Του Λουκά Παπαλάμπρου

Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για το λανσάρισμα του νέου αμιγώς ηλεκτροκίνητου τετράθυρου gran coupe της βαυαρικής φίρμας στην ελληνική αγορά.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η ολοκαίνουρια BMW i4 θα ξεκινήσει την εμπορική της πορεία στη χώρα μας τον Νοέμβριο. Πρόκειται για ένα μοντέλο που συνδυάζει την ευρυχωρία με την πρακτικότητα, την ασυναγώνιστη πολυτέλεια με το υψηλό επίπεδο τεχνολογικής εξέλιξης και την οδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων με τις καινοτομίες. 470 λίτρα χωρητικότητας στο πορτμπαγκάζ

Αρχικά θα είναι διαθέσιμη στις εκδόσεις i4 M50 και i4 eDrive40. Η πρώτη εφοδιάζεται με ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση, αποδίδει 544 ίππους και 795 Nm ροπής σε λειτουργία Sport Boost, με την αυτονομία να αγγίζει τα 510 χιλιόμετρα. Η δεύτερη έκδοση έχει ένα ηλεκτρικό μοτέρ απόδοσης 340 ίππων και 430 Nm ροπής και αυτονομία 590 χλμ.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η φιλοσοφία του συστήματος ηλεκτροκίνησης προσφέρει ενεργειακή πυκνότητα έως 2,14 kW/kg και έναν εξαιρετικά υψηλό συντελεστή απόδοσης.  Η i4 M50 επιταχύνει στα 0 – 100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,9 δευτερόλεπτα και η i4 eDrive40 σε 5,7΄΄.

Αμφότερες, εφοδιάζεται με μπαταρία χωρητικότητας 83,9 kWh η οποία φορτίζει με ισχύ έως και 200 kW. Για παράδειγμα, σε ένα ταξίδι μικρής/μεσαίας απόστασης, χρησιμοποιώντας ένα σταθμό φόρτισης υψηλής ισχύος, η αυτονομία του αυτοκινήτου μπορεί να αυξηθεί κατά 164 χλμ. (i4 eDrive40) και 140 χλμ. i4 M50) μέσα σε 10 λεπτά από στάθμη φόρτισης. Φυσικά, τα μοντέλα συνοδεύονται από τον ευέλικτο ταχυφορτιστή (Flexible Fast Charger) για φόρτιση έως 11 kW και ένα καλώδιο φόρτισης mode 3.

 

Σπορ και ξεχωριστή

Ο χαρακτήρας των αυτοκινήτων είναι σπορτίφ. Οι μηχανικοί της BMW έδωσαν έμφαση στην στρεπτική ακαμψία του πλαισίου, την αεροδυναμική, τις αναρτήσεις και την ελεγχόμενη με ακρίβεια οδική συμπεριφορά.

Η i4 M50 εφοδιάζεται με προσαρμοζόμενη ανάρτηση M με ειδική ρύθμιση, σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού, φρένα M Sport και ζάντες αλουμινίου M έως 20 ιντσών.
Προσαρμοζόμενη είναι και η ανάκτηση της ενέργειας για αύξηση της απόδοσης και της αυτονομία.

Στο εσωτερικό, κυρίαρχο στοιχείο είναι ένα οδηγοκεντρικό cockpit ενώ είναι διάχυτη η αίσθηση πολυτέλειας και ευρυχωρίας με προσαρμοζόμενους χώρους. Ηχομονωτικά κρύσταλλα και λειτουργίες pre-heating και pre-conditioning διατίθενται στάνταρ, όπως και τα σπορ καθίσματα και τιμόνι.

Προσφέρει μετάδοση δεδομένων με χρήση 5G.Η μεγάλη πίσω πόρτα έχει αυτόματο μηχανισμό ανοίγματος και κλεισίματος, στάνταρ. Ο χώρος αποσκευών έχει χωρητικότητα 470 λίτρων. 

Η νέα γενιά του συστήματος απεικόνισης και ελέγχου/λειτουργίας iDrive που τοποθετείται για πρώτη φορά στην BMW i4 επεκτείνει την αλληλεπίδραση μεταξύ οδηγού και οχήματος σε φυσικό διάλογο. Βασίζεται στο νέο BMW Operating System 8 και έχει σχεδιαστεί με ξεκάθαρη έμφαση στη λειτουργικότητα οθόνης αφής του BMW Curved Display και στη λεκτική επικοινωνία με τον εκτενώς αναβαθμισμένο ψηφιακό βοηθό – BMW Intelligent Personal Assistant.

Σε αυτό το πλήρως ψηφιακό BMW Curved Display, το τμήμα της οθόνης ενδείξεων (12,3”) και η οθόνη ελέγχου (14,9”) συγχωνεύονται σε μια μονάδα πίσω από ένα κρύσταλλο κεκλιμένο προς τον οδηγό. Το ψηφιακό Intelligent Personal Assistant έχει αποκτήσει πρόσθετες ικανότητες και χρησιμοποιεί νέα γραφικά για να επικοινωνεί με τους επιβάτες.

 

Δεκάδες συστήματα

Η γερμανική φίρμα έχει ενσωματώσει στην i4 περίπου 40 λειτουργίες υποστήριξης του οδηγού. Ξεχωρίζουν το Active Cruise Control με αυτόματο Speed Limit Assist, η παρακολούθηση διαδρομής, η λειτουργία ανίχνευσης φωτεινού σηματοδότη (διατίθεται στη Γερμανία), και τα Steering και Lane Control Assistant.

Η προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, Speed Limit Info, Lane Departure Warning, Park Distance Control και Reversing Assist Camera προσφέρονται στον βασικό εξοπλισμό.  Προαιρετικά διατίθενται τα Parking Assistant με Reversing Assistant, και Parking Assistant Plus με Surround View και Remote 3D View.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ο ήχος των ηλεκτρικών BMW M

Με 374 ίππους η νέα BMW Σειρά 2 Coupé

Τον Νοέμβριο 2021 θα κάνει πρεμιέρα η ηλεκτρική BMW iX

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης