Μία γνωστή ρήση αναφέρει ότι «η φτώχεια θέλει καλοπέραση». Κάπως έτσι φαίνεται ότι σκέφτονται και οι Ρουμάνοι, καθώς έρευνα που διεξήγαγε η εταιρία συμβούλων Nielsen αποκάλυψε ότι οι πολίτες της Ρουμανίας εμφανίζονται αρνητικοί στο να μειώσουν τα χρήματα που ξοδεύουν για αλκοόλ και τσιγάρα, παρά την οικονομική κρίση.
Ωστόσο, δηλώνουν πρόθυμοι να προβούν σε περικοπές στα έξοδά τους για ένδυση και ηλεκτρονικά gadgets.
Συγκεκριμένα, μόλις το 16% των ερωτηθέντων απάντησε ότι θα μειώσει τα χρήματα που ξοδεύει για την προμήθεια αλκοόλ, ενώ το ποσοστό των «αμετανόητων» καπνιστών ανέρχεται στο 78%.
Εξάλλου, είναι γνωστή η αδυναμία των Ρουμάνων στα δύο αυτά προϊόντα, καθώς το 2008 τσιγάρα και μπύρα κατέλαβαν την πρώτη και δεύτερη θέση, αντίστοιχα, σε πωλήσεις αγαθών, ξοδεύοντας συνολικά 2,53 δισεκατομμύρια ευρώ για την αγορά τους.
Επιπλέον, οκτώ στους δέκα Ρουμάνους δήλωσαν ότι δεν είναι διατεθειμένοι να μειώσουν τη χρήση των αυτοκινήτων τους, ενώ μόνο οι μισοί εμφανίστηκαν πρόθυμοι να περιορίσουν τις εξόδους τους και τις δαπάνες για φαγητό, ταξίδια και διακοπές.

