DiRT Rally 2.0 - Review: Το καλύτερο Rally της αγοράς

DiRT Rally 2.0 - Review: Το καλύτερο Rally της αγοράς

Πληροφορίες

Τίτλος: DiRT Rally 2.0
Πλατφόρμες: PC / Xbox One / PS4
Δοκιμάστηκε σε: PC
Εταιρεία Ανάπτυξης: Codemasters
Εκδότρια Εταιρεία: Codemasters
Είδος: Racing
Ηλικίες: 3+ 
Ημ/νία Κυκλοφορίας: 26 Φεβρουαρίου 2019

 

 

Εισαγωγή

Την τελευταία 20ετία η Codemasters μάς έχει προσφέρει αρκετά ποιοτικούς racing τίτλους, είτε με την ονομασία Colin McRae Rally είτε σαν Dirt (ή DiRT), όμως σίγουρα δεν είναι για όλους. Το 2016 κυκλοφόρησε το DiRT Rally, τον πρώτο τίτλο της, που μετά από καιρό πατούσε αποκλειστικά σε Rally μονοπάτια. O στιβαρός χειρισμός, η έκρηξη αδρεναλίνης και ο πολύ καλός οπτικοακουστικός του τομέας, το έφεραν γρήγορα στην κορυφή των Rally τίτλων. Στα συν του η υποστήριξη VR, λίγο καιρό μετά την κυκλοφορία του, ενώ είναι το μοναδικό Rallyπαιχνίδι που περιέχει τέτοιο mode ακόμα και σήμερα.

Τρία χρόνια μετά, η Codemasters αποφάσισε ότι είχε έρθει η ώρα για ένα sequel, με το DiRT Rally 2.0 να παρουσιάζεται αθόρυβα στο Twitter της εταιρίας και να κυκλοφορεί λίγο καιρό μετά. Το DiRT Rally 2.0 αποτελεί τον ανεπίσημο 13ο τίτλο της "Colin McRae" σειράς και τον 7ο που φέρει το «Dirt» στο όνομα του. Η κληρονομιά του είναι βαριά, καθώς ο προκάτοχός του ήταν ένα εξαιρετικό Rally από όλες τις απόψεις, οπότε για να το ξεπεράσει χρειάζεται σίγουρα το κάτι παραπάνω. Στην προσπάθεια αυτή επιστρατεύτηκαν οι Jon Armstrong και Ryan Champion, για να βοηθήσουν την εταιρεία, με την εμπειρία τους, ώστε η τελευταία να ξεπεράσει τα πολύ υψηλά στάνταρ που είχαν δημιουργηθεί με τον προηγούμενο τίτλο. Το αν το καταφέρνει θα το δούμε στην συνέχεια.


Modes/Stages

Ξεκινώντας το παιχνίδι θα αντικρίσετε ένα πολύ απλοϊκό και κατανοητό μενού, με τα modes στα οποία μπορείτε να λάβετε μέρος. Κυρίαρχο χαρακτηριστικό αποτελεί το MyTeam, στο οποίο μπορείτε να λάβετε μέρος στο Career του παιχνιδιού, διάφορα daily και weekly challenges, ενώ μπορείτε να επισκεφτείτε το garage με τα αυτοκίνητα σας, αλλά και το προσωπικό που σας βοηθάει σε κάθε αγώνα.

Η ομάδα σας αποτελείται φυσικά από εσάς, τον Phill Mills που θα είναι ο συνοδηγός σας, αλλά και δυο μηχανικούς. Φυσικά μπορείτε να επεκτείνετε την ομάδα σας και με άλλους μηχανικούς, ενώ κάθε μέλος έχει τα δικά του perks. Για παράδειγμα ο Phill Mills μπορεί να μειώσει τα penalty χρόνου, που μπορούν να σας δοθούν κατά την διάρκεια ενός αγώνα, ενώ οι μηχανικοί μπορεί να μειώσουν τον χρόνο που χρειάζεται για να επιδιορθώσουν ή και να αλλάξουν ένα χαλασμένο εξάρτημα. Για να τα ξεκλειδώσετε θα χρειαστείτε CR, το εικονικό νόμισμα του παιχνιδιού, το οποίο θα το αποκτήσετε τρέχοντας σε αγώνες.

 

Όσον αφορά το Career, υπάρχουν δυο διαθέσιμες κατηγορίες στις οποίες μπορείτε να τρέξετε. Από τη μια είναι τα κλασσικά Rally, στα οποία τρέχετε μόνοι σας σε μια δύσβατη διαδρομή αρκετών χιλιομέτρων ενάντια στον χρόνο, ενώ από την άλλη υπάρχει το Rallycross στο οποίο οι διαδρομές είναι αρκετά πιο μικρές (συνήθως κυκλικές), υπάρχουν γύροι και τρέχετε με άλλους αντιπάλους, ενώ υπάρχει και η ιδιαιτερότητα του Joker Lap (ένα έξτρα κομμάτι διαδρομής που όλοι πρέπει να περάσουν, τουλάχιστον μια φορά).

Στο Freeplay mode μπορείτε να βρείτε το Historic Rally, στο οποίο μπορείτε να λάβετε μέρος σε αγώνες με αμάξια τεσσάρων διαφορετικών δεκαετιών, αλλά και το επίσημο FΙΑ World Rallycross Championship στο οποίο αφού επιλέξετε τον οδηγό σας, μπορείτε να διαγωνιστείτε για το πρωτάθλημα σε μια σειρά από αγώνες σε 8 επίσημες διαδρομές. Η διαφορά με το MyTeam είναι ότι εδώ μπορείτε να αυξομειώσετε την δυσκολία και μπορείτε να ενεργοποιήσετε/απενεργοποιήσετε αρκετά βοηθήματα όπως τα Stability Control, ABS κλπ., τα οποία θα σας δώσουν μια βοήθεια, σίγουρα όμως δεν θα κάνουν το παιχνίδι εύκολο.Τέλος μπορείτε να δημιουργήσετε δικά σας πρωταθλήματα ή και να διαγωνιστείτε online με άλλους.

 


Όσον αφορά τα modes, ένα τεράστιο αρνητικό που εντοπίσαμε είναι ότι η Codemasters έχει προσθέσει την always online λειτουργία στο MyTeam, πράγμα που σημαίνει ότι αν δεν διαθέτετε σύνδεση στο ίντερνετ ή αντιμετωπίζετε προβλήματα, όχι απλά δεν μπορείτε να δείτε την πρόοδο σας, αλλά δεν μπορείτε να παίξετε καν το βασικό single-player κομμάτι του τίτλου. Πραγματικά απαράδεκτο.

Από άποψη διαδρομών, θα επισκεφτούμε έξι διαφορετικές χώρες για την Rally κατηγορία, ενώ για το Rallycross υπάρχουν 8 από τις επίσημες διαδρομές του πρωταθλήματος, όπως αναφέραμε νωρίτερα.
Από τα στενά δρομάκια και τις βραχώδεις διαδρομές της Αργεντινής, στα δάση της Νέας Ζηλανδίας, την ξηρασία της Αυστραλίας, τις λάσπες της Νέας Αγγλίας των ΗΠΑ, τις ποικίλες διαδρομές της Πολωνίας και την καθαρή άσφαλτο της Ισπανίας, σίγουρα θα μείνετε ικανοποιημένοι από τη δυσκολία και την ποικιλία των διαδρομών.

 

 

Σίγουρα οι έξι χώρες μπορεί να ακούγονται λίγες, όμως κάθε χώρα περιέχει αρκετές διαδρομές, στις οποίες η εμπειρία μπορεί να αλλάξει ανάλογα το οδόστρωμα, τις καιρικές συνθήκες και την ώρα που λαμβάνει χώρα ο αγώνας, αυξάνοντας έτσι την ποικιλία που θα αφήσει ικανοποιημένο το μεγαλύτερο ποσοστό των παικτών. Μια μεγάλη έλλειψη που υπάρχει σε σχέση με τον πρώτο DiRT είναι η απουσία των αγώνων της Σουηδίας και του Μόντε Κάρλο, οι οποίες προσέφεραν το λευκό στοιχείο που τόσο ανάγκη έχει το παιχνίδι. Στο DiRT Rally 2.0 δεν υπάρχει διαδρομή με χιόνι ούτε για δείγμα. Βέβαια η Codemasters έχει ανακοινώσει την ένταξη των παραπάνω διαδρομών μέσω DLC, κάτι που δεν θα το σχολιάσουμε, καθώς είναι ανεπίτρεπτο διαδρομές που υπήρχαν δωρεάν στον πρώτο τίτλο, να πρέπει να τις πληρώσουμε για να τις έχουμε στον δεύτερο.

Gameplay

Το DiRT Rally 2.0 σαν καθαρόαιμο Rally sim δεν χαρίζεται σε κανέναν και σίγουρα δεν είναι για όλους. 
Η δυσκολία του είναι σε αρκετά υψηλό επίπεδο και θα πρέπει να αφιερώσετε αρκετό χρόνο στο να κατανοήσετε την συμπεριφορά του κάθε αυτοκινήτου, ώστε να καταφέρετε μερικές καλές θέσεις.
Ο συνοδηγός σας παίζει τεράστιο ρόλο και θα πρέπει να μάθετε και να κατανοήσετε τι ακριβώς σημαίνουν αυτά που σας δείχνει στην οθόνη, ώστε να μην πάτε με τέρμα τα γκάζια σε μια απότομη στροφή, πάνω σε ένα γκρεμό.


 

Ο Phill Mills θα είναι τα μάτια και τα αυτιά σας κατά την διάρκεια των αγώνων, καθώς πολλές φορές από το άγχος και την αδρεναλίνη μπορεί να μην βλέπετε καν τον δρόμο. Το DiRT Rally 2.0 τα καταφέρνει περίφημα στο να πλημμυρίζει τον παίκτη με αυτά τα δυο συναισθήματα, ίσως καλύτερα από κάθε άλλο racing στην αγορά. Ειδικά όταν σε βραδινές διαδρομές, μετά από ένα λάθος υπολογισμό, σπάσετε τα φώτα του αυτοκινήτου σας και βρεθείτε να οδηγείτε χωρίς την παραμικρή ένδειξη φωτός, θα μας θυμηθείτε.

Ο χειρισμός του παιχνιδιού βρίσκεται σε πολύ υψηλά επίπεδα, είναι άμεσος και τα αυτοκίνητα (των οποίων το βάρος το νιώθετε σε κάθε στροφή) συμπεριφέρονται απολύτως ρεαλιστικά, ανάλογα και με το οδόστρωμα. Για παράδειγμα αν πάτε με λάθος ελαστικά σε βρεγμένη άσφαλτο, θα περάσετε περισσότερο χρόνο στα λιβάδια γύρω από την πίστα, παρά πάνω σε αυτήν. Το πληκτρολόγιο σίγουρα δεν ενδείκνυται για τέτοια παιχνίδια, οπότε αν δεν διαθέτετε κάποια τιμονιέρα για μέγιστη απόλαυση, θα σας συνιστούσαμε κάποιο gamepad με δόνηση.


 

Η μεγαλύτερη προσθήκη στο DiRT Rally 2.0 σε σχέση με τον προκάτοχο του, ονομάζεται Track Degradation. Η λειτουργία αυτή έχει να κάνει με το οδόστρωμα, το οποίο αλλάζει ανάλογα με τη θέση που βρίσκεστε στον αγώνα. Αν βρίσκεστε στις τελευταίες θέσεις δηλαδή, η διαδρομή θα φαίνεται πιο ταλαιπωρημένη, καθώς θα έχουν περάσει από το οδόστρωμα αρκετά αυτοκίνητα πριν από εσάς, ενώ αν βρίσκεστε στις πρώτες θα την βρείτε σε σαφώς καλύτερη κατάσταση. Μια πολύ έξυπνη προσθήκη από την Codemasters, η οποία αλλάζει την συμπεριφορά του αυτοκινήτου, ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος, αν και γίνεται πιο εύκολα αντιληπτή σε χωμάτινες ή λασπωμένες διαδρομές.

Ο αριθμός των οχημάτων είναι ικανοποιητικός, αφού συνολικά είναι πάνω από 50, μοιρασμένα σε όλες τις γνωστές κατηγορίες: H1 FWD, H2 FWD, H2 RWD, H3 RWD, Group B 4WD, R2, Group A, NR4/R4, R5, Rally GT, RX Super 1600s, CrossKart, RX2, RX SuperCars, ενώ θα προστεθούν και άλλα σύμφωνα με την Codemasters.



Τεχνικός Τομέας

Τα γραφικά του παιχνιδιού έχουν δημιουργηθεί με την EGO Engine και τα αποτελέσματα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικά. Τα αυτοκίνητα είναι λεπτομερέστατα, αν και το εσωτερικό τους να ήθελε λίγη παραπάνω δουλειά, ενώ τα περιβάλλοντα είναι καλοσχεδιασμένα και με μεγάλη λεπτομέρεια και με την ποικιλία των διαδρομών σίγουρα θα χορτάσει το μάτι σας. Πολύ καλή εντύπωση μας άφησαν οι φωτισμοί και οι αντανακλάσεις, οι οποίες είναι από τις καλύτερες που έχουμε δει σε τίτλο του είδους.

Από πλευράς επιδόσεων το παιχνίδι διαθέτει πολύ καλό optimization, σε σημείο να τρέχει σε υπολογιστή πενταετίας με κάποιες υποχωρήσεις στα γραφικά, χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα. Περιττό να αναφέρουμε ότι στο μηχάνημα που το δοκιμάσαμε δεν έπεσε κάτω από 60fps σε ανάλυση 1080p.

Όσον αφορά τον ηχητικό τομέα, το DiRT Rally 2.0 τα καταφέρνει επίσης περίφημα, με το κάθε αυτοκίνητο να ακούγεται διαφορετικά και τον ήχο από τους κινητήρες να ανταποκρίνεται πλήρως στην πραγματικότητα.Στα bonus είναι ο Phill Mills που δανείζει την φωνή του για να σας συντροφεύει στις διαδρομές σας, σαν συνοδηγός σας.



 

Συμπέρασμα

Όπως και ο προκάτοχος του, έτσι και το DiRT Rally 2.0 δεν είναι για όλους. Είναι αρκετά δύσκολο και απαιτητικό Rally simulation παιχνίδι, που δίνει κατά κύριο λόγο βάση στην οδήγηση και δυστυχώς δεν συγχωρεί τα λάθη. Αν προσπεράσετε το παραπάνω γεγονός και αποφασίσετε να το εντάξετε στη συλλογή σας, τότε ετοιμαστείτε να βιώσετε μια πραγματικά μοναδική εμπειρία οδήγησης, η οποία θα γίνει ακόμα καλύτερη μόλις κυκλοφορήσει και η VR υποστήριξη που υποσχέθηκε η εταιρία, μέσα στο έτος.

Αν σας άρεσε ο πρώτος τίτλος, τότε το DiRT Rally 2.0 πρέπει να θεωρηθεί must για τη συλλογή σας, καθώς δεν είναι μόνο καλύτερο από το πρωτότυπο, αλλά είναι ίσως το καλύτερο Rally που έχει κυκλοφορήσει η Codemasters από την εποχή του ένδοξου Colin McRae.


Βαθμολογία:  9/10

To παιχνίδι μάς παραχωρήθηκε από την Enarxis Dynamic Media για τις ανάγκες του Review.

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 1 Μαρτίου 2019, 22:09