Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη βρίσκεται σε έντονα ανοδική πορεία, με τον Μάρτιο του 2025 να αποτελεί τον δεύτερο καλύτερο μήνα που έχει καταγραφεί ποτέ σε ταξινομήσεις. Παρά την εντυπωσιακή αυτή ανάπτυξη, το ανανεωμένο Model Y «Juniper» της Tesla δεν μπόρεσε να αντιστρέψει εντελώς τη συνεχιζόμενη πτώση των πωλήσεων της μάρκας.

Τον Μάρτιο, οι πωλήσεις EV σε ολόκληρη την Ευρώπη έφτασαν τις 240.891 μονάδες, σημειώνοντας αύξηση 23% σε σχέση με το προηγούμενο έτος και κατακτώντας ένα εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς 17%, δηλαδή περίπου ένα στα πέντε νέα οχήματα που πωλήθηκαν. Αν και ο αριθμός αυτός υπολείπεται του ιστορικού υψηλού των 275.108 μονάδων που σημειώθηκε τον Δεκέμβριο του 2022, εξακολουθεί να παίζει καθοριστικό ρόλο στο να καταστεί το πρώτο τρίμηνο του 2025 το ισχυρότερο τρίμηνο για τις πωλήσεις EV στην ευρωπαϊκή ιστορία.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της JATO Dynamics, που περιλαμβάνουν 28 ευρωπαϊκές αγορές, η Tesla ήταν η μάρκα με τις περισσότερες πωλήσεις BEV τον Μάρτιο του 2025, παρά την πτώση κατά 30% σε σύγκριση με τον Μάρτιο του 2024. Ωστόσο, αυτό ήταν μια βελτίωση σε σύγκριση με τις εντονότερες μειώσεις που παρατηρήθηκαν τον Ιανουάριο (-47%) και τον Φεβρουάριο (-44%).

Η VW τελικά νίκησε την Tesla

Αυτή η πτωτική τάση άφησε την Tesla στη δεύτερη θέση για τις πωλήσεις BEV το πρώτο τρίμηνο του 2025, με 53.237 ταξινομήσεις (-38%), αφήνοντας πρώτη τη VW, η οποία σημείωσε αξιοσημείωτη αύξηση 157% με 65.679 μονάδες που πωλήθηκαν. Ακόμη και η BMW πλησιάζει πλέον την Tesla, καταγράφοντας αύξηση 21% σε σχέση με το ίδιο τρίμηνο πέρυσι με 46.557 πωλήσεις το 1ο τρίμηνο του 2025. Τις πρώτες 5 θέσεις συμπληρώνουν η Audi, με 34.739 πωλήσεις (εντυπωσιακή αύξηση 51%) και η Renault, η οποία σημείωσε 31.880 παραδόσεις, μια ακόμη πιο εντυπωσιακή αύξηση 89%.

Στην Ευρώπη, ανεξάρτητα από τον τύπο του συστήματος κίνησης, τον Μάρτιο του 2025 ταξινομήθηκαν συνολικά 1.423.340 οχήματα, σημειώνοντας αύξηση 3,2%. Έτσι, το σύνολο του πρώτου τριμήνου ανήλθε σε 3.383.986 μονάδες, παρουσιάζοντας σχεδόν αμετάβλητη μεταβολή -0,02%. Το Peugeot 208 βρέθηκε στην κορυφή των πωλήσεων τον Μάρτιο, ενώ το Dacia Sandero διατήρησε την πρωτιά του στην κατάταξη του 1ου τριμήνου.

Όσον αφορά τη μείωση των πωλήσεων, η Tesla (-38%) δεν ήταν η μόνη μάρκα που αντιμετώπισε προκλήσεις. Άλλες αξιοσημείωτες πτώσεις το 1ο τρίμηνο ήταν η Maserati (-39%), η Mitsubishi (-43%), η Smart (-65%), η Lancia (-73%), η Abarth (-75%) και η Jaguar (-82%).