Η στεγαστική αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών ήταν η πρώτη που βυθίστηκε στο χάος της οικονομικής αβεβαιότητας, προκαλώντας εμμέσως και αμέσως την μεγαλύτερη οικονομική κρίση από το τέλος του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου.

Όμως ο πρώτος κλάδος, που ουσιαστικά και πρακτικά επλήγη προκαλώντας τσουνάμι επιπτώσεων, καθώς ανήκει στον αποκαλούμενο τομέα της πραγματικής οικονομίας, ήταν αυτός της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Κολοσσοί στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ευρώπη, αλλά και την Ιαπωνία ταλανίζονται από την κρίση με τα απρόβλεπτα αποτελέσματα.

Ειδικά στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου, η αγορά αυτοκινήτου είναι βασικός μοχλός ανάπτυξης για την δεύτερη οικονομία του πλανήτη.

Για να ανταπεξέλθει στη δραματική πτώση των πωλήσεων, το σύνολο των ιαπωνικών κολοσσών προχωρά σε αναδιάταξη δυνάμεων και πρόγραμμα μαζικών μειώσεων της παραγωγής. Κι αυτό διότι τα οικονομικά τους αποτελέσματα είναι, αν όχι καταστροφικά, τουλάχιστον κάκιστα.

1.  Toyota

Η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ιαπωνίας, η Toyota, ανακοίνωσε πως η παγκόσμια παραγωγή της κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση των τελευταίων τουλάχιστον 23 ετών. Η εταιρεία παρήγαγε τον Φεβρουάριο 358.573 οχήματα, 53%λιγότερα σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα.

2.   Honda

Η παραγωγή της  Honda, της δεύτερης μεγαλύτερης αυτοκινητοβιομηχανίας στην Ιαπωνία, μειώθηκε κατά 43% στα 190.680 οχήματα.

3.  Nissan

Η τρίτη σε μέγεθος και δυναμική ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία, η Nissan, υποχώρησε κατά 51% στον αριθμό των πωλήσεων αυτοκινήτων.

Ανάλογο είναι το σκηνικό στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς οι πωλήσεις αυτοκινήτων μειώθηκαν τον περασμένο μήνα στα χαμηλότερα επίπεδα από το 1981, αφού η εκτίναξη των ποσοστών ανεργίας και οι σφιχτότερες συνθήκες στις πιστωτικές αγορές έπληξαν τη ζήτηση στη βιομηχανία.

Αναλυτές επισημαίνουν, μάλιστα, πως για να περιορίσουν οι ιαπωνικές εταιρείες τις μειώσεις της παραγωγής τους απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ανάκαμψη στις ΗΠΑ.