Επιμέλεια: Αλέξης Σφαέλος
Σε συνεργασία με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου Purdue, η Ford πραγματοποιεί μια έρευνα, την οποία ταυτόχρονα θα εξελίξει με μια νέα τεχνολογία, κατά την οποία θα αναβαθμιστεί η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θα έχει πολύ μεγαλύτερη ισχύ.
Μέσα από αυτή τη συνεργασία αναπτύχθηκε ένα καλώδιο φόρτισης ικανό να μεταφέρει περισσότερο ρεύμα. Το καλώδιο αυτό χρησιμοποιεί υγρό ως ενεργό παράγοντα ψύξης, το οποίο παράγει περισσότερη θερμότητα αλλάζοντας την κατάστασή του από υγρό σε ατμό. Αυτή είναι η βασική διαφορά μεταξύ αυτής της λύσης και της τρέχουσας τεχνολογίας υδρόψυξης που διατίθεται στην αγορά. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι με την αναπτυγμένη τεχνολογία θα μειωθεί ο χρόνος επαναφόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων. Για την υλοποίηση αυτού του έργου εκκρεμεί η χορήγηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας.
Ο Issam Mudawar, η Betty Ruth και ο Milton B. Hollander, Family professor of mechanical engineering Purdue University, δήλωσαν:
«Ο χρόνος φόρτισης των ηλεκτρικών οχημάτων μπορεί να διαφέρει σημαντικά – από 20 λεπτά σε έναν σταθμό φόρτισης ως και μερικές ώρες στο σπίτι, κάτι που μπορεί να αγχώνει όσους σκέπτονται να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό όχημα. Το εργαστήριό μας έχει επινοήσει μια λύση για περιπτώσεις όπου οι παραγόμενες ποσότητες θερμότητας υπερβαίνουν τις δυνατότητες των σημερινών τεχνολογιών».
Η συνεργασία μεταξύ Ford και Purdue University είναι μία από τις εκατοντάδες στρατηγικές συμμαχίες που έχει η εταιρεία με καθηγητές πανεπιστημίων απ’ όλο τον κόσμο.
Προσφέροντας την ευκαιρία να εργαστούν σε πραγματικές συνθήκες και αντιμετωπίζοντας τις ανάλογες προκλήσεις, οι απόφοιτοι βοηθιούνται να αναπτύξουν τα ταλέντα τους, με τη Ford παράλληλα να «συστήνεται» σε φοιτητές που ενδεχομένως επιλέξουν να ξεκινήσουν την καριέρα τους στην εταιρεία.
«Η έρευνα που διεξάγουμε για ένα τέτοιο project είναι πραγματικά προχωρημένη και διακρίνουμε οφέλη για εμάς, για το μέλλον της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και για την επικοινωνία μας με νεαρά ταλέντα – και έχουμε ήδη καταφέρει σημαντικά πράγματα. Οι φοιτητές συμμετέχουν, τους αρέσει η δουλειά που κάνουν, κι αυτό αποτελεί μια σταθερή επένδυση για τα εργαστήριά τους, ενώ μας βοηθά να επιλύουμε προβλήματα».
