Του Βασίλη Σαρημπαλίδη

     

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Θα μπορούσαμε να πούμε πως η κρίση έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στην οικονομία και στις Οι μάρκες Audi και VW στη Θεσσαλονίκη έχασαν ένα σημαντικό συμπαίκτη… επιχειρήσεις και είναι η βασικότερη αιτία που βλέπουμε ολοένα και περισσότερες εταιρείες να προσπαθούν να τα βγάλουν πέρα.

Ωστόσο αυτός δεν είναι πολλές φορές ο κανόνας γιατί υπάρχουν και εξαιρέσεις όπως ισχύει στην περίπτωση της εταιρείας ΕΤΕΑ στην Θεσσαλονίκη η οποία σταματά τη συνεργασία της με τις μάρκες Audi και VW που μέχρι σήμερα αντιπροσώπευε.

Το κατάστημα της VW της ΕΤΕΑ βρίσκεται στην ανατολική Θεσσαλονίκη απέναντι από το αμαξοστάσιο του ΟΑΣΘ

ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟΣ ΧΩΡΟΣ

Από το 1953

Η ΕΤΕΑ είναι μία από τις πιο ιστορικές εταιρείες της Θεσσαλονίκης καθώς δραστηριοποιείται στον κλάδο του Η οικογενειακή κόντρα και όχι τα οικονομικά ήταν αιτία να γίνει καταγγελία σύμβασης από την εισαγωγική εταιρεία Kosmocar αυτοκινήτου από το 1953. Τα αρχικά της που λίγοι γνωρίζουν προέρχονται από τα ονόματα και λέξεις: Εσκιάδης, Τσόλης, Εισαγωγές Αυτοκινήτων ΑΕ.

Η μετοχική της σύνθεση αποτελείται από την οικογένεια Τσόλη (με 56% και χωρισμένο στις δύο αδερφές), τους Βύρωνα και Δημήτρη Εσκιάδη (με 27%), την Μαρία Ιωαννίδου (με 8,5 περίπου), ενώ το υπόλοιπο σχεδόν 8,5% ανήκει στην εταιρεία Εσκιάδης – Μπαλοδήμος.

Είναι μία εταιρεία με μηδενικό δανεισμό, με ταμειακά διαθέσιμα και με καλυμμένες υποχρεώσεις σε προμηθευτές. Παρ’ όλα αυτά η εισαγωγική εταιρεία των αυτοκινήτων Audi και VW, αναγκάστηκε να προχωρήσει σε καταγγελία της συνεργασίας καθώς υπήρχαν σοβαρές δικαστικές διαμάχες μεταξύ των μετόχων που αφορά στην οικογένεια Τσόλη.

Το κατάστημα της Audi βρίσκεται στη λεωφόρο Γεωργικής Σχολής στην περιοχή του αεροδρομίου

Σύγκρουση και ρίξη…

Κατά γενική ομολογία και από την έρευνα που κάναμε δεν θα ήταν υπερβολή να γράψουμε πως υπήρξε Παρά τις πολλές προσπάθειες να βρεθεί λύση δεν έγινε τίποτα… σύγκρουση για το ποιος θα έχει το πάνω χέρι, γεγονός που οδήγησε, τις όποιες διαφωνίες, στις αίθουσες των δικαστηρίων.

Όλα ξεκίνησαν το 2017 όταν άλλαξε η διοίκηση της ΕΤΕΑ και ήταν η χρονιά που ενημερώθηκε με επιστολή η εισαγωγική εταιρεία Kosmocar για την κατάσταση που επικρατούσε εντός της εταιρείας. Λίγο αργότερα και συγκεκριμένα τον Μάρτιο του 2018 το VW Group προχώρησε σε παγκόσμιες καταγγελίες σύμβασης, γεγονός που έβαλε σε συζητήσεις την «μαμά» εταιρεία Kosmocar με την ΕΤΕΑ.

Να σημειώσουμε πως οι καταγγελίες έχουν διάρκεια δύο έτη, οπότε ήταν ένα καλό χρονικό διάστημα για να μπορέσει να βρεθεί λύση στα εσωτερικά προβλήματα της ΕΤΕΑ και να συνεχίσει η εταιρεία την δραστηριότητά της. Τον Αύγουστο του 2019 οι άνθρωποι της Kosmocar ζήτησαν να βρεθεί λύση καθώς σε αντίθετη περίπτωση υπήρξε σοβαρός κίνδυνος να διακοπεί η συνεργασία των δύο πλευρών.

Η εταιρεία ΕΤΕΑ δεν ήταν καμία τυχαία στον κλάδο και αυτό γεννά απορίες και ερωτηματικά...

Από παράταση σε παράταση…

Τον Μάρτιο του 2020 τα στελέχη της Kosmocar διαπίστωσαν πως δεν είχε γίνει κανένα βήμα προόδου, παρ’ Η τελευταία παράταση έληξε στις 8 Ιανουαρίου 2021όλα αυτά έδωσε άλλη μία περίοδο χάριτος διάρκειας έξι μηνών (έως 30.9). Ωστόσο και αυτό το διάστημα δεν έγινε κάτι σημαντικό και υπήρξε νέα παράταση διάρκειας δύο μηνών.

Συζητήσεις δεν έγιναν, λύση δεν βρέθηκε και στη μία επιπλέον παράταση που δόθηκε από την Kosmocar έως τις 8 Ιανουαρίου 2021 δεν υπήρξε καμία δραστηριότητα.

Το αποτέλεσμα ήταν να διακοπεί η επικοινωνία της ΕΤΕΑ με τα συστήματα της εισαγωγικής εταιρείας ενώ εξαφανίστηκε και από την ιστοσελίδα της VW το όνομα της ΕΤΕΑ (παραμένει στο site της Audi). Επιπλέον ζητήθηκε να κατέβουν και οι ταμπέλες από τα καταστήματα έως τις 22 Ιανουαρίου.

Στο επίσημο site της VW δεν υπάρχει πουθενά το όνομα της ΕΤΕΑ

Δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα

Να σημειώσουμε πως η ΕΤΕΑ έχει πουλήσει δεκάδες χιλιάδες αυτοκίνητα στη Βόρεια Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή Ήδη έχουν νγίνει επαφές για να υπάρξει διάδοχη κατάσταση και μάλιστα γρήγορα…απασχολεί σχεδόν 20 άτομα και το μέλλον τους παραμένει άγνωστο σε ένα πολύ δύσκολο οικονομικό περιβάλλον. Ερωτηματικό παραμένει το τι θα συμβεί, ποια είναι τα σχέδια της Kosmocar για την Θεσσαλονίκη αλλά και τι συζητήσεις κάνει ή έχει ήδη κάνει με επιχειρηματίες.

Οι φήμες είναι έντονες και ήδη ακούγεται πως υπάρχει διάδοχη κατάσταση και θα αναλάβει ένας από τους πιο δυνατούς παίκτες της Θεσσαλονίκης στον κλάδο του αυτοκινήτου που ήδη δραστηριοποιείται στο χώρο.

Την απάντηση θα πάρουμε αρκετά σύντομα καθώς αναμένουμε και την επίσημη ανακοίνωση της εταιρείας Kosmocar που θα κάνει γνωστό το όνομα του νέου συνεργάτη ή της εταιρείας που θα αναλάβει να εκπροσωπήσει τις μάρκες Audi και VW στη Θεσσαλονίκη.   

 

Χώρος αναμονής εντός της εταιρείας ΕΤΕΑ

 

Την Audi αντιπροσωπεύει πλέον η εταιρεία Karenta

 

Το όνομα της ΕΤΕΑ υπάρχει ακόμα στην επίσημη ιστοσελίδα της Audi...

 

Η σελίδα της ETEA - Audi παραμένει ενεργή...

 

σχόλια αναγνωστών
oδηγός χρήσης