Του Λουκά Παπαλάμπρου

Η βαυαρική φίρμα αποκάλυψε επίσημα τη νέα γενιά του πολυτελούς sedan, θέτοντας καινούργια δεδομένα σε ό,τι αφορά στην απόδοση, την τεχνολογία, την πολυτέλεια και την άνεση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Η νέα 5 Series με κωδική ονομασία G30 θα λανσαριστεί στην αγορά τον Φεβρουάριο του 2017. Το αυτοκίνητο ακολουθεί τη φιλοσοφία της μεγαλύτερης 7 Series, υιοθετώντας πολλά στοιχεία από τη ναυαρχίδα της γκάμας BMW. Η εικόνα του μοντέλου παραμένει επιβλητική, με το πίσω τμήμα να έχει πιο δυναμική και σπορτίφ εικόνα.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Βασίζεται στην πλατφόρμα CLAR, κάνοντας χρήση πιο ελαφρών και ανθεκτικών υλικών. Το μήκος του αμαξώματος είναι στα 4.936 χλστ., το πλάτος στα 1.868 χλστ. και το ύψος στα 1.479 χλστ., ενώ το μεταξόνιο φθάνει τα 2.975 χλστ. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις, το βάρος έχει διατηρηθεί σε σχετικά χαμηλά επίπεδα, προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς, των επιδόσεων και της κατανάλωσης καυσίμου.

Σύμφωνα με την εταιρεία, η έβδομη γενιά της 5άρας είναι η πιο ελαφριά, ασφαλής και τεχνολογικά προηγμένη στην ιστορία του μοντέλου, καλύπτοντας οποιαδήποτε απαίτηση των κατόχων. Οι μηχανικοί και σχεδιαστές της BMW έχουν δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι 0,22 Cd.

Στο εσωτερικό δεν υπάρχουν εκπλήξεις, τουλάχιστον από αισθητικής πλευράς. Η καμπίνα προέρχεται αυτούσια από την 7άρα, με την κεντρική κονσόλα να φιλοξενεί στο πάνω τμήμα την οθόνη υψηλής ευκρίνειας του συστήματος πολυμέσων 10,25 ιντσών. Όλες οι λειτουργίες ελέγχονται μέσω του περιστροφικού διακόπτη που βρίσκεται στη μέση της κονσόλας ή με νεύματα χάρη στο gesture control ή με φωνητικές εντολές.

Ο πίνακας οργάνων είναι ψηφιακός, ενώ στο παρμπρίζ μπροστά από τον οδηγό βρίσκεται το εκπληκτικό head-up display με την κατά 70% μεγαλύτερη επιφάνεια προβολής. Το τεχνολογικό πακέτο της 5 Series είναι υπερπλήρες, περιλαμβάνοντας από το ενεργό cruise control έως λειτουργία ημιαυτόνομης οδήγησης, Remote 3D View για συνεχή επαφή του κατόχου μέσω smartphone, σύστημα διατήρησης της λωρίδας που λειτουργεί με ταχύτητες έως 210 χλμ./ώρα, καθίσματα με οκτώ προγράμματα μασάζ, σύστημα αυτόματης στάθμευσης με τηλεχειρισμό και πολλά ακόμα.

Αρχικά θα είναι διαθέσιμη με τέσσερα μηχανικά σύνολα. Στους βενζίνης συναντάμε τον τετρακύλινδρο 2.0 λίτρων της έκδοσης 530i με τους 252 ίππους και τα 350 Nm ροπής. Τα 0-100 έρχονται σε 6,2 δευτερόλεπτα και η τελική αγγίζει τα 250 χλμ./ώρα, με τη μέση κατανάλωση καυσίμου να είναι στα 5,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα και τις εκπομπές CΟ2 στα 126 γρ./χλμ. Η 540i τροφοδοτείται από εξακύλινδρο 3.0 Twin Power απόδοσης 340 ίππων και 450 Nm ροπής. Παρά την ισχύ, η κατανάλωση είναι μόλις 6,5 λίτρα και οι εκπομπές ρύπων στα 150 γρ./χλμ.

Στους diesel συναντάμε τον δίλιτρο των 190 ίππων της έκδοσης 520d με τους 190 ίππους και τα 400 Nm ροπής, καθώς και τον εξακύλινδρο 3.0 λίτρων της 530d απόδοσης 265 ίππων και 620 Nm ροπής. Ο πρώτος καταναλώνει 4,1 λίτρα στα 100 χλμ. και έχει CΟ2 μόλις 108 γρ./χλμ., ενώ ο δεύτερος 4,5 λίτρα και 118 γρ./χλμ., αντίστοιχα.

Οι παραπάνω κινητήρες θα είναι διαθέσιμοι τον Φεβρουάριο, ενώ από τον Μάρτιο θα προσφέρονται οι εκδόσεις M550i xDrive με τους 462 ίππους, 530e iPerformance και 520d EddicientDynamics Edition.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης