Επιμέλεια: Γιώργος Παλληκάρης

Η Ευρωπαϊκή Ένωση συμφώνησε οι αυτοκινητοβιομηχανίες που ειδικεύονται στα supercars και έχουν χαμηλή ετήσια παραγωγή να αποκτήσουν επιπλέον χρόνο για να πετύχουν τους CO2 στόχους τους.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Εταιρείες όπως η Ferrari και η Lamborghini, που κατασκευάζουν λιγότερα από 10.000 αυτοκίνητα, επιτρέπεται επί του παρόντος να εκπέμπουν πολύ περισσότερο CO2 από τη Ford και τη Volkswagen. Μάλιστα, οι παραγωγοί των supercars είναι σε θέση να προτείνουν τον δικό τους στόχο μείωσης των εκπομπών, αν και αυτό υπόκειται στην έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Η ΕΕ συμφώνησε να δώσει έξι χρόνια παράταση στις ειδικές αυτοκινητοβιομηχανίες, την ώρα που βάζει το μαχαίρι στον λαιμό των υπόλοιπων εταιρειών. 

Η Ιταλία είχε προηγουμένως ασκήσει πιέσεις στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για εξαίρεση στις μάρκες υπεραυτοκίνητων της, ισχυριζόμενη ότι οι εταιρείες μικρού όγκου έπρεπε να αναπτύξουν ειδικές μπαταρίες για να καλύψουν τις μοναδικές τους ανάγκες και ήταν σε μειονεκτική θέση, καθώς δεν είχαν τους οικονομικούς πόρους των κυρίαρχων κατασκευαστών αυτοκινήτων. Η χώρα ήταν επίσης ένα από τα πέντε κράτη, μαζί με την Πορτογαλία, τη Βουλγαρία, τη Ρουμανία και τη Σλοβακία, που έκαναν εκστρατεία για να πιέσουν τον στόχο μηδενικών εκπομπών ρύπων να πάει από το 2035 στο 2040, αλλά τελικά συμφώνησαν να υποχωρήσουν.

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Τόσο η Ferrari όσο και η McLaren έχουν ήδη plug-in υβριδικά οχήματα προς πώληση και η Lamborghini θα παραδώσει την πρώτη της σειρά παραγωγής πριν από το τέλος του 2024. Ο εξηλεκτρισμός όλων έχει ξεκινήσει με τη χρονιά-ορόσημο για όλους να είναι το 2025, όπου θα έχουν ήδη παρουσιάσει όλοι αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, ανοίγοντας τη γραμμή παραγωγή για πλήρως EV γκάμα.
 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης