Η κάθετη πτώση των ναύλων στην αγορά ξηρού φορτίου, μέσα στο 2012, πίεσε τα έσοδα της Excel Maritime, με αποτέλεσμα τα έσοδά της στο εξάμηνο να κλείσουν κατά 31,4% χαμηλότερα σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Ειδικότερα η εταιρεία, η οποία είναι εισηγμένη στο NYSE, κατέγραψε έσοδα ύψους 127,2 εκατ. δολαρίων, ενώ, το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, είχε έσοδα ύψους 189,2 εκατ. δολαρίων.

Ο μέσος ημερήσιος ναύλος για τα 47 bulkers που διαχειριζόταν η εταιρεία συμφερόντων Γαβριήλ Παναγιωτίδη, ανήλθε στα 13.446 δολάρια, από 19.279 δολάρια το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

Για το ίδιο διάστημα, η εταιρεία κατέγραψε ζημιές ύψους 70 εκατ. δολαρίων, έναντι ζημιών 17 εκατ. δολαρίων στο εξάμηνο του 2011. Τα προσαρμοσμένα Ebitda ανήλθαν σε 39,9 εκατ. δολάρια, έναντι 19,2 εκατ. δολάρια πέρυσι.

Σε ό,τι αφορά το δανεισμό της εταιρείας, η Excel επισημαίνει ότι το ποσό των 24,3 εκατ. δολαρίων, που ήταν να καταβληθεί τον Απρίλιο και τον Ιούλιο του 2012, προκειμένου να εξυπηρετηθεί ο δανεισμός ύψους 1,4 δισ., μεταφέρθηκε για τον Απρίλιο του 2016.

Παράλληλα, η Excel σημειώνει ότι τα capesizes, που περιλαμβάνει ο στόλος της, είναι εξασφαλισμένα πλήρως με ναυλοσύμφωνα μέχρι το τέλος του έτους. Για τα panamax, το ποσοστό των καθαρών ημερών λειτουργίας τους που είναι εξασφαλισμένο μέχρι το τέλος του χρόνου ανέρχεται σε 83%. Σημειώνεται ότι, σε ποσοστό 21%, στα ναυλοσύμφωνα που έχει υπογράψει η εταιρεία προβλέπεται αύξηση των εσόδων, σε περίπτωση που «ανέβει» η αγορά.

Για παράδειγμα, η εταιρεία σημειώνει ότι, κατά τη διάρκεια του Μαΐου, ναύλωσε τέσσερα bulkers, με το ύψος των ημερήσιων ναύλων να κυμαίνεται από 9.000 έως 11.000 δολάρια την ημέρα.

«Στο δύσκολο οικονομικό περιβάλλον που αντιμετωπίζουμε, συνεχίζουμε να εφαρμόζουμε τη στρατηγική μας, που έχει στόχο τη συγκράτηση του κόστους και την πειθαρχημένη πολιτική στο τομέα των ναυλώσεων», σημειώνει σε δηλώσεις του ο οικονομικός διευθυντής της εταιρείας, Παύλος Κανελλόπουλος.

«Η Excel έχει λάβει προληπτικά μέτρα για να αντιμετωπίσει το αδύναμο περιβάλλον στην αγορά, πρώτα από όλα με τη συμφωνία που πέτυχε με τις πιστώτριες τράπεζες, να δοθεί παράταση στην καταβολή των δόσεων, και την παραίτησή τους από τις υπάρχουσες ρήτρες. Στα μέτρα αυτά εντάσσεται και η πρόσφατη αύξηση κεφαλαίου για την ενίσχυση του ισολογισμού της εταιρείας», προσθέτει.

Σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της αγοράς, επισημαίνει ότι γίνονται προσπάθειες να αντιμετωπιστεί η πλεονάζουσα χωρητικότητα, σε συνδυασμό με τη αβεβαιότητα που κυριαρχεί στην παγκόσμια αγορά. «Δυστυχώς, μέχρι στιγμής, δεν έχει παρατηρηθεί σημαντική αύξηση των διαλύσεων πλοίων, η οποία θα βοηθούσε να μετριαστεί η πίεση από τις νέες παραδόσεις πλοίων. Πιστεύουμε ότι, σε περίπτωση που υπάρξει σημαντική αύξηση στο scrap και αυτοσυγκράτηση στις νέες παραγγελίες πλοίων, θα έχουμε ταχύτερη ανάκαμψη των ναύλων το μέλλον».

Naftemporiki.gr

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης