε το 23%. Αξίζει βέβαια να σημειωθεί ότι το 46% των ερωτηθέντων δεν ασχολείτο ήδη με την άσκηση.

Σύμφωνα πάντοτε με την Focus Bari, η μεγάλη πλειονότητα των Ελλήνων βλέπει ότι εκτός από τις τιμές καυσίμων, πετρελαίου και ειδών σουπερμάρκετ, έχουν ανέβει οι τιμές σχεδόν όλων των προϊόντων και υπηρεσιών.

Ως αποτέλεσμα, το 97% των Ελλήνων έχει κάνει τουλάχιστον μια περικοπή εξόδων και γενικότερα οικονομία.
Συνολικά, επιλέγουν οικονομικότερους τρόπους διασκέδασης, λιγότερα ταξίδια και διακοπές και μείωση κατανάλωσης σε αγορές και υπηρεσίες.

Επιπλέον, αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις, εξετάζουν πολλές και διαφορετικές εναλλακτικές προτού προβούν σε κάποια αγορά και αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα, έχοντας επαναπροσδιορίσει τις ανάγκες τους

Τέλος, το 60% των Ελλήνων σήμερα κάνει περικοπές επειδή δεν επαρκεί το εισόδημά τους, ενώ το 40% κάνει οικονομία προληπτικά, επειδή φοβάται ότι «τα χειρότερα έπονται».

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης