«Δεν υπάρχει καμία άλλη πρόβλεψη για ανάπτυξη λιμένα αφιερωμένου στην κρουαζιέρα, πλην εκείνου που αφορά το λιμάνι του Πειραιά και περιγράφεται σαφώς και στο ρυθμιστικό Αττικής το οποίο έχει επισημοποιηθεί. Εμείς προχωράμε τα έργα στον Πειραιά δήλωσε στο TheSeaNation, ο πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Γιώργος Ανωμερίτης, σημειώνοντας με νόημα πως ο Πειραιάς προχωρά ολοταχώς τα έργα για την ανάπτυξη του terminal που θα αφoρά την κρουαζιέρα, έργο το οποίο έχει προσδιοριστεί να γίνει σε δύο φάσεις.

Όσον αφορά το θέμα των ΣΔΙΤ το οποίο και δημιούργησε αιτία συζητήσεων για άλλες επιλογές ο κ. Ανωμερίτης διευκρίνισε ότι τα ΣΔΙΤ μπορεί να εμπλακούν και για αυτό διεξάγονται συζητήσεις όχι για αυτές καθ’ εαυτές τις λιμενικές υποδομές αλλά για τις ανωδομές δηλαδή τις εγκαταστάσεις που θα απαιτηθούν για την παροχή υπηρεσιών στο τομέα της κρουαζιέρας για τα οποία μπορεί ενδεχομένως να εκδηλωθεί επιχειρηματικό και επιχειρησιακό ενδιαφέρον.

Όσον αφορά τέλος το θέμα του συντονισμού των υπουργείων ο κ. Ανωμερίτης υπενθύμισε ότι υπεύθυνο και καθ’ ύλην αρμόδιο για αυτή καθεαυτή τη λιμενική πολιτική είναι το Υ.Ν.Α. λέγοντας παράλληλα ότι άλλο η λιμενική πολιτική και άλλο η πολιτική που αφορά στον τουρισμό και δη στο κομμάτι της κρουαζιέρας, το οποίο βέβαια, μπορεί να αποτελέσει αντικείμενο συναρμοδιότητας μεταξύ των υπουργείων Ναυτιλίας και Τουρισμού, ως προς το ζητούμενο και επιδιωκόμενο αποτέλεσμα.

Ωστόσο νωρίτερα το πρωί, κατά τις δηλώσεις Χατζηδάκη έγινε αναφορά για δύο – τρεις πιθανές τοποθεσίες που θα μπορούσε να κατασκευαστεί λιμάνι και η επένδυση ότι θα υλοποιηθεί μέσω του θεσμού των ΣΔΙΤ.

Γεγονός που προκάλεσε εύλογα ερωτήματα και με δεδομένο ότι τελευταία στο προσκήνιο έχουν εμφανιστεί και άλλες προτάσεις μια εκ των οποίων επανέφερε και το φαληρικό όρμο ως σημείου μελλοντικής ανάπτυξης λιμανιού αποκλειστικά αφιερωμένου στην κρουαζιέρα. Χωρίς βέβαια να εξαιρείται και η περίπτωση του Λαυρίου όπου και αυτό κατά καιρούς είχε βρεθεί στο προσκήνιο ως πρόταση δεδομένης της γειτνίασης με το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.

Γεγονός είναι ότι ο υπουργός Ανάπτυξης επιβεβαίωσε ότι υπάρχει έντονο ενδιαφέρον τόσο για το κατασκευαστικό κομμάτι όσο και για άλλες επενδύσεις από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην κρουαζιέρα ενώ ο αναπληρωτής υπουργός Ν. Μυταράκης έκανε λόγο και για ενδιαφέρον ξένων επενδυτών, το οποίο βέβαια έρχεται να «κουμπώσει» με τα όσο γνωστά είναι σε κύκλους των χρηστών που με νόημα σημειώνουν ότι απαιτείται η κυβέρνηση να δώσει σύντομα το στίγμα ως προς τη λιμενική πολιτική και δη στον τομέα της προσέλκυσης επενδύσεων – μέσω αποκρατικοποιήσεων ή παραχωρήσεων – προκειμένου να μη χαθεί το όποιο εκδηλωμένο επενδυτικό ενδιαφέρον υπάρχει.

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης