Τεράστιο πλήγμα στον τουρισμό αλλά και στην οικονομία προκαλεί το  κλείσιμο του Ισθμού της Κορίνθου, ο οποίος δεν πρόκειται να ανοίξει ξανά πριν από το καλοκαίρι του 2022.

Οι συνεχιζόμενες κατολισθήσεις που ξεκίνησαν το 2018, έγιναν συχνότερες και μεγαλύτερες τα επόμενα χρόνια και έφτασαν σε ακραία επίπεδα στην αρχή του 2021 υποχρέωσαν τις αρμόδιες αρχές να προχωρήσουν στο κλείσιμο της για λόγους ασφαλείας.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Και ενώ μετά τις εξαγγελίες του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη περί ουσιαστικών παρεμβάσεων που θα έλυναν οριστικά το πρόβλημα όλοι υπολόγιζαν ότι ο Ισθμός θα άνοιγε στα μέσα Μαΐου, ήρθε η νέα μεγάλη καθυστέρηση που ανατρέπει κάθε προγραμματισμό.

Η νέα πραγματικότητα που έχει διαμορφωθεί είναι η εξής: Με ανοιχτό τον Ισθμό, τα σκάφη έπρεπε να διανύσουν περίπου 100 μίλια για τη διαδρομή Πειραιάς – Πάτρα. Επειδή τώρα πρέπει να κάνουν τον περίπλου της Πελοποννήσου η διαδρομή αυτή έχει φτάσει στα 300 μίλια, με αντίστοιχη αύξηση στο κόστος των καυσίμων. Για παράδειγμα, ένα σκάφος που θα κατανάλωνε 5.000 ευρώ σε καύσιμα τώρα πρέπει να καταναλώσει 15.000.  

Μεγάλο είναι και το πρόβλημα στη διάρκεια των ταξιδιών, η οποία αυξάνεται κατά περίπου 15 ώρες για μια διαδρομή από τον Πειραιά στα νησιά του Ιονίου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για τον προγραμματισμό των τουριστών και όσων ταξιδεύουν με ιστιοπλοϊκά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Ακόμα και ο καιρός είναι ένας παράγοντας που δυσκολεύει τη ναυσιπλοΐα με κλειστό τον Ισθμό, αφού τα σκάφη αναγκάζονται να περνούν από τη νοτιοανατολική Πελοπόννησο και να κάνουν μια δύσκολη διαδρομή η οποία, όταν πρόκειται για τουριστικό ταξίδι, δοκιμάζει συχνά την υπομονή των επιβατών.

Μία ακόμη αρνητική επίπτωση από το κλείσιμο της διώρυγας είναι τα οικονομικά προβλήματα που προκαλεί στις τοπικές κοινωνίες του Κορινθιακού, καθώς κανένα σκάφος δεν προσεγγίζει πλέον την Ιτέα, το Γαλαξίδι και τη Ναύπακτο. Μέχρι πέρυσι τα σκάφη σταματούσαν σε αυτές τις πόλεις για να τις επισκεφθούν οι επιβάτες τους και να κάνουν εκδρομές σε μέρη όπως οι Δελφοί. Πλέον ο Κορινθιακός έχει βγει εκτός προγραμματισμού. Ακριβώς με τον ίδιο τρόπο πλήττεται και η Αθήνα, καθώς πλοία που έρχονται από την Ιταλία με προορισμό τις Κυκλάδες και τα Δωδεκάνησα δεν διασχίζουν τον Κορινθιακό και δεν περνούν από τον Πειραιά για να επισκεφθούν οι τουρίστες την πρωτεύουσα.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης