Νικόλας Αρώνης

Σε μία τελετή που δεν είχε απολύτως καμία ανατροπή και ιδιαίτερες εκπλήξεις, το «Gravity» και το «12 Χρόνια Σκλάβος» ήταν οι ταινίες που ξεχώρισαν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Με ένα σύνολο επτά βραβείων το «Gravity» του Αλφόνσο Κουαρόν, αποτέλεσε την ταινία που απέσπασε τα περισσότερα βραβεία στην 86η απονομή των Οσκαρ. Παρόλα αυτά, το αντιρατσιστικό «12 χρόνια σκλάβος» του Στιβ Μακ Κουίν, αν και δεν πήρε τόσα βραβεία όσα το «Gravity», (μόλις τρία) κέρδισε το βραβείο καλύτερης ταινίας για το 2013.

Η αρχική αίσθηση που είχαν οι περισσότεροι ήταν πως το «Gravity», θα αποσπούσε κυρίως τα τεχνικά βραβεία. Βραβείο φωτογραφίας, μοντάζ, μοντάζ και μιξάζ ήχου, και όπως έλεγαν τα προγνωστικά (που τελικά επαληθεύτηκαν) και αυτό της σκηνοθεσίας, καθώς ο Κουαρόν ήταν ένα από τα φαβορί. Η ταινία όμως κατάφερε να αποσπάσει και το βραβείο Μουσικής Επένδυσης (Στίβεν Πράις). Ο Κουαρόν έφυγε με 2 βραβεία στο χέρι αυτό της σκηνοθεσίας αλλά και αυτό του μοντάζ της ταινίας το οποίο συνυπογράφει με τον Μαρκ Σάνγκερ.

Όπως είχαμε γράψει από χθες οι Μάθιου Μακ Κόναχι που απέσπασε το Όσκαρ Α ανδρικού ρόλου  για το «Dallas Buyers Club» όσο και ο Τζάρετ Λέτο που πήρε το Β’ ρόλου για την ίδια ταινία, επιβεβαίωσαν τον ρόλο του φαβορί που τους είχε αποδοθεί (δικαίως) από την αρχή της «κούρσας» των Όσκαρ. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως και οι δύο νικητές των κατηγοριών ανδρικών ρόλων, δεν είχαν βρεθεί σε θέση υποψηφίου για βραβείο Όσκαρ καμία φορά στο παρελθόν, αλλά κατάφεραν με την πρώτη να το «σηκώσουν». Η Λουπίτα Νιόνγκο, που επίσης θεωρούσαμε πως μπορεί να κερδίσει, κατάφερε να αποσπάσει το βραβείο Β’ γυναικείου ρόλου για την ερμηνεία της στο «12 χρόνια σκλάβος», με την πρώτη της εμφάνιση σε κινηματογραφική ταινία. Ακόμη ένα αξιομνημόνευτο σημείο είναι πως από την ίδια ταινία ο Τζον Ρίντλεϊ απέσπασε το Όσκαρ Διασκευασμένου Σεναρίου, με την πρώτη του υποψηφιότητα.   

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Κέιτ Μπλάνσετ, όπως ήταν αναμενόμενο άλλωστε, απέσπασε το Όσκαρ Α’ γυναικείου ρόλου για την «Θλιμμένη Τζασμίν».

Στα αθλητικά γεγονότα όταν γίνονται κάποιες εκπλήξεις συνηθίζουμε να λέμε πως «οι παραδόσεις είναι για να σπάνε». Αυτό ακριβώς δεν έγινε στην περίπτωση του Λεονάρντο Ντι Κάπριο, ο οποίος παρά την 5η του παρακαλώ υποψηφιότητα, δεν έκανε την έκπληξη, καθώς τα μέλη της Ακαδημίας τον αγνόησαν για ακόμη μία φορά. Ο «Λύκος της Γουόλ Στριτ» του Μάρτιν Σκορσέζε, που ήταν υποψήφια για 5 βραβεία δεν κατάφερε να αποσπάσει ούτε ένα.

Η ταινία που εμένα προσωπικά μου άρεσε πάρα πολύ και ήταν από τις αγαπημένες μου για την χρονιά που μας πέρασε, ίσως γιατί μου αρέσει το ανθρωποκεντρικό σινεμά, το «Νεμπράσκα» του ελληνικής καταγωγής Αλεξάντερ Πέιν, δεν κατάφερε να αποσπάσει κανένα βραβείο, αν και θεωρώ πως ίσως έπρεπε να πάρει το βραβείο καλύτερης ταινίας.

Αξιοσημείωτο επίσης είναι το γεγονός πως κανένα βραβείο δεν απέσπασε το «American Hustle» του Ντέιβιντ Ο. Ράσελ, το οποίο ήταν υποψήφιο σε 10! κατηγορίες.

Η τελετή είχε τα πάνω και τα κάτω της, σε γενικές γραμμές πάντως η οικοδέσποινα Έλεν Ντε Τζένερις ,αν και σε κάποια σημεία ήταν υπερβολική δεν τα πήγε και άσχημα. Έφτασε στο σημείο μάλιστα να παραγγείλει και πίτσες. Αμέσως μετά την απονομή του Όσκαρ Β’ γυναικείου ρόλου, η Ντε Τζένερις εμφανίστηκε στη σκηνή παρέα με ένα νεαρό άνδρα, με καπελάκι, τζιν και κόκκινη ποδιά, ο οποίος στα χέρια του κρατούσε τρία κουτιά πίτσα!

Λίγο νωρίτερα, η παρουσιάστρια είχε ξεκαθαρίσει πως πεινούσε. Και ήθελε να παραγγείλει πίτσα. Επειδή όμως είχε… καλεσμένους, είπε να παραγγείλει μερικές παραπάνω.

Και σαν καλή οικοδέσποινα, κατέβηκε στην πλατεία για να τις μοιράσει. Πολλοί την τίμησαν, ανάμεσά τους η Μέριλ Στριπ, ο Τζάρεντ Λέτο και ο Μάρτιν Σκορτσέζε, ενώ ο Μπραντ Πιτ ανέλαβε χρέη βοηθού, δίνοντας πιατάκια και χαρτοπετσέτες.

Φυσικά, στο τέλος όλοι κλήθηκαν να συνεισφέρουν οικονομικά! Η Ντε Τζένερις εμφανίστηκε με ένα καπέλο στα χέρια, αναγκάζοντας αρκετούς αστέρες να βάλουν το χέρι στην τσέπη!

Θεματικά το φετινό σόου είχε επικεντρωθεί στους ήρωες. Σε αυτούς δηλαδή που ενσαρκώνουν την ουσία του κινηματογράφου.

Το In Memoriam, ήταν αφιερωμένο σε αυτούς που έφυγαν από την ζωή τον τελευταίο χρόνο. Καλλιτέχνες όπως οι Πίτερ Ο’ Τούλ, Τζέιμς Γκαντολφίνι, Μαξιμίλιαν Σελ, Εστερ Γουίλιαμς και πολλοί άλλοι, ενώ τελευταία εικόνα ήταν αυτή του 46χρονου Φίλιπ Σίμορ Χόφμαν που στις 2 Φεβρουαρίου άφησε την τελευταία πνοή του στο Γκρίνουιτς Βίλατζ της Νέας Υόρκης.

Με αυτά και με αυτά η 86η τελετή απονομής των βραβείων Όσκαρ πέρασε στην ιστορία… Άντε και του χρόνου.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης