Ο πρόεδρος της Λιόν, Ζαν-Μισέλ Ολάς, ζήτησε επανεξέταση της στρατηγικής που σχετίζεται με την εμπορευματοποίηση των τηλεοπτικών δικαιωμάτων της Ligue 1, εν μέσω της διαμάχης μεταξύ του γαλλικού επαγγελματικού ποδοσφαίρου και του κατόχου των τηλεοπτικών δικαιωμάτων για τη μετάδοση των αγώνων, του κινεζοϊσπανικού ομίλου Mediapro.

Ο ισπανικός όμιλος απέτυχε να πληρώσει τη δεύτερη δόση των 172 εκατομμυρίων ευρώ (από τα συνολικά 814 εκατομμύρια) ανά σεζόν για τα δικαιώματα των Ligue 1 και Ligue 2, πληρωμή που είχε προγραμματιστεί για τις αρχές Οκτωβρίου, ενώ η επόμενη έχει προγραμματιστεί για τις 5 Δεκεμβρίου.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η γαλλική Λίγκα (LFP) χρησιμοποίησε τραπεζικό δάνειο για να καλύψει πληρωμές στους συλλόγους της και παρέπεμψε το ζήτημα στο εμπορικό δικαστήριο του Παρισιού. Η Mediapro, από την πλευρά της, επανέλαβε τη δέσμευσή της για το τετραετές συμβόλαιο, λέγοντας ότι θέλει να επαναδιαπραγματευτεί τους όρους αυτής της σεζόν λόγω του παγκόσμιου αντίκτυπου που είχε ο κορωνοϊός.

Ωστόσο, σύμφωνα με τον Ολάς, τα προβλήματα της Mediapro προχωρούν πολύ περισσότερο και βασίζονται σε ένα ξεπερασμένο μοντέλο για τη διανομή των δικαιωμάτων μετάδοσης. Μιλώντας στο περιοδικό Challenge, ο Ολάς είπε: «Η πώληση αποκλειστικών δικαιωμάτων με τον παραδοσιακό τρόπο δεν έχει πλέον νόημα όταν αντιμετωπίζει τη δυνατότητα του on demand περιεχομένου για όλους».

Πρόσθεσε: «Αν η Mediapro δεν έχει όλους τους συνδρομητές που θα ήθελε, αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η αθροιστική προσφορά τηλεοπτικών δικαιωμάτων, και όχι επιλεκτική, δεν είναι πλέον ελκυστική. Η συνολική τιμή είναι πολύ υψηλή, όταν μπορούμε εύκολα να προσαρμόσουμε την προσφορά στις ανάγκες του χρήστη. Αυτό θα αύξανε τους πιθανούς χρήστες».

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η Téléfoot, η νέα προσφορά της Mediapro έναντι 25,90 ευρώ ανά μήνα, η οποία μεταδίδει τους περισσότερους αγώνες των Ligue 1 και Ligue 2 ζωντανά, καθώς και αγώνες του UEFA Champions League, κυκλοφόρησε τον Αύγουστο. Η εταιρεία στόχευε 3,5 εκατομμύρια συνδρομητές, αλλά μέχρι στιγμής έχει μόνο 600.000 πελάτες.

Ο Ολάς πιστεύει ότι η μηνιαία τιμή ζήτησης είναι απαγορευτική και πως είναι την κύρια αιτία της πειρατείας στη Γαλλία: «Η πειρατεία δεν θα υπάρχει πλέον, εάν η απάντηση που φέρνουμε είναι αλλαγή στην προσφορά και μείωση της τιμής. Ένα άτομο που θέλει να κάνει πειρατεία είναι αυτό που θεωρεί υπερβολική την τιμή. Εάν η πρόταση είναι κατάλληλη, στη σωστή τιμή, δεν θα υπάρξουν προβλήματα».

Έτσι, ο πρόεδρος των «Λιονέ» θεωρεί ότι η LFP πρέπει να συνεργαστεί με διάφορες εταιρείες ΜΜΕ για να δημιουργήσει μια υπηρεσία «άμεσου προς τον καταναλωτή» (DTC) χαμηλού κόστους για να αυξήσει την εμβέλεια της Ligue 1.

«Η επέκταση της βάσης των συνδρομητών μας με μια πιο ελκυστική προσφορά, θα μας επέτρεπε να προσφέρουμε στους καταναλωτές μια πολύ χαμηλότερη τιμή εξατομικεύοντας τη ζήτηση», υπογράμμισε ο πολύπειρος παράγοντας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης