«Ρότα» για μια νέα μεγάλη παρέμβαση υποδομής στο τμήμα του συμβατικού λιμένα της Θεσσαλονίκης «χαράσσει» η διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., προκειμένου να καταστήσει το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας ικανό να εξυπηρετεί και πλοία μεταφορικής ικανότητας άνω των 50.000 τόνων, που σήμερα δεν μπορούν να προσεγγίσουν.

Για τη σχετική επένδυση υπάρχει απόλυτη ετοιμότητα της ΟΛΘ Α.Ε., στο επίπεδο της απαραίτητης τεχνικής μελέτης, ενώ στις αμέσως επόμενες ημέρες θα παραδοθεί στα χέρια της διοίκησης κι η οικονομική μελέτη, που θα προσδιορίζει επακριβώς το ύψος των απαιτούμενων πόρων για την ολοκλήρωσή της.

Μια πρώτη εκτίμηση, πάντως, σε ό,τι αφορά στον αρχικό προϋπολογισμό του έργου, ανεβάζει τον «πήχυ» σε επίπεδα αρκετά άνω των 100 εκατ. ευρώ, καθώς προϋποθέτει και τα έργα θεμελίωσης. Παρ’ όλα αυτά, το πραγματικό κόστος θα είναι σημαντικά μικρότερο, καθώς πρέπει να ληφθεί υπόψη και η παράμετρος των εκπτώσεων που θα δοθούν από τις τεχνικές εταιρείες, όταν κληθούν να διεκδικήσουν την ανάληψη της αναδοχής στην κατασκευή του.

Για έγκριση και ΤΑΙΠΕΔ

«Η οικονομική μελέτη αναμένεται να παραδοθεί στη διοίκηση της ΟΛΘ Α.Ε., μέχρι το τέλος του μήνα, ενώ αμέσως μετά θα διαβιβαστεί προς έγκριση στη συνεδρίαση του Δ.Σ., και κατόπιν και στο ΤΑΙΠΕΔ, όπου έχουν περιέλθει οι μετοχές που κατείχε το ελληνικό δημόσιο στο λιμάνι Θεσσαλονίκης», εξήγησε στην «Η» πηγή που γνωρίζει λεπτομέρειες για τον επενδυτικό σχεδιασμό της εισηγμένης, προσθέτοντας ότι στόχος είναι αμέσως μετά να βγει στον αέρα η δημοπράτηση του έργου.

Η προωθούμενη παρέμβαση αφορά την εκβάθυνση του υποθαλάσσιου τμήματος του κρηπιδώματος 24 του λιμανιού, σε βάθος έως 16 μέτρα, καθώς και την επέκτασή του σε μήκος 300 μέτρα, επιτρέποντας στην ΟΛΘ Α.Ε. να υποδέχεται και μεγάλα πλοία μεταφοράς χύδην ή ξηρού φορτίου, με βύθισμα πάνω από τα 12 μέτρα, που είναι το βάθος του λιμανιού σήμερα.

«Υπάρχει ζωηρό ενδιαφέρον από συναλλασσόμενους με το λιμάνι για την υλοποίηση της επένδυσης διότι, καθώς διακινούν μεγάλους όγκους, προσδοκούν βάσιμα ότι αν καταστεί δυνατή η προσέγγιση πλοίων με μεταφορική δυνατότητα άνω των 50.000 τόνων, το μοναδιαίο μεταφορικό κόστος θα μειωθεί δραστικά» τονίζεται χαρακτηριστικά. Με μια τέτοια υποδομή εξάλλου θα θωρακιστεί ακόμη περισσότερο και η ανταγωνιστικότητα του λιμανιού της Θεσσαλονίκης.

Ημερησία

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης