Η οικονομική κρίση λυγίζει την κερδοσκοπία. Στα είδη σούπερ μάρκετ οι τιμές, τον Απρίλιο του 2009, για πρώτη φορά σημειώνουν μειώσεις, ενώ σύμφωνα με προβλέψεις του Υπουργείου Ανάπτυξης τον Μάιο θα παρατηρηθούν ακόμα πιο σημαντικές μειώσεις στο δείκτη τιμών καταναλωτή, για τα είδη πρώτης ανάγκης.
Μετά από σύσκεψη για τα θέματα της αγοράς, διαπιστώθηκε ότι τόσο στο δείκτη τιμών καταναλωτή, σε σχέση με το 2009, όσο και σε ένα πιο συγκεκριμένο δείκτη για τα είδη πρώτης ανάγκης, εμφανίζονται θετικές εξελίξεις.
Όπως είπε ο υφυπουργός Γ. Βλάχος, στο δείκτη τιμών καταναλωτή αποτυπώνεται μια σύγκλιση πια του δείκτη για τα τρόφιμα με το γενικότερο δείκτη. Αλλά και σε σχέση με τη συμφωνία του υπουργείου με τα σούπερ μάρκετ, υπάρχουν θετικές εξελίξεις. Το υπουργείο ανακοίνωσε ότι δημιούργησε ένα δείκτη από τιμές σε 160 προϊόντα πρώτης ανάγκης, οι οποίες έχουν επεξεργαστεί από την Εθνική Στατιστική Υπηρεσία και από τις οποίες προκύπτει ότι τον Απρίλιο του 2009 για πρώτη φορά σημειώνονται μειώσεις σε σχέση με τον Μάρτιο του 2009, ενώ σημειώνεται ότι στις μειώσεις αυτές δεν περιλαμβάνονται οι μειώσεις που σημειώθηκαν στην αγορά του γάλακτος.
”Δηλαδή, ενώ για αρκετούς μήνες είχαμε σχετικές αυξήσεις, επαναλαμβάνω από μήνα σε μήνα, για πρώτη φορά τώρα έχουμε τον Απρίλιο του 2009 μειώσεις σε αυτά τα προϊόντα που είναι προϊόντα πρώτης ανάγκης, σε σχέση με τον Μάρτιο του 2009, της τάξεως του 0,2%” τόνισε ο κ. Βλάχος, προσθέτοντας ότι τα σούπερ μάρκετ φαίνεται να τιμούν τη συμφωνία τους με το υπουργείο το οποίο όμως είναι συνεχώς σε ετοιμότητα για την εξέλιξη των τιμών. ”Δε θέλουμε να ωραιοποιούμε καταστάσεις. Δε θέλουμε να συνθηματολογούμε. Θέλουμε να συνεχίσουμε στο δρόμο της αλήθειας και της ευθύνης” είπε ο υφυπουργός.
Όπως είπε ο κ. Βλάχος, κάθε μήνα θα παρουσιάζεται η εξέλιξη των τιμών σε αυτό το καλάθι των 160 προϊόντων βασικής χρήσης. Η παρακολούθηση των τιμών θα γίνεται σε περισσότερα από 2.000 καταστήματα λιανεμπορίου σε όλη τη χώρα, και σε αυτά θα περιλαμβάνονται και επώνυμα και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα. Η ανακοίνωση των τιμών τους θα αφορά το εύρος, δηλαδή “από- έως”. Την παρακολούθηση των τιμών αυτών θα κάνει και η Εθνική Στατιστική Υπηρεσία, με βάση τα στοιχεία της οποίας κάθε μήνα το Υπουργείο Ανάπτυξης θα ανακοινώνει το δείκτη αυτής της ομάδας.
Ο υφυπουργός τόνισε:
”Ένα απ’ τα βασικά σημεία κριτικής, το τελευταίο διάστημα, ήταν πως παρά το γεγονός ότι υπήρχε αποκλιμάκωση του τιμαρίθμου, δεν συνέβαινε το ίδιο και με τα είδη ευρείας κατανάλωσης. Τα στοιχεία που παρουσιάζουμε σήμερα σε 160 προϊόντα καθημερινής χρήσης όπως είπαμε, αποδεικνύουν ότι όχι μόνο υπάρχει αντίστοιχη αποκλιμάκωση τιμών, αλλά ιδιαίτερα τον τελευταίο μήνα σε αυτά τα προϊόντα η τάση αποκλιμάκωσης των τιμών είναι υπερδιπλάσια.
Πιο συγκεκριμένα, οι τιμές της ομάδας αυτών των προϊόντων σε δωδεκάμηνη βάση κινήθηκαν με ρυθμό το Μάρτιο 2,1% με τιμάριθμο 1,3% και τον Απρίλιο 1,4% με τιμάριθμο 1%.”

