Του Γιώργου Παλληκάρη
Το σημερινό GP ήταν προγραμματισμένο να ξεκινήσει στις 16:00 ώρα Ελλάδας, όμως η πίστα του Βελγίου, λατρεύει την βροχή, ακόμα και τον Ιούλιο. Έτσι, ο αγώνας ξεκίνησε με καθυστέρηση 80 λεπτών, και μάλιστα με τους πρώτους 4 γύρους (από τους 44 συνολικά) να γίνονται πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας. Όταν τελικά το Safety Car αποχώρησε, τότε ξεκίνησε η αγωνιστική δράση. Για να είμαστε πιο ακριβείς, ξεκίνησε η απόλυτη κυριαρχία της McLaren, με τον Piastri να παίρνει την πρωτιά από τον ομόσταυλο του Norris και να παραμένει πρώτος και ανενόχλητος μέχρι το τέλος του αγώνα, με τη McLaren να πετυχαίνει ένα ακόμα εύκολο 1-2. Δεν υπήρχαν εγκαταλείψεις, δεν υπήρχε επανεμφάνιση του Safety Car, ενώ αυτός που ξεχώρισε ήταν ο Hamilton που ενώ εκκίνησε από το pit lane και τη θέση 16, τερμάτισε στην 7η, καθώς είναι εκπληκτικός σε βρεγμένο οδόστρωμα.
Η πίστα

Στο Βέλγιο έχουν γίνει 69 αγώνες της F1, εκ των οποίων οι 57 στη συγκεκριμένη πίστα που είναι από τις αγαπημένες των οδηγών. Στην πίστα αυτή του Spa-Francorchamps, ο φετινός αγώνας είναι ο 13ος της χρονιάς και οι οδηγοί σε 44 γύρους καλύπτουν 308,052χλμ. με τις υψομετρικές διαφορές να φτάνουν τα 102μ. Η πίστα έχει εν μέρει ανακατασκευαστεί, με νέο οδόστρωμα σε αρκετά σημεία, το οποίο προσφέρει αυξημένα επίπεδα πρόσφυσης και καλύτερους χρόνους.
Η σειρά εκκίνησης

Μπορεί ο Max Verstappen να κέρδισε τον αγώνα Sprint, όμως στη σειρά του Grid για το σημερινό αγώνα, ξεκίνησε από την 4η θέση. Για άλλη μια φορά οι δύο McLaren με τους Norris και Piastri κατάφεραν να βρίσκονται στις θέσεις 1 και 2, με τον Leclerc της Ferrari να ακολουθεί στην τρίτη θέση, ενώ την πρώτη 10άδα της εκκίνησης συμπλήρωναν οι: Albon, Russell, Tsunoda, Hadjar, Lawson, Bortoleto. Τέλος, να αναφέρουμε πως οι: Antonelli, Sainz, Alonso και Hamilton, εκκίνησαν από το pit lane λόγω αλλαγής υβριδικής μηχανής.
Θεατές 3ημέρου: 389.000 (ρεκόρ)

Ο γύρος σχηματισμού έγινε πίσω από το Safety Car, καθώς η βροχή ήταν σχετικά έντονη, και πρέπει να φανεί στην πράξη η ορατότητα των οδηγών πίσω από τα σπρέι βροχής των μονοθεσίων. Τελικά η εκκίνηση θα αναβληθεί λόγω βροχής – κακής ορατότητας, με τους αγωνοδίκες να βάζουν φυσικά πρώτα την ασφάλεια. Έτσι υπήρξε καθεστώς κόκκινης σημαίας και οι οδηγοί βγήκαν από τα μονοθέσια. Η διακοπή διήρκησε 1 ώρα και 20 λεπτά και έτσι ο αγώνας ξεκίνησε στις 17:20 αντί για τις 16:00.
Πως κύλησε ο αγώνας

Τα μονοθέσια ξεκίνησαν, με την πίστα βρεγμένη αλλά τον ουρανό καθαρό. Οι πρώτοι 4 γύροι (από τους 44 συνολικά) γίνονται πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας, ώστε να ζεσταθούν τα ελαστικά και να εκτιμηθεί η κατάσταση και από τους οδηγούς. Πλέον ο καιρός έχει “ανοίξει” με την πίστα σε άλλα σημεία να έχει πολύ νερό και σε άλλα ελάχιστο (είναι και 7.000μ.). Αυτοί οι τέσσερις γύροι μέτρησαν στους συνολικά 44 τους αγώνα, και στον 5ο γύρο το Safety Car θα αποχωρήσει και θα γίνει Rolling Start, δηλαδή εν κινήσει.

Ήδη από τον πρώτο αγωνιστικό γύρο, ο Piastri θα πάρει την πρωτιά από το Norris, με τον Leclerc να παραμένει στην τρίτη θέση και τον Verstappen στην τέταρτη.
Χαμηλά στην κατάταξη, ο Hamilton που μαζί με τους Antonelli, Sainz και Alonso ξεκίνησαν τον αγώνα από το pit lane, δίνει τη δική του μάχη. Ο επτάκις πρωταθλητής φημίζεται για τις ικανότητες του σε βρεγμένο οδόστρωμα και το αποδεικνύει ξανά στην πράξη, περνώντας τον έναν μετά τον άλλο.
Παράλληλα η πίεση του τέταρτου Verstappen στον τρίτο Leclerc προσφέρει αρκετό θέαμα στους θεατές.

Πρώτος ο Hamilton θα μπει στα pits και θα τολμήσει να βάλει Slick ελαστικά. Ο Βρετανός θα επιστρέψει στην πίστα… πετώντας, φτάνοντας γρήγορα στην 7η θέση από την 16η που είχε ξεκινήσει τον αγώνα. Πολύ σύντομα, όλοι οι οδηγοί θα μπουν για αλλαγή ελαστικών, ενώ πλέον υπάρχει ξανά δυνατότητα για DRS, μιας και η πίστα έχει καθαρίσει σε μεγάλο βαθμό.
Με τους μισούς γύρους να έχουν περάσει, ο πρωτοπόρος Piastri έχει αποκτήσει απόσταση 8δευτ. από τον δεύτερο Norris, ενώ ακολουθούν (εκτός DRS), οι Leclerc, Verstappen, Russell, Albon και Hamilton.
Παράλληλα η πίστα έχει στεγνώσει πλήρως και οι μονομαχίες έχουν αυξηθεί, με το DRS να βοηθάει στις προσπεράσεις, κυρίως στις μη βαθμολογούμενες θέσεις της κατάταξης. O Leclerc, σταθερός θα κρατηθεί σε όλο τον αγώνα στην τρίτη θέση, όπως και ο Ολλανδός που έμεινε μέχρι τέλος στην τέταρτη θέση από την οποία ξεκίνησε.
Στους εναπομείναντες γύρους δεν θα υπάρξει κάποια κίνηση άξια αναφοράς και έτσι ο Piastri θα αντικρίσει πρώτος την καρό σημαία (για 8η φορά στην καριέρα του) φέρνοντας παράλληλα ένα ακόμα 1-2 για τη McLaren. Μία McLaren που δεν έχει αντίπαλο φέτος…
Τελική κατάταξη: Piastri – Norris – Leclerc – Verstappen – Russell – Albon – Hamilton – Lawson – Bortoleto – Gasly – Bearman – Tsunoda – Hulkenberg – Stroll – Ocon – Antonelli – Alonso – Sainz – Collapinto – Hadjar.
Εγκαταλείψεις: –
Επόμενο GP στις 3 Αυγούστου στην Ουγγαρία.

