Σε επτά νηολόγια συγκεντρώνεται πάνω από το 91,5% του ελληνόκτητου στόλου με βάση τον αριθμό των πλοίων. Το ελληνικό νηολόγιο είναι βέβαια πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων εφοπλιστών, ωστόσο τον τελευταίο χρόνο έχει υποστεί ορισμένα «χτυπήματα», κυρίως σημειολογικού χαρακτήρα, τα οποία ωστόσο πλήττουν την εικόνα του ως πολύ μεγάλου νηολογίου παγκοσμίως, την οποία έχει ανάγκη ο ελληνικός εφοπλισμός.

Το πρώτο αφορά το γεγονός ότι έχασε την πρώτη θέση σε ευρωπαϊκό επίπεδο από το νηολόγιο της Μάλτας. Το δεύτερο είναι ότι το Μάιο, για πρώτη φορά μετά από πολλά χρόνια (2000), έπεσε κάτω από το ψυχολογικό όριο των 2.000 πλοίων, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ).

Οι δύο αυτές εξελίξεις προβληματίζουν τη νέα πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου και τον υπουργό, Κωστή Μουσουρούλη, ο οποίος, όπως είναι σε θέση να γνωρίζει η «Ν», ζήτησε από το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, στη διάρκεια της πρόσφατης συνάντησής τους, να απευθυνθεί στα μέλη της και να ζητήσει να φέρουν περισσότερα πλοία στην ελληνική σημαία.

Να σημειωθεί ότι σε ανάλογο προβληματισμό βρίσκεται και το προεδρείο της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, καθώς θεωρεί ότι το ισχυρό νηολόγιο, όπως και ένας ισχυρός διοικητικός φορέας της ελληνικής ναυτιλίας είναι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα τους ελληνικού εφοπλισμού στους ωκεανούς του διεθνούς ανταγωνισμού. Ως εκ τούτου και με δεδομένη την επανασύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, μόνιμο αίτημα του εφοπλισμού τα τρία τελευταία χρόνια και δείγμα των προσδοκιών που εναποθέτει η νέα κυβέρνηση στην ελληνική ναυτιλία, από τον προσεχή Σεπτέμβριο αναμένεται τάση ενίσχυσης του ελληνικού νηολογίου, εάν βέβαια στο μεταξύ δεν υπάρξουν δραματικά γεγονότα.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης