Όσοι έχουν ταξιδέψει οδικώς τα τελευταία τρία χρόνια από την Ελευσίνα μέχρι την Πάτρα ή από την Λαμία έως τα Γιάννενα θα έχουν παρατηρήσει ότι κατά μήκος της διαδρομής υπάρχουν «ερειπωμένα» εργοτάξια.

Η αιτία;

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Το «πάγωμα» των μεγάλων έργων το 2010, καθώς το Δημόσιο δεν είχε προχωρήσει στις αναγκαίες απαλλοτριώσεις και ουσιαστικά να μην υπάρχει… χώρος για να πραγματοποιηθούν οι αναγκαίες κατασκευαστικές εργασίες. Ταυτόχρονα όμως, τα δάνεια προς τις 11 ελληνικές και 32 ξένες τράπεζες που είχαν αναλάβει τη χρηματοδότηση των έργων «έτρεχαν». Και με δεδομένο ότι τα projects «πάγωσαν», οι τράπεζες σταμάτησαν τη χρηματοδότηση και μάλιστα οι ξένες αποχώρησαν.

Αυτή είναι η αιτία για την οποία τα έργα στις εθνικές οδούς τα τελευταία τρία χρόνια έχουν σταματήσει. Ωστόσο, το φως στο τούνελ αρχίζει, πλέον, να φαίνεται, καθώς ύστερα από καθυστερήσεις επί καθυστερήσεων τα έργα ξεκινούν.

Η λύση που επεξεργάστηκε το υπουργείο Υποδομών προβλέπει την αποζημίωση με περίπου 400 εκατ. ευρώ των εταιρειών που έχουν αναλάβει τα έργα, ενώ τη θέση των ξένων τραπεζών που έφυγαν, πήραν οι ελληνικές.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Χρονοδιάγραμμα

Στόχος είναι μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου του 2014, τα έργα σε Μαλλιακό-Κλειδί, Ελευσίνα- Κόρινθο-Πάτρα, Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Γιάννενα και Αντίρριο-Γιάννενα να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.

Εξάλλου, θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι και το 2015, αφού σε διαφορετική περίπτωση υπάρχει κίνδυνος η Ευρωπαϊκή Ένωση να ζητήσει την επιστροφή των κονδυλίων που έχει χορηγήσει.
Η επανέναρξη των έργων είναι ίσως μία από πιο σημαντικές θετικές εξελίξεις για την ελληνική οικονομία, μιας θα δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, έως το 2020 θα δημιουργηθούν 25.000 θέσεις εργασίας, ενώ το 2014 το ΑΕΠ προβλέπεται ότι θα αυξηθεί 0,44%. Με άλλα λόγια, η αύξηση του αριθμού των απασχολούμενων στα έργα, θα αυξήσει το διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα, κατ’ επέκταση την κατανάλωση και άρα τα έσοδα του κράτους. Επίσης, σύμφωνα με τον ΙΟΒΕ, ο τουρισμός, η γεωργία και οι μεταφορές θα ευνοηθούν ιδιαίτερα από την ολοκλήρωση των αυτοκινητοδρόμων.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η αποπεράτωση της εθνικής οδού Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, που μείωσε τη διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Καλαμάτα περίπου στις δύο ώρες και 15 λεπτά. Ταυτόχρονα, τα ξενοδοχεία της Καλαμάτας κάνουν «χρυσές δουλειές», καθώς ολοένα και περισσότεροι Αθηναίοι προτιμούν τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα για μία διήμερη εκδρομή.

Θα ολοκληρωθεί επίσης, ο δρόμος-καρμανιόλα Κόρινθος – Πάτρα, όπου τα έργα έχουν σταματήσει λόγω οικονομικών προβλημάτων.

Τι θα κατασκευαστεί

Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι αποτελούνται από τα τμήματα:

– Ελευσίνα- Κόρινθο-Πάτρα και Πάτρα-Πύργος –Τσακώνα που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο.
– Μαλιακός-Κλειδί
– Λαμία-Καρδίτσα-Τρίκαλα-Γιάννενα (δεν θα υλοποιηθούν τα τμήματα Λαμία – Α/Κ Ξυνιάδας και Εγνατία-Τρίκαλα)
– Αντίρριο-Γιάννενα (δεν θα κατασκευαστεί η διέλευση της Κλόκοβας) και
– Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα – Σπάρτη (κατασκευάζεται ήδη)

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης