Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

Πρώτη καταχώρηση: Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2020, 16:30
Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris Hybrid

 

Οδηγεί ο Λουκάς Παπαλάμπρος

   

 



Είναι το αυτοκίνητο που έχει κλέψει τις καρδιές των Ελλήνων οδηγών. Το απόλυτο best seller της εγχώριας αγοράς επί σειρά ετών, ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης της Toyota.

Στη νέα γενιά του, το Yaris δεν είναι απλώς καλύτερο. Η επιτυχία του φαντάζει εγγυημένη, καθώς ξεχωρίζει σε κάθε τομέα και ιδιαίτερα σε αυτούς στους οποίους υπολειπόταν σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Τι εννοούμε θα το αντιληφθείτε παρακάτω.

«No more boring cars»

Το μήκος του είναι στα 3.94 μέτρα, το πλάτος στο 1,74μ. και το ύψος μόλις στο 1,5μ.

Αυτή η ατάκα του επικεφαλής της εταιρείας, Akio Toyoda, έχει χιλιοειπωθεί στα γραπτά των δημοσιογράφων σε όλο τον κόσμο, ωστόσο εκφράζει πλήρως το καινούριο Yaris. Οι σχεδιαστές της Toyota πρόσθεσαν στο ιαπωνικό supermini αυτό το κάτι, το διαφορετικό, το καινούριο, αναδεικνύοντας τις πλούσιες καμπύλες και τον δυναμισμό.

Το Yaris δεν πρόκειται να το βαρεθείς ποτέ. Η αισθητική του έχει εμπνευστεί από το WRC, με το πίσω τμήμα να κλέβει την παράσταση. Χαμηλό, μυώδες, φαρδύ, με έντονα νεύρα. Δεν χορταίνεις να το κοιτάς τόσο εσύ, όσο και οι υπόλοιποι οδηγοί που ακολουθούν. Μαγνητίζει τα βλέμματα και επιτέλους όλο το σύνολο έχει συναίσθημα, δίνοντας το πρώτο μεγάλο credit στους Ιάπωνες.

Οι μοντέρνες αποχρώσεις του αμαξώματος, οι διχρωμίες στην οροφή και οι νέου σχεδιασμού ζάντες, ολοκληρώνουν την πολύ θετική εικόνα του οχήματος.

Όσον αφορά στις διαστάσεις, παρότι το μήκος είναι ελάχιστα μειωμένο σε σχέση με την απερχόμενη γενιά, το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 5 εκατοστά, το ύψος έχει χαμηλώσει κατά 4 εκ. και το μεταξόνιο μεγάλωσε κατά 4 εκ., εξασφαλίζοντας και καλύτερη οδική συμπεριφορά και χώρους στο εσωτερικό.

Μια κατηγορία πάνω

Προσεγμένο, όμορφο και πιο ευρύχωρο το σαλόνι

Ανοίγοντας τις πόρτες, αντιλαμβάνεσαι αμέσως την αναβάθμιση. Οι επιφάνειες καλύπτονται από ανώτερης ποιότητας υλικά, παρά την ύπαρξη σκληρών πλαστικών σε πολλά κομμάτια, και η συναρμογή είναι προσεγμένη μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια.

Φέρει στον εξοπλισμό του δεκάδες συστήματα και τεχνολογίεςΘήκες για ποτήρια, μικροαντικείμενα και smartphones έχουν τοποθετηθεί παντού, γεγονός που θα εκτιμήσουν δεόντως οι επιβάτες. Οι χώροι αν και δεν διεκδικούν την κορυφή της κατηγορίας είναι εμφανώς μεγαλύτεροι, με το πορτμπαγκάζ των 286 λίτρων να διαθέτει  διπλό πάτωμα.

Ο πρωτότυπος ψηφιακός πίνακας οργάνων και η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα ανεβάζουν επίπεδο το Yaris τόσο από πλευράς αισθητικής όσο και λειτουργικότητας. Παρ΄ ότι το ταμπλό φαίνεται αρκετά φορτωμένο, στην πράξη όλα ελέγχονται γρήγορα και εύκολα.

Βέβαια θα θέλαμε να σπάει αυτή η μουντάδα του μαύρου με λίγο πιο ζωντανά διακοσμητικά και εμπνευσμένα φινιρίσματα, αλλά προφανώς οι Ιάπωνες μεταξύ του δυναμισμού και του trendy επέλεξαν σαφώς το πρώτο.

Top safety

Πέντε αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, ένα πλήρες πακέτο συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, ο πρώτος κεντρικός αερόσακος ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα που συναντάμε στα supermini και μια σειρά τεχνολογιών υποβοήθησης του οδηγού.

Το Yaris είναι εξοπλισμένο σε υπερθετικό βαθμό, τόσο που μπορεί να συγκριθεί μόνο με αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.

Ο οδηγός στο επίκεντρο

Ιδανικό για οδήγηση στην πόλη, θαυμάσιο στον ανοικτό δρόμο

Η χρήση της πλατφόρμας TNGA GA-B, τα φαρδύτερα μετατρόχια, η καλύτερη κατανομή βάρους, το χαμηλότερο αμάξωμα, η πιο σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης και το άκαμπτο πλαίσιο έχουν «εκτοξεύσει» το Yaris όσον αφορά την οδική συμπεριφορά.

Οι Ιάπωνες έδωσαν ιδιαίτερη έμφαση σε αυτόν τον τομέα και το αποτέλεσμα τους δικαίωσε απόλυτα. Η νέα γενιά του Yaris δεν έχει καμία σχέση με τις προηγούμενες στο οδηγικό κομμάτι.

Αυτό το αυτοκίνητο χαίρεσαι να το οδηγείς. Έχει ένα σπορ ταμπεραμέντο το οποίο πραγματικά μας εξέπληξε. Στρίβει με ακρίβεια, πατάει στην άσφαλτο με αποφασιστικότητα, το τιμόνι του είναι άμεσο και -επιτέλους- το αυτόματο κιβώτιο της υβριδικής έκδοσης πραγματοποιεί τις αλλαγές γρήγορα και ομαλά.

Μπορεί στην αγορά να πλασάρεται ως supermini πόλης, αλλά, όπως διαπιστώσαμε κατά τη διάρκεια της δοκιμής, είναι εξαιρετικά ικανό και στα ταξίδια. Δεν κουράζει, δεν εμφανίζει κραδασμούς και, κυρίως, είναι πολύ πιο αθόρυβο.

Η ανάρτηση λειτουργεί υποδειγματικά στους ελληνικούς δρόμους, ισορροπώντας μεταξύ άνεσης και σπορτίβ συμπεριφοράς, οι κλίσεις του αμαξώματος σε διαδρομές με συνεχείς στροφές έχουν περιοριστεί και το υβριδικό σύνολο των 116 ίππων δείχνει πιο ζωντανό και ευχάριστο.

Πόσο καίει;

Το μόνο βέβαιο είναι ότι δεν πρόκειται για ένα βαρετό αυτοκίνητο

Έχοντας εμμονή με την τεχνολογία και κυρίως με την υβριδική, ήταν βέβαιο πως οι μηχανικοί της Toyota θα εμφάνιζαν ένα σημαντικά αναβαθμισμένο σύστημα κίνησης. Ο τρικύλινδρος 1.500άρης κινητήρας, το ηλεκτρικό μοτέρ και η μεγαλύτερη μπαταρία δεν προσφέρουν απλώς μεγαλύτερη δύναμη και καλύτερη οικονομία καυσίμου, αλλά αμεσότητα και σβελτάδα, δύο στοιχεία που τόσο έλειπαν από το προηγούμενο Yaris Hybrid.

Επίσης δεν υπάρχουν θόρυβοι όταν πατάς το γκάζι, ούτε αυτό το κόμπιασμα όταν επιταχύνεις. Τα πάντα γίνονται πιο ομαλά, γραμμικά και με εμφανή προθυμία. Μέσα στην πόλη κινείται αθόρυβα και συνάμα σβέλτα -έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Eco-, ενώ στον αυτοκινητόδρομο ανεβάζει στροφές όταν επιλέγεις το «Power» και καταπίνει τα χιλιόμετρα με χαρακτηριστική ευκολία.

Την ίδια στιγμή καίει ελάχιστα, με τη μέση κατανάλωση σε μεικτές συνθήκες να μην ξεπερνά τα 4,8 λίτρα. Αυτή την τιμή επιτύχαμε εμείς, κάνοντας αρκετά χιλιόμετρα στο εθνικό οδικό δίκτυο και σε επαρχιακούς δρόμους. Αν κινείσαι περισσότερο μέσα στα αστικά κέντρα, δεν αποκλείεται να δεις και κάτω από 4 λτ./100 χλμ.

Τα συστήματα υποβοήθησης, όπως αυτά του αυτόματου φρεναρίσματος, της ανίχνευσης πεζών και ποδηλατών, του ενεργού cruise control και της προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας με αυτόματη επαναφορά, κάνουν εξαιρετική δουλειά και βοηθάνε να κινείσαι με ασφάλεια.

Η άποψή μας

Μέσα στην πόλη κινείται σε ποσοστό 80% ηλεκτρικά

Το νέο Yaris έχει καταφέρει κάτι πολύ σημαντικό. Δεν είναι αδιάφορο ούτε από πλευράς στυλ, ούτε όσον αφορά την οδηγική συμπεριφορά. Φτιάχτηκε για να ευχαριστεί τον οδηγό, είναι πιο σπορτίφ και συμμετοχικό σε κάθε περίσταση. Το υβριδικό μοτέρ είναι πιο δυνατό και οικονομικό, πιο αποδοτικό και κυρίως ήσυχο. Όσο για την τιμή των 17.330 ευρώ, δικαιολογείται απόλυτα αν λάβουμε υπόψη τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα και τον πλούσιο εξοπλισμό.

Δείτε όλες τις εκδόσεις του Yaris

 

Τεχνικά χαρακτηριστικά  

  Toyota Yaris Hybrid
Κυβισμός (cc) 1.490 κ.εκ.
Ισχύς κινητήρα (Ιπποδύναμη/σ.α.λ.) 116/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 207/3.600
Επιτάχυνση (0-100 χλμ./ώρα) 9,7
Τελική Ταχύτητα (χλμ./ώρα) 175
Μέση Κατανάλωση (λτ./100χλμ.) 3,7
Εκπομπές Ρύπων CO2 85 γρ./χλμ.
Τέλη Κυκλοφορίας 0€
Μήκος (μέτρα) 3.940
Πλάτος (μέτρα) 1.745
Ύψος (μέτρα) 1.500
Βάρος (κιλά) 1.140
Χώρος Αποσκευών (λίτρα) 286
Τιμή (από…)

17.330€

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 30 Σεπτεμβρίου 2020, 16:42