Με βάση τα στοιχεία έκθεσης που δημοσιοποίησε το World Shipping Council οι απώλειες περιορίζονται σε αριθμό( στην τριετία 2011-2013) κάτι λιγότερο από 2000 «κουτιά» που εν πολλοίς χαρακτηρίζεται ρεαλιστικό έναντι εκτιμήσεων του παρελθόντος που ανέβαζαν αυτό τον αριθμό αρκετά υψηλά σε σχέση με τους κανονισμούς ασφαλείας που τηρούνται. Αξίζει να σημειωθεί ότι η σεναριολογία που είχε αναπτυχθεί και έφτασε να απασχολεί και επιτροπές του ΙΜΟ ήθελε να έχουν χαθεί κοντά στα 10.000 κουτιά. Το γεγονός αυτό ώθησε το WSC να προχωρήσει σε αναβάθμιση των στοιχείων που διατηρούσε για τις απώλειες μέσα από μία έρευνα στην οποία κάλεσε τα μέλη του, που ανταποκρίθηκαν σε εξαιρετικά μεγάλο βαθμό, να παρουσιάσουν στοιχεία για τις απώλειες που είχαν στην εξεταζόμενη περίοδο. Το ενδιαφέρον στοιχείο που προέκυψε από την ανάλυση των προσφερθέντων στοιχείων είναι ότι οι απώλειες που έχουν σημειωθεί αποδίδονται σε «καταστροφικά γεγονότα»- «ατυχήματα πλοίων» που έχουν και επισήμως καταγραφεί με αποτέλεσμα να δημιουργείται μία εικόνα που εν πολλοίς διαψεύδει την σεναριολογία για απώλειες κοντά στα 10.000 κουτιά όταν μάλιστα κατ έτος διακινούνται (το 2013) 120 εκατομμύρια κουτιά αξίας $4 trillion.
Εκείνο που καθίσταται προφανές, όπως υποστηρίζουν αναλυτές, είναι ότι και πάλι, ανεξαρτήτως στοιχείων, προκύπτει θέμα όχι απλώς τήρησης των κανονισμών ασφαλείας αλλά και πιθανής επέκτασή τους μέσα από την διερεύνηση των σημειωθέντων ατυχημάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις πρόσφατα σχετικά υπήρξαν μέτρα και συζητήσεις για τα «υπέρβαρα» εμπορευματοκιβώτια τα οποία κατά γενική ομολογία αποτελούν «απειλή» για την ευστάθεια των πλοίων αλλά και για όλη την αλυσίδα των εμπλεκόμενων στην διακίνησή τους με κινδύνους κατά περίπτωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης