Με τις υψηλότερες φορολογικές παρεμβάσεις μεταξύ των κρατών της Ευρώπης επιβαρύνεται η λιανική τιμή των καυσίμων στην Ελλάδα.

Αυτό είναι το βασικό συμπέρασμα μελέτης που εκπόνησαν για τον Σύλλογο «Έλληνες Φορολογούμενοι» ο πρόεδρος του Δ.Σ. κ. Γιάννης Σιάτρας και η κυρία Μαρία Σαββουλίδη αναφορικά με τις τιμές διαμόρφωσης των καυσίμων και ιδιαίτερα του πετρελαίου θέρμανσης.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνεται στη μελέτη, για κάθε λίτρο αμόλυβδης βενζίνης που αγοράζουμε στην Ελλάδα, το 57,67% της τιμής αποτελείται από φόρους. Δηλαδή, αν η τιμή της βενζίνης είναι 1,72 ευρώ σύμφωνα με στοιχεία της 31/10/2012, από την τιμή αυτή τα 0,992 ευρώ είναι φόροι. Αυτό φέρνει την Ελλάδα στη 2η θέση με την υψηλότερη επιβάρυνση της φορολογίας στα καύσιμα!

Στην πρώτη θέση, με ελάχιστη διαφορά, βρίσκεται η Σουηδία, όπου οι φόροι αποτελούν το 57,92% της τιμής της αμόλυβδης βενζίνης. Η Κύπρος κατατάσσεται στην τελευταία θέση, όπου η τιμή της αμόλυβδης επιβαρύνεται από φόρους μόλις κατά 41,76%.

Τα στοιχεία που επεξεργάσθηκε ο Σύλλογος προέρχονται από το «Παρατηρητήριο Τιμών Ενέργειας» με την ονομασία «Europe’s Energy Portal», το οποίο παρέχει -σε καθημερινή βάση- στοιχεία για την τιμή των διαφόρων ενεργειακών μορφών στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Αν εξετάσουμε τα στοιχεία που συνιστούν το κόστος ενός λίτρου βενζίνης, το οποίο πωλείται από το πρατήριο βενζίνης στην τιμή του € 1,72, τότε διαπιστώνουμε ότι: 0,518 ευρώ αφορούν στο κόστος της προμήθειας του αργού πετρελαίου (θεωρητικά είναι το ίδιο για όλες τις χώρες της Ε.Ε.), 0,211 ευρώ αφορούν στο κόστος της διύλισης, της μεταφοράς και στο κέρδος του πρατηριούχου, 0,670 ευρώ αφορούν στον ειδικό φόρο καυσίμου και 0,322 ευρώ αφορά στον ΦΠΑ.

Βάσει των στοιχείων ,συνάγεται ότι η Ελλάδα βρίσκεται στην 20η υψηλότερη θέση από πλευράς κόστους διύλισης κ.λπ., στην 4η υψηλότερη θέση από πλευράς ειδικού φόρου, στην 3η υψηλότερη θέση από πλευράς ύψους του Φ.Π.Α., στην 2η υψηλότερη θέση από πλευράς ύψους συνολικών φόρων.

Με βάση την τιμή του λίτρου αμόλυβδης βενζίνης, ο Έλληνας που αμείβεται με τον κατώτατο βασικό μισθό μπορεί να αγοράσει μόλις 334 λίτρα βενζίνης τον μήνα, ενώ ο Δανός εργαζόμενος που αμείβεται με τον βασικό μισθό μπορεί να αγοράσει 1.391 λίτρα βενζίνης, επισημαίνει ο Σύλλογος.

Στις συγκρίσεις με βάση τον κατώτατο μισθό, ο Έλληνας βρίσκεται στην 16η θέση ανάμεσα στις 27 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή στην 13η θέση ανάμεσα στις χώρες της Ευρωζώνης Λιγότερα λίτρα αγοράζουν μόνον οι εργαζόμενοι της Μάλτας, της Πορτογαλίας και της Εσθονίας.

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης