Τρεις περιπτώσεις που μπορεί να πάρετε περισσότερη ηλιακή ακτινοβολία χωρίς να το καταλάβετε

Τρεις περιπτώσεις που μπορεί να πάρετε περισσότερη ηλιακή ακτινοβολία χωρίς να το καταλάβετε

Ζήσης Ψάλλας

Ο Robert Gniadecki, δερματολόγος του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα, μεγάλωσε στη Δανία και θυμάται ότι το ηλιακό έγκαυμα ήταν κάποτε αναπόσπαστο μέρος των οικογενειακών διακοπών.

O ειδικός λέει πως σήμερα οι περισσότεροι από εμάς γνωρίζουμε ότι το μαύρισμα είναι σημάδι της βλάβης των κυττάρων του δέρματος, αλλά τα ηλιακά εγκαύματα εξακολουθούν να συμβαίνουν.

Ο ίδιος ανέφερε τέσσερις τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να αυξήσουν τον κίνδυνο εγκαύματος.

Τρόφιμα που αυξάνουν την υπεριώδη ευαισθησία σας

Υπάρχει μια φυσική ουσία που ονομάζεται φουροκουμαρίνη και βρίσκεται σε μοσχολέμονα, ορισμένα είδη καρότων, σέλινο, άνηθο κι άλλα φυτά. Η ουσία αυτή, όταν την καταναλώνουμε, κάνει το δέρμα πιο ευαίσθητο στις βλαβερές ακτίνες του ηλίου.

Απροσδόκητες καιρικές αλλαγές

Οι περισσότεροι από εμάς συνειδητοποιούμε πότε οι ακτίνες του ηλίου είναι ισχυρότερες, κάτι που εξαρτάται από τη γωνία τους. Αυτό που ίσως δεν συνειδητοποιούμε είναι ότι το υπεριώδες φως που δεχόμαστε είναι περισσότερο όταν βρισκόμαστε επάνω στο νερό, στην άμμο ή ακόμα και στο χιόνι.

Οι άνθρωποι συχνά πιστεύουν ότι τον χειμώνα, επειδή κάνει κρύο και δεν αισθάνονται τη ζεστασιά του ήλιου, δεν μπορούν να πάθουν ηλιακό έγκαυμα. Αλλά στην περίπτωση που υπάρχει χιόνι, λόγω αντανάκλασης, η έκθεση στον ήλιο σχεδόν διπλασιάζεται σε σύγκριση με το να βρίσκεται κάποιος στο γρασίδι. Η άμμος αντανακλά 15-20% περισσότερο UV από το χόρτο και το θαλασσινό νερό 25%.

Η αντηλιακή επιφάνεια διασκορπίστηκε

Ο Gniadecki είπε ότι πρέπει να εφαρμόζετε αρκετό αντηλιακό για να δημιουργήσετε μια λάμψη σε όλο το δέρμα σας. Αν χρησιμοποιείτε αντηλιακό που περιέχει τιτάνιο ή οξείδιο ψευδαργύρου, πρέπει να είναι ορατή μια λευκή απόχρωση.

Βεβαιωθείτε ότι χρησιμοποιείτε προϊόν με παράγοντα ηλιοπροστασίας (SPF) τουλάχιστον 20, το οποίο επιτρέπει μόνο το 1/20 των βλαβερών ακτίνων του ηλίου. Αυτό σημαίνει ότι αν κανονικά αρχίσετε να καίγεστε σε 10 λεπτά, μπορείτε να μείνετε στον ήλιο για 200 λεπτά. Αλλά να είστε ρεαλιστές σχετικά με το πόσο χρόνο θα είναι η έκθεσή σας και να εφαρμόσετε ξανά το αντηλιακό σας εάν κάνετε μπάνιο. «Αν ιδρώνετε πολύ, το αντηλιακό φεύγει και μπορεί να καείτε» ανέφερε ο Gniadecki.

Ο ειδικός προτείνει την αποφυγή αντηλιακών που περιέχουν οξυβενζόνη, ένα κοινό συστατικό που πρόσφατα αποδείχθηκε ότι απορροφάται από το δέρμα στην κυκλοφορία του αίματος. 

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 5 Ιουλίου 2019, 13:02